بستن

امام جمعه گراش: زنی که صبر کند اجر هزار شهید دارد

گریشنا: خانواده و سفر آیت‌الله نوری همدانی مهمترین فرازهای خطبه‌های نمازجمعه این هفته گراش بود.

به گزارش قاسم ایزدیان، حجت الاسلام سیدرضا حسینی امام جمعه گراش مراسم نماز جمعه ۲۵ مهرماه را با حضور قشرهای امت ولایت‌مداردر حسینیه اعظم برگزار کرد.

خطیب جمعه در ادامه خطبه‌های هفته‌های گذشته در مباحث تکریم والدین و خانواده و صله ارحام سخن گفت. او بر تکریم زوج و زوجه تاکید و آنان را البسه و معیارشخصیتی یکدیگر تلقی کرد و گفت: اگر زن در برابر ناملایمات زندگی و حاصله شده از سوی همسر صبوری نماید اجر هزار شهید بر خود فراهم خواهدکرد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان گراش به نقل از حضرت ختمی مرتبت(ص) اظهارکرد: براساس فرموده حضرت رسول گرامی اسلام (ص) سه مورد است که عذاب قیامت و قبر از زنان برداشته و آنان در حشر با حضرت فاطمه زهرا(س) محشور می‌گردند. نخستین گروه از نسوان آنانی هستند که بر غیرت شوهران که گاهی به سخت‌گیری منجرمی‌شود صبوری ورزند. دوم طایفه از زنان آنانندکه بر بداخلاقی‌های شوهران با عاطفه و صبر جواب دهند. گروه سوم زنانی هستند که مهریه را بر شوهر ببخشند. وی تادیه و یا مصالحه مهریه را از دیون بزرگ حیات مردان تلقی و افزود: مردی که مترصد بر عدم تادیه مهریه زن خویش باشد زناکار محسوب است و بر اوست که در حیات مهریه زوجه را تسویه و یا به نحوی با او به مصالحه برآید.

حجت الاسلام حسینی مهریه را دینی برگردن مردان برشمرد و عنوان کرد: در آغاز نکاح خداوند در میان زوجین می‌فرماید: این کنیز خود را به تزویج تو ای مرد در می‌آورم وحقوق او را نیز خویشتن استیفاد می‌کنم و آنگاه اگر مرد از پرداخت مهریه امتناع کرد او را باصورت به سوی آتش می‌کشانم.

حسینی با بیان این که مرد بر زوجه خود بالاترین شفیع در قیامت است افزود: ائمه طاهرین(ع) در صورتی زنان را به محشر مورد شفاعت قرار می‌دهند که زوج بر او شفیع باشد که شفاعت همسر بالاترین شفاعت در حشر است.

او با تاکید بر احترام و مدارای زن با مرد گفت: به نقل از رسول گرامی اسلام(ص) مردانی که ترشرویی زنان خویش را به خاطرخداوند ببخشایند ثواب حضرت ایوب (ع) دارند. حجت الاسلام حسینی با اشارتی به روز خانواده و تکریم بازنشستگان از بازنشستگی به عنوان انتقال به دوره‌ای جدید نام برد و بر امتناع بازنشستگان از رخوت و سستی تاکید و به واقعه مباهله حضرت رسول اکرم(ص) با نجدان نصارا گریزی زد و با گرامی‌داشت روز ورزش و تربیت بدنی از ورزش به عنوان نشاط روح و جسم نام برد.

امام جمعه گراش در فرازی دیگر به حکم جدید مقام عظمای ولایت‌فقیه در خود و عنایت ایشان نیز بحث و اظهار داشت:حقیر از زمان حضرت امام(ره) سربازی کوچک برای انقلاب و اسلام بوده و تفقدات رهبر معظم انقلاب به مردم گراش را تهنیت میگویم.

امام جمعه گراش درباره سفر قریب الوقوع حضرت آیت‌اله العظمی نوری همدانی به گراش  و تاکید بر استقبال تصریح کرد: ایشان با نظر دفتر رهبری به این سفر اهتمام و مقام معظم ولایت سفر با برکت آن حضرت را با حساسیت تحت نظردارند. وی در ختم خطبه‌ها ابراز امیدواری کرد مردم ولایتمدار گراش خاطره‌ای خوش را برای حضرت آیت‌اله نوری همدانی برجای گذارند.

13920428 Namaz Jomeh (12)n

13 نظر

  1. با سلام
    اگه امکان داره امام جمعه محترم به این سوال پاسخ بدن:
    آیا صبر کردن بر شوهری با شرایط زیر جایز است؟
    ١) مرد معتاد خصوصا از نوع تزریقی که احتمال ابتلا به بیماریهای عفونی از جمله ایدز و هپاتیت و احتمال انتقال آن به همسرش وجود دارد
    ٢) مردی که مشروب خواری میکند
    ٣) مردی که با زنان متعدد به صورت غیرقانونی و غیر شرعی ارتباط دارد و در معرض عفونت های خطرناک قابل انتقال به زن و فرزندش قرار دارد

    حاج آقا درد اکثر زنای بدبخت فلک زده که بین بد و بدتر سرانجام طلاق رو انتخاب میکنن این سه مورده. مسایل دیگه کمتر زنان رو آزار میده. پس بیشتر باید روی اخلاق و رفتار مردها کار بشه نه روی صبر زنها!

  2. جناب بی تعارف تا اینجا حق باشما ولی زنی که بدون علت وبهانه گیری الکی باعث از هم پاشیدن چند خانواده میشه چی؟

    1. سلام علیکم بر شما
      جناب بی تعارف؟؟؟ مشروب رو قبول دارم که یک نظر سلیقه ای خود شخص هست. باید خودش بخاد که ترک کنه تا خانوادشو از دست نده…
      اما اینکه می فرمایید با افرادهای غیرهمجنس خود ارتباط برقرار می کنن, که زننده ترین، غیرقابل تحمل برای یک زن، و چندش آورترین مسئله ایست که یک زن به اوج دیوانگی میرسه. اگه این شخص متاهل باشه حتما و مطمئنا از درون خانواده یک سری کاستی و ضعفها رو داره میچشه که براش قابل قبول نیس. با خانومشم نمیتونه درمیون بذاره که چجوری میتونه از خانومش بهره ببره.
      اگه یک زن اقد علم و آگاهی از شوهرداری رو داشته باشه که بتونه خیلی از نیازهای مرد رو تامین کنه مرد هیچ وقت جرإت نگاه چپ هم به کسی دیگه نداره. (البته به عفاف و غیرت مردونگی هم مهمه)
      دوست عزیز… تجربه شخصی خود من است.
      دجناب بی تعارف, میخام بگم بیشتر باید با مرد حرف زد که مشکلش چیه؟ بیشتر باهاش راحت باشه مثل دوتا دوست. فکر نکنیم که این همسره و باید یه سری پرده داری کرد نه. خیلیییی راححت. (اگه مرد البته شعورش رو داشته باشه)
      البته جواب اصلی میمونه برای امام جمعه محترم

    1. سلام آقای خواجه
      وقتی زن و شوهر مثل یه دوست هستن کنیز و کلفت معنی نداره.
      ادم جونشم حاضره واسه هم بده کنیزی کردن که سهله
      تو خونه تضاد جنسیتی برای برخی موقعیتها لازمه نه همیشه.
      سعی کنیم متواضعانه رفتار کنیم نه مستبدانه.
      الحمدالله رب العالمین. من از زندگیم خیلی راضیم.
      نه همسرم خارج میره که وضعم توپ باشه و خونه مستقلی داریم اما تضاد فکری و سلیقه ای بین ما کمه. واسه هر مسئله ای زود به یک نتیجه واحد می رسیم.
      عزیزان… بقول خودمونیا… نفسم از جا گرم بلند نمیشه ها… ما هم قسط داریم. قرض داریم. نک نک داریم
      اما خدا رو هم داریم.
      والسلام

  3. متاسفانه خیلی از خانمها چشم به سکه های مهریه خود اندوخته و روزانه از قیمت سکه با خبرند که این چنین خانمها به درد زندگی و تشکیل خانواده نمیخورد

  4. یعنی یک زن وافعا بدون دلیل و بهانه گیری الکی دست به جدایی می زند؟ خودزنی می کند؟
    آن هم گراش؟!!! جایی که بوی سنت تمام شهر را گرفته است و بیشتر از هر جایی تفاوت دختر و زن را تکه گوشتی می دانند؟؟!!!
    در جایی که حتی دلیل قانع کننده ای هم داشته باشی پدر و مادر و اقوام آن را نفی می کنند و می گویند:مردم، مردم!!!؟
    آقا سهراب در جایی که وقتی حرف مردم ملاک باشد و تا چندین دلیل منطقی برای اعضای خانواده ات نباشد چنین تصمیمی اتفاق نمی افتد.
    سهراب خان اگر در اطرافیان درجه دو و سه شما کسی بوده است که طلاق گرفته و شما دلیلش را نفهمیدید، به این خاطر بوده که به شما ربطی نداشته است، یعنی به هیچ کس ربطی ندارد زیرا آن یک زندگی خصوصی بوده است و دلیلی ندارد که همه از آن زندگی خصوصی اطلاع پیدا کنند هرچند که دیگر آن زندگی خصوصی تمام شده باشد.
    و اگر از یک دید دیگر بخواهیم نگاه کنیم و شما را جز کسانی ببینیم که زن برادرتان یا اطرافیان درجه یک تان تصمیم به جدایی گرفته اند و شما دلیل آن را نمی دانید و در گیجی به سر می برید، اولین کاری که باید انجام دهید دلیلش را از پدر و مادرتان بپرسید و اگر فرضیه بر این بگذاریم که زن برادرتان بوده باشد و شما حتی از پدر و مادرتان شنیدید که دلیل نداشت و الکی جدا شد باز هم این به چند بخش تقسیم می شود:
    ۱- بازی سیاستمدارانه ای را در پیش گرفته اند برای تخریب دختر و اجر نهادن به خانواده خود و اینکه اینطوری در اذهان عمومی می خواهند نمایش دهند که ما هیچ گونه تقصیر و یا دخالت و اطلاعی نداشته ایم!! که باز هم در اینجا دو سوال مطرح می شود:
    الف) مگر می شود یک دختر در شهر کاملا سنتی بخواهد دست به یک حرکت انتحاری بزند و خود را منفجر کند، آن هم بدون هیچ دلیلی؟ زندگی هرچقدر هم که بد باشد آدم در وهله اول دوست دارد آن را نگه دارد و تمام تلاشش را برای انجام ندادن جدایی می کند.
    ب) آیا تصمیم به جدایی، یک تصمیم ناگهانی است؟ تصمیم به جدایی بک پروسه طولانی مدت است و برای چنین تصمیم گیری قطعا مرد و پدر و مادر مرد هم وجود دارند و اطلاع پیدا می کنند ( این قسمت بر می گردد به مورد الف و تلاش زن برای حفظ زندگی اش) و هیچ دختری ناگهانی نمی گوید، جدایی!!!!

    ۲- اگر واقعا پدر و مادر شما دلایل آن دختر را گنگ می دانند و هنوز نمی دانند که چرا می خواهد جدا شود اینجا است که چیزی به نام هم جنس نبودن و نفهمیدن حرف یکدیگر در دو سطح فرهنگی و انتخاب اشتباه پیش می آید.

  5. ای مردم ای اقایون ای خانم ها طلاق عرش خدا را میلزونه مخصوصا اونایی که باعث جدایی میشن اونایی که خبرچینی میکنن اونایی که مثلا بزرگتر ولی اندازه یه بچه عقل ندارن وکارا خراب میکنن طلاق طلاق باعث لرزش عرش میشه بدونید……

    1. ایا تا اکنون با خودمان فکر کرده ایم که چند مورد طلاق باعث و بانی ان بساط فساد مالی و زد و بندو بست […] بود ؟!
      ای لعنت خدا تا صبح قیامت بر کسی که بخاطر مال دنیا زندگی مردم را نابود می کنند و بچه های مردم را نابود می کنند . دوست دارید روسیاهان را معرفی کنم ؟

  6. جناب امام جمعه اگر یک روز خودشو جای یک زن بدبخت بی کس قرار بده دیگه ایشون هیچوقت این حرف را نمیرنه. تا انسان خودش درد این بدبختها را نکشیده هیچوقت نمیتونه درک کند. ما اجر هزار شهید را نمیخواهیم و شوهر بد هم به هیچ عنوان تحمل نمیکنیم. ببخشید مردم من خیلی زجر کشیده ام و حاضر نیستم تحمل کنیم میخواهد اجر هزار شهید باشد و یا غیر. باز هم از همشهریان و امام جمعه معذرت میخوام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top