بستن

توصیه‌های اخلاقی آیت‌الله نوری همدانی برای مسئولین شهرستان

گریشنا: در سومین روز از سفر آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید کشور به منطقه جنوب استان فارس و شهرستان گراش، مسئولین و معتمدین شهرستان با وی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حجت عابدی از فرمانداری شهرستان گراش؛ در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، امام جمعه؛ اصغر فرودی، فرماندار و علی اصغر حسنی، رئیس شورای اسلامی شهر نیز حضور داشتند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید کشور در جمع مسئولین و معتمدین شهرستان گراش گفت:«شغل مسئولیت آفرین است و هر کسی در جامعه شغلی داشته باشد در واقع مسئولیت آن شغل را قبول کرده است.»

وی با بیان اینکه نباید به شغل تنها به صرف امرار معاش نگاه کرد، افزود:«شغل نزد انسان امانت است و در راه صحیح باید اداره شود.»

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، خاطر نشان ساخت:«بعد از پیامبر(ص) و امامان معصوم‌(ع)،امام خمینی (ره) بیشترین تاثیر را در جامعه داشت و امروز همان خط مشی توسط مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرده است.»

او با بیان این که انقلاب اسلامی سرچشمه از عاشورا گرفته است، تصریح کرد:«عاشورا را باید پر رنگ و زنده نگه داشت.»

noori hamedani5

آیت‌الله نوری همدانی در این جلسه  مردم شهرستان گراش را ولایت مدار و متعهد به ارزش‌های اسلامی عنوان کرد و بر تلاش هرچه بیشتر در راستای رفع مشکلات مردم تاکید کرد. وی بالاترین عبادت خدمت صادقانه به برادران مومن، عنوان کرد. این مرجع تقلید، بر مطالعه صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی (ره) تاکید داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه گراش در این جلسه گفت:«مردم ولایت مدار شهرستان گراش نسبت به مرجعیت احترام بسیار قائل هستند و یک پارچه و متهد برای آبادانی و عمران تلاش می‌کنند.»

وی از حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در شهرستان گراش تقدیر و ابراز امیدواری کرد این سفر منشا خیر و برکت برای شهرستان و منطقه جنوب استان فارس شود.

فرماندار گراش در این دیدار گفت:«شهرستان گراش از شهرستان‌های تازه تاسیس در استان فارس است که با تلاش دولت اقدامات خوبی برای استقرار ادارات انجام گرفته با این وجود نیاز است برای تسهیل در امور مردم چند اداره باقی مانده نیز استقرار پیدا کنند.»

اصغر فرودی ولایت مداری و دین داری را از ویژگی بارز مردم گراش عنوان کرد و افزود:«خیرین در کنار دولت گام‌های اثر بخشی در جهت توسعه و آبادانی منطقه برداشته‌اند.»

وی در این دیدار که به صورت ویژه برگزار شد به ارائه گزارشی از برنامه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های پیش‌بینی شده در خصوص توسعه و پیشرفت شهرستان پرداخت و خواستار حمایت مراجع عظام تقلید شد.

علی حسنی رئیس شورای اسلامی شهر گراش گفت:«مردم شهرستان گراش ثروت خود را در راه اسلام و اعتلای فرهنگ اهل بیت (ع) هزینه می‌کنند و این بزرگترین افتخار برای مردم این شهرستان است.» او در این جلسه به ظرفیت، توانمندی و استعداد شهرستان گراش اشاره کرد.

آیت الله نوری همدانی در پایان این جلسه سروده زیبای خود را در وصف عاشورا برای حاضرین خواند .نماز مغرب و عشا نیز بعد جلسه به امامت حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد.

noori hamedani

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top