بستن

حسین حسین نوای مشترک هیات‌های عزاداری

گریشنا:طی جلسه‌ای با حضور مسئولین هیات‌های مذهبی با نیروی انتظامی شهرستان،دستور‌العمل انتظامی ماه محرم در جهت برقراری نظم و امنیت مراسمات مذهبی و دسته‌جات عزاداری در گراش تشریع شد.moharam1

به گزارش روابط عمومی نیروی انتظامی شهرستان؛ این جلسه، سوم آبان ماه،ساعت ۹، با حضور مسئولین هیات مذهبی به منظور ایجاد هماهنگی لازم و توجیه مسئولین هیئت‌ها در دفتر فرماندهی انتظامی شهرستان برگزار شد.

پس از بحث و تبادل نظر مطالبی تحت عنوان مصوبه در این جلسه تعیین شد و قرار شد که مسئولین هیئت‌ها و مداحان از سخنان تحریک‌آمیز که موجب اختلاف بین شیعه و سنی می‌شود، خودداری کنند. در این ایام ساعت حرکت هیئت‌های عزاداری حسینی از ساعت ۲۰ تا ۲۴ معین شد و در زمان تلاقی دو هیئت نوحه‌ی «حسین حسین» خوانده و با سعه صدر و بردباری اجازه عبور یک هیئت داده تا از بروز مشکل خودداری شود.

با درخواست مسئولین هیات‌ها مقرر شد دستجات عزاداری از روز پنجم جهت سینه‌زنی در معابر و خیابان‌های اصلی حضور یابند و روسای هیئت‌های مذهبی با رابط تعیین شده در حسینیه اعظم هماهنگی لازم داشته باشد.

آن دسته از خواهران و برادارنی که قصد تماشای دستجات عزاداری را دارند به منظور رعایت شئونات اسلامی به طور مجزا در عراضی خیابان امام مستقر شوند.

نیروی انتظامی در پایان این جلسه اعلام کرد:«انتظار است شهروندان و بسیجیان در جهت ایجاد نظم و امنیت در ایام عزاداری همکاری کنند.»

moharam

1 نظر

  1. خداقوت به همه
    ای کاش گریشنا مثل سال قبل برنامه های عزاداری و هیئت های سطح شهرستان را به همراه سخنرانان و مداحان را برای اطلاع عموم در سایت قرار میداد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top