بستن

مجله نخل روی منبر رفت

گریشنا: نخستین شماره ماهنامه فرهنگی «نخل فارس» با دو پرونده موضوعی «منبر» . «حلقه‌های دانشجویی گراش» منتشر شد.

انتخاب قالب مجله‌ای و کار به صورت پرونده نشان می‌دهد که گردانندگان نخل به دنبال انتشار مجله‌ای تحلیلی هستند. مهدی وفایی‌فرد سردبیر نخل نوشته است: «لازمه نگارش در این قالب، دوری کردن از پرداختن پراکنده به مسائل و بررسی موضوعات به صورت جامع و از نگاه‌های گوناگون در قالب چند پرونده است.» امیر حمزه مهرابی صاحب امتیاز و مدیرمسئول نشریه نیز در یادداشت خود بر نگاه فرهنگی به مسائل اجتماعی تاکید دارد.

در بخش اخبار، انتشار کتاب «جامعه‌شناسی گراش» خبر اصلی است و بعد از سه صفحه خبر و عکس نخستین پرونده نشریه گشوده می‌شود. پرونده «منبر» با برداشت‌های از بیانات مقام معظم رهبری آغاز می‌شود. گفتگوی سعید عالمی با روحانی جوان حجت‌الاسلام بصیری یکی از بخش‌های اصلی پرونده است. بصیری معتقد است: «اولویت امروز منبرهای گراش تبیین مال حرام و حلال است» عارفه رسولی‌نژاد مقتل‌خوانی در گراش را بررسی کرده است و هانیه باختر و محمد غلامی هر کدام یادداشتی در مورد مجالس عزاداری زنانه در خانه‌ها دارند.

نخل در گفتگو با حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب به عنوان رییس شورای قرارگاه راهبردی عمار، واقعه عاشورا را بازخوانی کرده است. در این گفتگو سعی شده‌اند به برخی از شبهات در مورد عاشورا پاسخ داده شود.

پرونده دوم نخل «حلقه‌های وصل» با گزارش تاریخ مهدی وفایی‌فرد از حلقه‌های دانشجویی گراشی‌ها در شهرهای مختلف آغاز می‌شود. این پرونده از سه گفتگو و دو یادداشت تشکیل شده است. عبدالرضا هرمزی سخنگوی شورای شهر گراش از آمادگی شورا برای استفاده از نظرات دانشجویان گفته است. حسنعلی محسنی در نگاهی ساختاری روند تشکیل گروه‌های دانشجویی را بررسی کرده است. گفتگو با محمدعلی فرجی، یادداشت مسلم بمانپور و گفتگو با مهدی نوروزی دیگر بخش‌های پرونده همچنان باز تشکل‌های دانشجویی است.

با توجه به این که بخشی عمده‌ای از تحریریه نخل را جوانانی تشکیل می‌دهد که در برنامه‌های خاکریز خاطرات با هم همکاری داشته‌اند. یک صفحه به این گروه و دفاع مقدس اختصاص یافته است. گروه تفحص نور به سراغ خانواده حسن پناهنده جانباز اعصاب و روان رفته‌اند.

با دو شعر و یک یادداشت نخستین شماره نشریه ۳۲ صفحه‌ای  و تمام رنگی نخل فارس به پایان می‌رسد. نخستین شماره نخل فارس ۱۹ آبان ابتدا در هیات نینوا و سپس در مطبوعاتی‌ها و فروشگاه‌های گراش توزیع شد.

Nakhl2

4 نظر

  1. من یه نسخه از مجله خریدم و بیشتر مطالبش مفید و خوب بود. امید آنکه که دست اندرکاران این مجله موفق باشند و بتوانند مسائل و مشکلات شهر بخصوص ما جوانان را حل کنند.

  2. زهرا خانم توقع شما از یه مجله خیلی زیاده
    یا احیانا با این حرف قصد تبلیغ اینو داری که نخل فارس مشکل گشای جوانان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top