بستن

زیرمیزی پزشکان زیر ذره‌بین دانشکده علوم پزشکی

گریشنا: با اجرای مرحله سوم طرح تحول سلامت و ابلاغ کتاب «ارزشهای نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۳» با دریافت غیرقانونی و زیرمیزی پزشکان برخورد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، کتاب جدید ارزش نسبی خدمات درمانی از مهرماه اجرایی شد و طرح نظارت بر اجرای صحیح آن از ۱۵ آبان ماه آغاز شد. بر اساس این طرح اخذ هرگونه وجه خارج از صورتحساب مراکز درمانی تحت هر عنوان ممنوع است و مراکز درمانی دولتی نیز حق اخذ هرگونه وجه خارج از تعرفه کتاب جدید را ندارند.

به گفته روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گاهی در زمان عمل پزشکان از بیمار مبلغی خارج از صورت‌حساب بیمارستان درخواست می‌کنند که بین مردم به عنوان حق‌العمل پزشک یا زیرمیزی گفته می‌شود. با اجرای این طرح با این گونه پرداخت‌ها برخورد می‌شود.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده یا برخورد با هرگونه مورد در خصوص «تعرفه‌ها» شکایات خود را کتبا به واحد نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان گراش مستقر در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) به آقای آزادی فکر تحویل نمایند.

طبق طرح نظارتی با راه اندازی شماره تلفن ۱۶۹۰ (بدون پیش شماره)، شکایت‌ها سریعا از سوی وزارت بهداشت بررسی می‌شود.

Bimarestan-Bahmani

به گزارش سایت وزارت بهداشت در  مرحله اول طرح تحول نظام سلامت، کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در  بیمارستان‌های دولتی، برنامه ترویج زایمان طبیعی، ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌های دولتی، ارتقای کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان‌های دولتی، برنامه حفاظت مالی از بیماران صعب‌العلاج، خاص و نیازمند، نظارت بر حسن اجرای برنامه های تحول سلامت، اجرا شد.

مرحله دوم طرح تحول نظام سلامت مربوط به طرح تحول در حوزه بهداشت بود، که این طرح ۵ هدف مهم شامل: ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، بهبود کیفیت خدمت، رضایت مردم، کنترل هزینه ها و عدالت در سلامت را دنبال می کند و مرحله سوم این طرح نیز از هشتم مهرماه با ابلاغ اجرای مفاد کتاب «ارزشهای نسبی سلامت جمهوری اسلامی ایران در سال ۹۳» کلید خورد.

3 نظر

  1. کاش هزینه ی داروها هم کنترل میشد، یکی نیست جواب من و امثال من که باید تا آخر عمرمون دارو مصرف کنیم رو بده …
    فقط خدا بهمون رحم کنه دارویی که تا بحال۳۰% بیمه قبول میکرده الان به یکباره تمام اون ۳۰%رو برداشتن و ازاد باید بخریم یعنی هفته ای صد هزار تومن فقط یه قرص باید بخریم و کسی جوابگوی ما نیست مگه داروخونه جز درمان نیست؟!

  2. خدایا هیچ بنده ای گرفتار دکتر و پرستار نکنه {مخصوصا بیمارستان گراش }
    این دکتر هاو پرستارهای بیمارستان گراش که انگاری یه چیزی طلب دارن ازش سوال میکنی انگاری داری بهش فحش میدی و …
    یکی نیست تاحالا حساب کنه بخاطر بی احتیاطی پرستار ها چند نفر از بیمارها به سفر آخرت فرستادن .آخه چرا یکی نیست رسیدگی کنه

    من قبول دارم عمر دست خداست ولی اون چیزی که ما ها دیدیم پرستارها هم مقصر بودن ولی به کی شکایت کنیم به کی بگیم الان شماهایی که دارین این مطلب و میخونین حتما میگید با شکایت کردن این مرحوم برنمیگرده حق با شماست .
    ولی بیایید یه کاری کنید بیمار بعدی من نباشم شما یا خانواده شما نباشن .
    خانواده پوستی پاکدل برزگر تسلیت عرض میکنم

    1. ممنون. بقای عمر شما باشه
      دکتر و پرستار گراش بعد از خرابن بصره دگه زاهن… اونم وقتی هزارتا داد و بیداد کردی.
      بیماری که حالش بد، نفسش به زوره و دیابت داره باید پرستار و دکتر اگه هم شیفتشون عوض میشه آن کال باشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top