بستن

وام بهسازی برای ۵۵ هکتار بافت فرسوده گراش

گریشنا: بیش از ۳۳۰ هکتار بافت فرسوده در حوزه اداره کل راه وشهرسازی لارستان شامل مصوبه جدید دولت در خصوص رونق بازار مسکن می‌شوند. از این ۳۳۰ هکتار ۵۶ هکتار در شهر گراش قرار دارد. افرادی که خانه آن‌ها در محدوده طرح بافت فرسوده قرار دارد از وام ۳۰ میلیونی بهسازی و وام ۱۰ میلیونی اسکان موقت استفاده کنند.

Home (3)

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهر سازی لارستان، مهندس داریوش نصر مدیرکل از مصوبه جدید هیات دولت در خصوص احیاء، نوسازی و بهسازی مسکن در بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و سکونت‌گاه های غیررسمی، به منظور تأمین مسکن گروه‌های کم درآمد و زوج‌های جوان تا سقف یک میلیون و هشتصد هزار واحد مسکونی تا پایان برنامه ششم توسعه خبر داد.

وی عنوان داشت: بیش از ۳۳۰هکتار محدوده بافت فرسوده در شهرهای حوزه استحفاظی این اداره کل به تصویب رسیده  که سهم شهر لار حدود ۱۳۰ هکتار ، لامرد ۵۵ هکتار، خنج ۸۸ هکتار و گراش ۵۶ هکتار است. در حال حاضر طرح بهسازی بافت فرسوده شهرهای لامرد و گراش مشخص شده و طرح بهسازی بافت فرسوده شهر لار در مراحل نهایی است و با توجه به این که جنوب فارس منطقه ای زلزله خیز است امیدواریم در آینده نزدیک به تصویب برسد.

  مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود :  در چارچوب مصوبه جدید دولت میزان سقف تسهیلات تأمین مسکن در کلان‌شهرها ۵۰۰ میلیون ریال، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۴۰۰ میلیون ریال و سایر شهرها ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شد و همچنین ۹ درصد از سود تسهیلات مسکن نیز برعهده دولت خواهد بود.

مهندس نصر افزود : میزان سقف تسهیلات ودیه اسکان موقت ساکنین در بافت فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی و کلانشهرها ۲۰۰ میلیون ریال ، مراکز استان و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۱۵۰ میلیون ریال و سایر شهر ها ۱۰۰ میلیون ریال می باشد که ۱۰ درصد از سود این تسهیلات بر عهده متقاضی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top