بستن

آزادها بر دامنه‌ی همایون‌دِژ

گریشنا:دانشجویان دانشگاه آزاد گراش، صبح پاییزی روز جمعه، سی‌ام آبان در تور یک روزه گراش‌گردی، از آثار و مکان‌های تاریخی و تفریحی شهر، دیدن کردند.

به گزارش فاطمه ابراهیمی؛ پنجاه و پنج نفر از دانشجویان دختر و پسر این دانشگاه این تور یک روزه را با زیارت شهدای گمنام در تپه نور الشهدا(ع) گراش آغاز کردند. حسن‌زاده از کارکنان دانشگاه آزاد؛ هدف از برگزاری این تور یک روزه را آشنایی بیشتر دانشجویان گراشی و غیر گراشی با محیط و فضای تاریخی گراش دانست. همچنین او اضافه کرد؛«تمامی هزینه‌های این تور را دانشگاه آزاد تامین کرده است.»

مهندس غلامرضا آرمان‌مهر، از اعضای ایکوموس گراش به عنوان راوی، راهنما و همراه با این گروه بود. مهندس آرمان‌مهر در ابتدای این برنامه روی دامنه‌ی کلات اطلاعاتی را پیرامون قلعه تاریخی همایون دژ، در اختیار دانشجویان قرار داد.

مسیر بعدی این گروه،خانه شهیدان عظیمی و علی‌پور بود که سبک خاص معماری این دو بنا مورد توجه دانشجویان قرار گرفت. دانشجویان ترجیح دادند صبحانه خود را در مسیر بعدی که سد تاریخی تنگ آب بود، میل کنند. این گروه بعد از گشت و  گذار و تفریح در سد تنگ آب برای صرف نهار به باغ آقای امینی رفتند.

برنامه‌ی بعدی بازدید از باغ پرندگان و حمام تاریخی دهباشی بود. نمایشگاه سوگواره عکس عاشورایی واقع در نگارخانه آبشار اندیشه گراش آخرین مکانی بود که این گروه از آن دیدن کردند و این نمایشگاه نیز مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفت.

بعد از اتمام برنامه‌ی گردشگری،دانشجویان برای صرف شام به دانشگاه بازگشتند.

HP

5 نظر

  1. با عرض سلام خدمت سرکار خانم ابراهیمی
    پیشنهاد به مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی
    اگر راوی را بجای آقای آرمان مهر از آقای صلاحی (مسئول خانه فرهنگ)استفاده میکردید بنظر میامد که کارآمدتر باشند. چون آقای صلاحی کتابی در حال نوشتن دارند که در مورد مکان های تاریخی، نه گراش ، بلکه شهرستان گراش هست. پس بنظر میاید که تسلط بیشتری نسبت به آقای آرمان مهر بر مکان های تاریخی شهرستان داشته باشند

  2. در مورد شناخت وتجربه آثارباستانی گراش کسی همتراز با استاد عبدالله صلاحی نمی باشد که با تمام کم لطفی های دوسنات این بزرگوار زحمات زیادی در جهت ماندگاری فرهنگ کلامی، کاربردی، ملی،
    وحفظ و مرمت آثار تاریخی برداشته اند که متاسفانه کو چشم بینا وگوش شنوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top