بستن

چند خبر از آموزش و پرورش

گریشنا: برگزاری دومین جلسه‌ی شورای تربیت بدنی مدارس شهرستان گراش،اجرای دوره ضمن خدمت تغذیه و اصول بهداشتی و برگزاری زیارت عاشورا همراه با کارکنان آموزش و پرورش در فرمانداری گراش به مناسبت هفته‌ی بسیج، عناوین خبر‌هایی از آموزش و پرورش است.

گزارش کامل آن را به قلم مهرداد بدیع‌زادگان بخوانید.

دومین جلسه‌ی شورای تربیت بدنی: دومین جلسه شورای تربیت بدنی مدارس شهرستان گراش در دفتر مدیریت آموزش و پرورش با حضور مدیر آموزش و پرورش،معاون فرماندار،رئیس اداره تربیت بدنی،کارشناسان آموزش و پرورش،نماینده شهرداری و نیروی انتظامی برگزار شد.

در آغاز این جلسه پس از قرائت قرآن کریم، درویشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گراش ضمن خوش آمد گویی به اعضا، ورزش آموزش و پرورش را زیر بنای ورزش قهرمانی دانست و افزود:«نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها جهت تحقق اهداف ورزش آموزش و پرورش هستیم.»

سپس دهقانی،کارشناس تربیت بدنی؛ به مسائلی چون اختصاص ۲% بودجه نفت و گاز به ورزش آموزش و پرورش، هماهنگی بین دستگاه‌ها از جمله (فرمانداری ، نیروی انتظامی ، شهرداری ، شورای شهر ) اشاره کرد و گفت:«بهتر است جهت رشد و اعتلای ورزش شهرستان به همدیگر کمک کنیم.»

وی در ادامه با اشاره به بحث راه‌اندازی طرح‌های ملی، المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای گفت:«تقاضای میزبانی مسابقات ورزشی استانی در یک رشته با توجه به ظرفیت‌های شهرستان و هم‌چنین راه‌اندازی کانون‌های ورزشی از جمله اقدامات انجام شده در این ۲ ماه بوده است.»

دهقانی در خصوص ساخت زمین چمن مصنوعی در مجموعه ورزشی الزهراء ، همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط را جهت احداث این مجموعه خواستار شد.

در ادامه، محسن‌زاده معاون پرورشی اداره در خصوص توسعه ورزش همگانی، با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری، گفت:« این برنامه‌ها موجب شادی و نشاط مردم و به خصوص دانش‌آموزان می‌شود.»

سپس اکبری رئیس اداره ورزش و جوانان گفت:«تعامل دستگاه‌ها با هم در پیشبرد اهداف ورزشی موثر خواهد بود.» در پایان، فرسوده معاون فرماندار شهرستان گراش به عنوان جمع‌بندی مباحث جلسه  گفت:«تعامل بین دستگاه‌ها، نقطه عطفی است جهت پیشرفت ورزش شهرستان و استعداد‌یابی یکی از کارهای لازم است که می‌بایست انجام گیرد و فرمانداری نیز از هرگونه حمایت دریغ نخواهد کرد.

amozesh v parvaresh2 دوره‌ی ضمن خدمت و تغذیه و اصول بهداشتی: این دوره با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از فرهنگیان شهرستان گراش و با همکاری شبکه بهداشت و درمان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

amozesh v parvaresh33در آغاز این جلسه، دهقانی،کارشناس تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان، رعایت اصول بهداشتی و تغذیه را در مدارس لازم و ضروری دانست و عنوان کرد:«می‌بایست دانش‌آموزان را با همکاری دستگاه‌های مربوطه با مشکلات بهداشتی و عوارض آن آشنا کنیم و از بروز بسیاری بیماری‌ها برای دانش‌آموزان جلو گیری کنیم.»

سپس بنی زمان،کارشناس تغذیه شبکه بهداشت؛در خصوص تغذیه دانش‌آموزان توضیحاتی را ارائه نمود و گفت:«رژیم غذایی دانش‌آموزان در مدارس بر روی مسائل تحصیلی دانش آموزان موثر است.»

در ادامه، فاطمه سعادت،کارشناس بهداشت مدارس؛ با توجه به زلزله‌های پی در پی روزهای اخیر به موضوع پیشگیری‌های قبل از زلزله اشاره کرد و افزود:«برگزاری مانور‌های متعدد زلزله باعث آگاهی دانش آموزان و آمادگی آن‌ها می‌شود و موجب می‌شود که تلفات زلزله کاهش یابد. در پایان به سوالات فرهنگیان پاسخ داده شد.

اجرای زیارت عاشورا در فرمانداری شهرستان:روز دوشنبه، سوم آذر ماه، مصادف با هفته بسیج، زیارت عاشورا با حضور فرماندار، مدیریت آموزش و پرورش و مسئولین ادارات در فرمانداری شهرستان گراش برگزار شد.

در این مراسم پس از قرائت زیارت عاشورا توسط خسرو آشنا ، فرماندار شهرستان گراش به ایراد سخنرانی در خصوص هفته‌ی بسیج و بسیجی پرداخته و بسیج را  نماد عقلانیت، تدبیر و شعور دانست و افزود:«ما باید بدانیم بسیج،تمام فعالیت‌هایش بر پایه اعتقاد، باور و عقلانیت بوده و هست.»

وی در خصوص تبیعیت بسیج از مقام معظم رهبری عنوان کرد:« امروزه عقل می‌گوید در جایی که تخصص نداری، تعبد داشته باش و تبعیت کن و بسیج با عقلانیت، ولایت مطلقه فقیه را می‌پذیرد و خود را تابع ولایت می‌داند و اگر امروز می‌بینیم که که ما جلو استکبار جهانی ایستاده‌ایم به این خاطر است که مقام معظم رهبری بسیجیانی دارد که این بسیجیان بر اساس ایمان  و اعتقاد و باور ، تعبد می‌کنند و سخن رهبر را به جان می‌خرند و این است ویژگی بسیج.»

رئیس شورای آموزش و پرورش در خصوص همکاری ادارات با بسیج گفت:«امروزه با توجه به شرایط کشور ، مهم‌ترین وظیفه بسیج، سازندگی است و می‌بایست بسیج و ادارات دست در دست هم دهند تا ان‌شاالله بتوانیم از مشکلات اقتصادی و معیشتی که در اثر تحریم‌ها به وجود آمده عبور کنیم.»

در پایان می‌بایست اشاره کرد که  این مراسم با همکاری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش برپا شد.

amozesh v parvaresh

2 نظر

  1. سلام ، لطفا جلساتى که مسئولین میزارن اینقدر کسل کننده نباشه که کارمندان در حال چرت زدن باشن

  2. فکر نمی کنم احداث زمین چمن فعلا ضروری باشد. ساخت خوابگاه ویژه تیم های ورزشی ضروری تر به نظر می آید. میزبانی خیلی از مسابقات امکان پذیر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top