بستن

دکتر بهمنی: طرح تحول نظام سلامت ۹۵ درصد پیش رفته است

گریشنا: دکتر بهمنی در گزارش خود در نمازجمعه گراش از اجرای ۹۵ درصدی طرح تحول نظام سلامت خبر داد.

Bahmani01

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش رییس این دانشکده، همزمان با رووسای دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، در نمازجمعه هفتم آذرماه، به تشریح دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت پرداخت.

دکتر میرزا خلیل بهمنی در ابتدا ضمن گرامیداشت هفته بسیج، امنیت و آسایش و عزت ایران اسلامی را مدیون فداکاری‌های بسیجیان دانست و ایثار وشجاعت بسیجیان را ستود.

وی در ادامه به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد خدمات دولت یازدهم اشاره کرد و نقاط قوت این دولت را از دیدگاه معظم له تشریح کرد و در ادامه گفت: طرح تحول نظام سلامت نیز یکی از این نقاط قوت است. دکتر بهمنی ذرباره ابلاغیه سیاست های کلی سلامت از سوی رهبر فرزانه انقلاب افزود:  این ابلاغیه مسوولیت و وظیفه ما را بیشتر کرد و مانیز تمام تلاشمان را جهت رضایت مردم به کار خواهیم برد.

رییس دانشکده علوم پزشکی گراش در ادامه سخنرانی خود به هشت بسته‌ی خدمتی طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت این بسته‌ها شامل: کاهش میزان پرداختی توسط بیماران بین ۵ تا ۱۰ درصد، کاهش سزارین و ترویج زایمان طبیعی، ارتقاء خدمات هتلینگ بیمارستانها، پزشکان متخصص مقیم، ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم، حمایت از بیماران صعب العلاج، ارتقاءکیفیت خدمات ویزیت و نظارت بر اجرای صحیح طرح تحول می‌باشد.

بهمنی درباره بسته نطارت برحسن اجرای طرح گفت: برای اینکه طرحی با شکست مواجه نشود نیازمند نظارت صحیح می باشد که در وزارت بهداشت این نظارت به خوبی انجام می شود و بحمدالله با پشتکار و تلاش وزیر پرتلاش بهداشت این طرح به خوبی در حال انجام است و رضایت مردم را در پی داشته است.

Bahmani02

دکتر بهمنی درباره میزان پرداختی بیماران گفت: اگر بخواهیم به طور مقایسه ای با سال قبل از نظر پرداخت بررسی کنیم کاملا این کاهش میزان پرداختی محسوس است. وی گفت مثلا در یک عمل جراحی چشم قبلا به طور متوسط حدود یک میلیون تومان پرداخت می شد ولی با اجرای طرح تحول این مبلغ به بین نود هزار تا یکصد و ده هزار تومان کاهش یافته است. وی درباره عمل قلب، آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی نیز در بحث کاهش پرداختی توسط بیماران برای مردم  گفت : این میزان پرداختی از مهرماه امسال بیشتر نیز کاهش یافته است و هم اکنون فقط بین ۳ تا ۶ درصد توسط بیماران پرداخت می‌شود.

رییس دانشکده علوم پزشکی گراش درباره ی این طرح گفت: طرح تحول نظام سلامت ۹۵ درصد پیشرفت داشته است . وی به خدمت دیگری وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت:کتاب ارزش خدمات پزشکی کشور و تعرفه های این خدمات که تدوین و ابلاغ شد خدمتی بسیار باارزش بود هر چند عده‌ خیلی کمی از کسانی که به دلیل کاهش دستمزدشان راضی به این کار نبودند، قصد کارشکنی را داشتند ولی موفق نشدند. وی گفت: ما باید برای رضایت اکثریت مردم گام برداریم و این توفیق خدمت به مردم را به خاطر نارضایتی عده ای کارشکن متوقف نمی‌کنیم.

وی درباره شکایت از پزشکان و بحث زیرمیزی پزشکان با اعلام شماره ۱۶۹۰ به مردم، از آنان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف در بحث زیرمیزی با این شماره تماس بگیرند و مراتب را اعلام کنند. وی گفت: وزیر محترم بهداشت در این مورد بسیار حساس هستند و سریعا پیگیری میکنند.

دکتر بهمنی علاوه بر تشریح دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت در کشور، فعالیت های انجام شده در شهرستان گراش را نیز تشریح کرد و افزود: با کمال تواضع در برابر خیرین عزیز شهرمان سرتعظیم فرو می آورم  که انصافا اگر کمک و حمایت های مالی خیرین در شهر گراش نبود کارها به خوبی پیش نمی رفت. وی گفت: به جرات می توانم بگویم خیرین شهرستان گراش در کل ایران منحصر به فرد هستند و ضمن آرزوی سلامتی برای این خیرین که بازوی توانی ما در بحث بهداشت و درمان هستند از آنان میخواهم همواره پشتیبان ما باشند تا بتوانیم برای سلامت و درمان مردم تلاش کنیم.

وی در پایان سخنان خود به روز جهانی ایدز نیز اشاره ای کرد و آمادگی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش را جهت امر آموزش و افزایش آگاهی مردم اعلام کرد.

در پایان نماز جمعه شهرستان گراش عده ای از نمازگزاران با دکتر بهمنی گفتگو و از تلاشها و پیگیریهای وی تشکر کردند و خدمات ارزنده وزارت بهداشت در کشور و شخص وزیر بهداشت را قابل تمجید برشمردند و سلامتی ایشان را از خداوند مسئلت کردند.
Bahmani03

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

3 نظر

  1. باسلام خدمت اقای دکتر بهمنی،جناب دکتر چرا این بسته های حمایتی که عرض کردید دربیمارستان گراش اجرا نمیشه؟چرابیمارستان گراش با ان همه تجهیزات مدرن جوابگوی هیچ بیماری نیست؟شاید هم رئیس یامدیربیمارستان از این بسته دولت بیخبرند.لطفأ اگه وقت کردید به این بیمارستان هم سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top