بستن

ورزش و بازی نیاز همیشگی دانش‌آموزان

 گریشنا: ورزش، شیوه‌ای است برای تقویت بدنی و روحی جوانان، کودکان و دانش‌آموزان و سلامتی بدن، راه و ارمغانی است برای درست زیستن است.

بر اساس یادداشت و تحقیقات کریم دهقانی و فاطمه محمودی؛ ورزش، یک فعالیت نهادینه شده است که مستلزم کاربرد نیروی جسمانی شدید با استفاده از مهارت‌های جسمانی پیچیده به وسیله شرکت‌کنندگانی است که توسط عوامل درونی و بیرونی تحریک می‌شوند.

ورزش، نه تنها برای سلامتی بدن، بلکه برای تقویت اعصاب و روان نیز مفید است. یک آسیب‌شناس اجتماعی در خصوص ورزش می‌گوید: «ورزش به ویژه برای کودکان بسیار مفید است و این امر موجب افزایش تصمیم‌گیری وکسب مهارت‌های لازم برای کودکان می‌گردد که باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در آنان می‌شود.»

در یک پژوهش مشخص شده است که ورزش کردن برای مبارزه با فشار اعصاب افراد مفید است. مغز انسان نمی‌تواند در عین واحد در دو یا سه مطلب تمرکز کند. به این دلیل بهترین راه مشغول کردن ذهن، ورزش است که به وسیله‌ی آن فکر آدمی از جریانات منفی دور می‌ماند و فرد با آرامش و خونسردی بیشتری با مشکلات جامعه برخورد می‌کند. ورزش و حرکات منظم بدنی علاوه برای سلامت جسم بر سلامت روحی، روانی و اجتماعی فرد مفید است و در سازگاری او در جامعه و شخصیتش اثر گذار است. ورزش در درمان بیماری‌هایی نظیر افسردگی به کار گرفته می‌شود و نیز بر تقویت حافظه اثر می‌گذارد.

2142325315723331121766523720721220922280170هربرت رید می‌گوید : «من کاملاً موافقم که تربیت ورزشی تا حدی به پرورش اراده می‌انجامد. همچنین از این که در مدارس ما زمانی را به بازی‌ها اختصاص می‌دهند متأسف نیستم، بلکه برعکس، این زمان، تنها زمانی است که به بهترین وجه می‌گذرد.»

ورزش کردن برای مقابله با بیماری‌های جسمی یک روش بسیار مناسب و سودمند است. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تمرینات بدنی باعث افزایش توانایی‌های مغز نیز شده و به انسان در معالجه بیماری‌های روانی مانند افسردگی و اضطراب نیز کمک می‌کند.

در مقاله‌ای اشاره شده بود که تمرینات بدنی مداوم و روزمره تأثیر بسیاری در معالجه افسردگی افراد دارد. به عقیده‌ی محققین، ورزش باعث شادی و نشاط و بالا بردن اعتماد به نفس می شود. زیرا افراد افسرده یا اعتماد به نفس ندارند یا میزان آن بسیار پایین است. ورزش احساس رضایت باطنی شخص را بالا می‌برد. سی دقیقه ورزش در روز می‌تواند آثار افسردگی را به اندازه‌ی برخی روش‌های روانی- درمانی و داروهای ضد افسردگی کاهش دهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس، روزانه سی تا سی و پنج دقیقه  ورزش می‌تواند آثار و عوارض افسردگی را تا حد نصف آن کاهش دهد و این کار برابر با تأثیر روش‌های درمانی متداول و مصرف برخی داروهای افسردگی می باشد.

این مقاله را به صورت کامل، می‌توانید از اینجا بگیرید و مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top