بستن

در روز حمل و نقل راننده‌های نمونه هدیه گرفتند

گریشنا:پنج‌شنبه، بیست‌وهفتم آذر ماه، طی مراسمی در سازمان حمل و نقل همگانی شهر گراش، از رانندگان نمونه تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری گراش ؛ این مراسم با حضورفرودی، فرماندار شهرستان گراش، سروان نوربخش، رییس راهنمایی رانندگی شهرستان، مهندس هرمزی، سخنگوی شورا و جمعی از مسئولین و رانندگان تاکسی، آژانس و مینی‌بوس‌ها برگزار شد.

حسین مهروری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی گراش ضمن خیرمقدم، از عزم دولت بر تمرکز تمور حمل و نقل درون شهری زیر نظر شهرداری‌ها یاد کرد و گزارشی از نحوه راه‌اندازی سازمان و تغییر مکان آن از شهرداری و استقرار در محل جدید سازمان ارائه داد در ادامه‌ی مراسم مهندس هرمزی، سخنگوی شورا نیز سالروز حمل و نقل را به رانندگان، کارکنان سازمان حمل و نقل شهرداری گراش تبریک گفته و تثبیت جایگاه این سازمان را در مجموعه شهرداری در طی مدت کوتاه را ارج نهاد و آرزوی موفقیت برای مجموعه کرد.

مهندس هرمزی خواستار تلاش مضاعف سازمان جهت حفظ و پیگیری مستمر حقوق رانندگان شده و از رانندگان خواست تا بیمه ی خود را جدی گرفته و آن را مهم بدانند تا با یک تصادف ماحصل یک عمر تلاش بر باد نرود. سخنگوی شورای شهر در ادامه ی صحبت‌های خود به پیشینه‌ی شهر اشاره کرد که از شهری کوچک به شهری بزرگ و نیازمند زیرساخت‌های حمل و نقل تبدیل شده و واحدهای مختلف حمل و نقل نظیر تاکسی‌رانی و مینی‌بوس‌رانی بایستی وجود داشته باشد تا به گوشه گوشه‌ی شهر خدمات ارائه شود و از سازمان خواست تا به کوچکترین مسائل و مشکلات موجود به صورت کارشناسی شده توجه نموده و آن خدمات را گسترش دهد.

وی متذکر شد سازمان حمل و نقل با توجه به هزینه‌هایی که دارد بایستی همیشه پویا بوده و از روزمرگی اجتناب کند و پیشنهاداتی نیز برای استفاده از خدمات موتوری و دوچرخه برای بافت پیچیده‌ی محلات پاقلعه که عبور و مرور خودرو مشکل است ارائه دادند و از سازمان خواستند تا بر روی این مبحث نیز خدمات کارشناسی شده ارائه دهند.

haml o naghal3

هرمزی در پایان سخنانش به توقعات شورا از سازمان اشاره کرده و از مدیرعامل سازمان خواست تا دیدی درآمدزا با توجه به خدمات ارائه شده داشته باشند چرا که سازمان حمل و نقل همانند شهرداری از طریق پرداخت عوارض اداره می‌شود و در واقع مردم شهرستان برای خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند و در صورت موفقیت سازمان در این امر دیگر بخش‌های مرتبط با شهرداری، نظیر فرهنگسرا و آتش نشانی به سازمان تغییر یابند و همین مسیر را ادامه دهند.

در ادامه سروان نوربخش نیز ضمن تبریک این روز به مسئولان حمل و نقل شهرستان و رانندگان و تشکر از توجه ویژه فرماندار و شورای شهر به مسائل ترافیکی به ارائه‌ی توضیحات درباره تدابیر انجام گرفته جهت امنیت بیشتر رانندگان و کاهش بار ترافیکی شهر پرداخت.

سروان نوربخش  وظیفه‌ی شورای ترافیک را حساس و مهم خواند و برخی از قوانین و مقرراتی که مسئولان و رانندگان آژانس‌ها به رعایت آن هستند را برشمرد. تجهیزات ایمنی درون خودرو، شطرنجی‌ها، بغل نویسی‌های آژانس‌ها با آرم سازمان حمل و نقل، تابلو سقف شامل نام وشماره تلفن آژانس را از موارد ضروری جهت امنیت راننده و مسافر و سرویس‌دهی به موقع، دریافت کرایه مصوب را از موارد مهم و قابل توجه عنوان کرد.

در بحث استفاده صحیح از مینی‌بوس‌ها نیز به مواردی جهت فرهنگسازی و توفق در جایگاه و امنیت جانی مسافران اشاره کردند و در پایان خواستار پایبندی رانندگان به قوانین راهنمایی رانندگی و همکاری همه جانبه با مدیریت سازمان شده و از مدیریت سازمان حمل و نقل تقدیر و تشکر به عمل آورد.

haml o naghel2

حجت عابدی،از فرمانداری شهرستان گراش در گزارش خود می‌نویسد؛ فرودی، فرماندار شهرستان در این جلسه اظهار داشت:«فرهنگ‌سازی استفاده از حمل و نقل عمومی در شهرستان ضروری است و استفاده از این نوع حمل و نقل می‌تواند موجب کاهش تلفات و سوانح جاده‌ای و همچنین کاهش هزینه، وقت و مصرف انرژی شود.»
فرماندار گراش با بیان این که متولیان حمل و نقل باید در راستای فرهنگ‌سازی و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل تلاش کنند، افزود:«عدم استقبال از حمل و نقل عمومی آسیب‌های جدی به اقتصاد و اجتماع وارد می‌کند و باعث افزایش ترافیک می‌شود و از آن‌جایی که ترافیک با جان انسان سرو کار دارد تلاش متولیان نظام حمل و نقل در فرهنگ سازی استفاده از حمل و نقل عمومی دو چندان می‌شود.»
وی ضمن تقدیر از حسن مهروری مدیر عامل سازمان حمل و نقل شهرستان گراش،گفت:«نقش بی‌بدیل فعالان عرصه حمل و نقل در توسعه و پیشرفت کشور نقش کلیدی است.»
نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان گراش اضافه کرد:«تصادفات معضل اصلی ترافیک در جامعه است و دولت تلاش مضاعف دارد تا تصادفات جاده‌ای و سوانح رانندگی را به کاهش برساند.»
رئیس شورای ترافیک شهرستان بر خدمات رسانی هر چه بیشتر به شهروندان تاکید کرد و افزود:«شورای ترافیک شهرستان با برنامه‌ریزی و جلسات مستمر تلاش می‌کند تا وضعیت سیستم حمل و نقل در شهرستان را بهبود بخشد و در این راستا تلاش شده تا چند محور پر خطر و حادثه خیز به خصوص محور گراش – لار اصلاح شود.»
این جلسه در دفتر سازمان حمل و نقل شهرستان برگزار و از فعالان این عرصه تجلیل شد.

 

 

7 نظر

  1. به الواقع که راننده های نمونه هم انتخاب کردید،میشه یکی بیاد بگه معیار نمونه انتخاب کردن اینها چیه؟برای بعضی از اینها از نظر اخلاق صفر هم زیادشونه

  2. چرا از راننده های شخصی که با نازلترین قیمت مسافران را جا بجا میکنند تشکر نکردند.درحالی که راننده های از بنزین آزاد استفاده میکنند ولی نرخشان از همه تاکسی تلفنی ها کمتره
    من به نوبه خود به همه راننده های شخصی که جلو بیمارستان جهت جابجا کردن مسافران برون شهری فعالیت دارند تشکر میکنم
    ((((خدا قوت بر شما راننده های شخصی)))

  3. ی سوال
    چرا این تاکسی زرد های که ایستگاه لار می ایستند تاکسی گراش نوشته ولی تو مسیر گراش لار هستند.چرا مثل تاکسی لار که تو شهر کار میکنند این ها تو شهر گراش کار نمیکنند.
    لطفاااااااااااااا جووووووووووواب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. جالبه پاکترین فرد شهرداری رو گذاشتن مدیر عامل سازمان حمل و نقل (که البته اسمش خیلی طول و طویله ولی جسمش ریزه میزه) تو تو دستو پای شهرداری چیها نباشه. مطمئنا یکی مثل حسین مهروری توان و لیاقتش خیلی بیشتر از این حرفاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top