بستن

مسلم پورشمسی در میان عکاسان برگزیده‌ی سوگواره جهرم

گریشنا: عکس مسلم پورشمسی در سوگواره عکس عاشورایی جهرم شایسته تقدیر شد.

به گزارش فاطمه ابراهیمی؛ نخستین سوگواره عکس عاشورایی شهرستان جهرم پنج شنبه بیست‌وهفتم آبان به کار خود پایان داد.این سوگواره به مدت چهار روز در سالن علامه امینی برگزار شد و تعداد چهل‌وپنج عکس پذیرفته شده در این سوگواره، به نمایش گذاشته شد.

در بخش حرفه‌ای امیر قیومی رتبه اول و سکه تمام بهار آزادی را دریافت کرد. حمیده رضایی و احمرضا کریمی دوم و سوم شدند. در بخش مبتدی سید صادق جوادیان رتبه اول و جایزه ۵۰۰ هزار تومانی را به دست آورد. مهدی رحمانیان و علی رمضانی رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند و مسلم پورشمسی از سوی هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شد و تندیس جشنواره و مبلغ ۲۰۰ هزار تومان، دریافت کرد.

مراسم اختتامیه این سوگواره با حضور حجت الاسلام والمسلمین نیری، سرپرست دفتر نمایندگی ولایت فقیه در دانشگاه شیراز، مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، نعمت الهی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جهرم و دیگر مسئولین این شهر برگزار شد.

برنامه با سخنرانی دکتر خوش‌نیت ریاست محترم شورای اسلامی شهر جهرم برگزار شد. دیگر سخنرانان این برنامه حجت‌الاسلام نیری و دکتر مریدی بودند. مریدی در طی سخنانش به تمامی عکاسانی که عکس‌های آن‌ها پذیرفته شده بود قول داد، این سوگواره به مدت یک هفته در تالار حافظ شیراز نیز برپا شود.

اجرای تک‌نوازی نی و سنج و دمام زنی از دیگر برنامه‌های این اختتامیه بود.

مهرداد الطافی، دبیر اجرایی این سوگواره گفت:«تعداد ۱۱۲۰ عکس به این سوگواره رسیده است که از بین این تعداد ۱۲۰ عکس انتخاب و از بین ۱۲۰ عکس ۴۵ عکس را برای نمایش پذیرفتیم.»

namayeshega ax ahashoraei12

این برنامه به صورت کشوری برگزار شد که بیشترین آثار ارسالی به این سوگواره از استان فارس بود. دو عکس از مسلم پورشمسی، عکاس گراشی به بخش حرفه‌‌ای راه پیدا کرد و او را در گروه سه نفر برتر این جشنواره قرار داد اما عکس مسلم پورشمسی به دلیل به نمایش در آمدن در سوگواره عکس عاشورایی گراش از بین نفرات برتر بخش حرفه‌ای به بخش مبتدی انتقال و فقط شایسته تقدیر شناخته شد، چرا که شرط پذیرفته شدن عکس‌ها عدم شرکت و نمایش عکس‌های ارسالی در دیگر سوگواره‌ها بود. هر چند عکس نفر اول بخش حرفه‌ای امیر قیومی از لارستان نیز در نمایشگاه پلک آفتاب که در شهرستان گراش برگزار شده بود به نمایش در آمده بود.

از نکات جالب توجه این اختتامیه حضور نعمت‌الهی رییس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش بود. که با رویی باز و گشاده از عکاسان گراشی استقبال کرد و به داوران این سوگواره گفت:«این عکاسان گراشی آنقدر توانمند و حرفه‌ای هستند که هرکدام از آن‌ها می‌توانند به صورت مجزا نمایشگاه یا سوگواره‌ای را برپا کنند.»

جواد آب افکن، عبدالرضا راستگو، عبدالله سراجی، مهسا فروزان از اعضای انجمن عکس گراش نیز در این اختتامیه حضور داشتند.

 

13 نظر

  1. مسلم عزیز و همسر گرامیش از عکاس‌ها و خبرنگارهای پرتلاش شهرستان هستن. مطمئنا این موفقیت تنها بخش کوچکی از موفقیت‌های بعدی این دو هنرمنده.

  2. سلام. از حضور آقای پورشمسی در جهرم و دیدار با ایشان(که خیلی کم بود) خوشحال شدم. آقا مسلم اختتامیه سوگواره جهرم نبودم. همیشه پیروز و موفق باشی

  3. با داوران که صحبت می کردیم فهمیدیم از نظر هیات داوران مسلم مقام دوم رو به دست آورده! اما روز اختتامیه هیات اجرایی بنا به دلایل خیلی خـــــــــاص ترجیح دادن ایشون رو به عنوان شایسته تقدیر معرفی کنن و یک نفر لاری که مقام سوم رو آورده بود بشه اول !!!
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد لاریه! خب! لاریه! نه بابا تهمت نزن/ خدایا من رو ببخش و بیامرز. فاتحه برای جواد آب افکن

    جالبش اینه که عکسی مقام اول رو آورده که توی جشنواره پلک آقتاب گراش رفته روی دیوار!
    اشتباه تایپ نکردم. اشتباه هم نخوندید. بله جشنواره! حالا این عکس توی سوگواره چه جوری مقام اول رو آورده خدا می‌دونه.

    هرچند وحشتناک حالمون خراب شد که مثل آب خوردن حق مسلم رو خوردن و یه ردبول هم روش اما همینجا به مسلم تبریک می‌گم.
    به امید روزی که به حقمون برسیم.

  4. منم به نوبه خودم یه تبریک خودمونی و صمیمی میگم به مسلم و دختر عمه ، امیدوارم این دو هنرمند همینجور بتونن قله های پیروزی رو فتح کنن… (تبریک اصلی حضوری)

  5. سلام
    منم تبریک میگم
    منم از این نمایشگاه دیدن کردم واقعاً‌ جای خوشحالی و افتخار بود برام که عکس حرفه ای یک گراشی رو اونجا می دیدم مخصوصاً‌ وقتی با دوستان غیر گراشی باشی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top