بستن

برنامه‌های عزاداری روز‌های آخر ماه صفر

گریشنا:هیئت محبین حضرت علی اکبر(ع) به مناسب ایام وفات پیامبر اکرم(ص) ، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) از روز جمعه تا روز سه‌شنبه، سی‌ام صفر با برگزاری مراسم عزاداری ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز می‌کنند.
به گزارش حسن‌زاده، این هیئات مراسم عزاداری نیمه‌ی آخرماه صفر را با برگزاری دعای ندبه ساعت ۷ روز جمعه، توسط مداح اهل بیت محمد جواد پورغفور آغاز کرد. از دیگر برنامه‌های این هیات خواندن زیارت عاشورا، امشب در ساعت ۲۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام جلالی و همچنین برپایی مراسم زنجیر‌زنی است.

هیات محبین حضرت علی‌اکبر(ع) روز یکشنبه ۲۸صفر ساعت ۷ صبح با خواندن زیارت عاشورا مراسم خود را شروع می‌کند. برگزاری زیارت رسوال‌الله با مداحی حاج عباس قاسمی، اجرای مراسم سخنرانی و زنجیر‌زنی و همچنین اقامه‌ی نماز ظهر و پذیرایی از دیگر برنامه‌های این هیات در این روز است. با خواندن زیارت عاشورا در ساعت ۲۰ و سخنرانی مراسم‌های عزاداری در این روز به پایان می‌رسد.
دوشنبه شب نیز برنامه از ساعت ۲۰ با خواندن زیارت عاشورا شروع می‌شود و حجت‌الاسلام جلالی به عنوان سخنران در این مراسم سخنرانی خواهد کرد و بعد از آن عزاداران در این هیات مراسم زنجیر زنی را برپا خواهند کرد.

خواندن زیارت عاشورا صبح روز سه‌شنبه در ساعت ۷، برگزاری زیارت امام رضا (ع) توسط مداح اهل بیت، عباسپور، مراسم سخنرانی و زنجیر‌زنی و همچنین برپایی نماز و پذیرایی از جمله برنامه‌هایی که در آخرین روز از ماه صفر در این هیات اجرا خواهد شد.

در سی‌ام آذر، مصادف با رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) دومین شب شعر پیامبر اعظم(ص) نیز ساعت هشت شب در مسجد حضرت خدیجه‌ی کبریٰ (س) برگزار می‌شود.از اینجا می‌توانید جزییات بیشتری را در مورد نحوه و زمان برگزاری این شب شعر بخوانید.

13901101094852305_PhotoL

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

  1. از هیات محبین حضرت علی اکبر.ع. بخاطر برگزاری منظم و باشکوه مراسمات نیمه آخر ماه صفر تشکر می کنم .خدا قوت

  2. با سلام.
    جا داره از هیات بین الحرمین گراش که دهه اخر صفر سینه زنی برگزار کرده اند تشکر نماییم.
    جا داره از تمامی زحمتکشان بخصوص مسوول هیات و بقیه خادمان امام حسین تشکر کنم.
    انشالله همیشه حسینی بمانیم.

  3. جناب یاحسین علیکم سلام
    ما بچه های هیات بین الحرمین خدمتگذاری به اهل بیت (سلام الله علیها)رو وظیفه خودمون میدونیم.
    ان شاالله که بتونیم همیشه خدمتگذار این خاندان باشیم.
    از لطفی که به این هیات دارین کمال تشکر رو دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top