بستن

کمک به فیلمسازان گراشی برای حضور در جشنواره کل

گریشنا: انجمن فیلم و عکس از فیلمسازان گراشی حاضر در جشنواره کل حمایت می‌کند.

به گزارش گریشنا در حاشیه جلسه هم‌اندیشی فیلمسازان گراش به پیش‌نهاد علی فخری دبیر جشنواره فیلم کوتاه کل برای تشویق حضور فیلمسازان گراشی در جشنواره به هر فیلم راه یافته به بخش مسابقه یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه کل ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. فیلمسازان گراشی که فیلم‌ خود را به جشنواره ارسال کنند اما به بخش مسابقه راه نیابند نیز ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

به گزارش خانه فرهنگ گراش جلسه هم‌اندیشی فیلمسازان گراش برای نقد و بررسی روند جشنواره فیلم کوتاه کل در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش برگزار شد. در این جلسه این موضوع که چرا فیلمسازان حاضر در دوره‌های اول جشنواره دیگر در جشنواره حضور ندارند و تنها فیلم‌های یک یا دو فیلمساز گراشی به بخش مسابقه راه می‌یابد بررسی شد.

علی‌اکبر شامحمدی که به عنوان تدوین‌گر در جشنواره حضور داشته است گفت: در حالی که فیلمسازان گراش هنوز آماده رقابت استانی نبودند جشنواره تبدیل به رقابت استانی شد در حالی که هنوز پایه‌ها تقویت نشده بود.

مهدی آیینه افروز از بیانگذاران جشنواره و رییس فعلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ گفت: در آن مقطع زمانی چندین تقاضا برای برگزاری جشنواره استانی وجود داشت و نمی‌شد این موقعیت را از دست داد. با ایجاد بخش جایزه گراش سعی کرده‌ایم که حضور فیلمسازان گراشی به گونه‌ای در جشنواره تضمین شود.

کیوان محسنی از فیلمسازان گراشی این مساله را حاصل عدم همکاری و تعامل فیلمسازان دانست و گفت: «به اعتقاد من بردن جایزه برای فیلمسازان گراشی هدف اصلی است.برای همین فکر می‌کنند جایزه نمی‌برند و فیلم هم نمی‌سازند. در صورت که ساختن فیلم خوب و راه‌یافتن به بخش مسابقه هم نوعی موفقیت است و باید هدف فیلمسازان باشد.»

محسنی گفت: « با برگزاری ۱۲ هفته جلسه نمایش فیلم انجمن فیلم و عکس، هنوز فیلمسازان گراش در این جلسات شرکت نمی‌کنند. جالب این است که شرکت‌کنندگانی از لار نیز در این جلسه شرکت می‌کنند.»

Kal11 Farakhan

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top