بستن

نتیجه بازرسی از شهرداری و فرمانداری احتمالا منتشر نمی‌شود

گریشنا: جمع‌بندی نتیجه‌ی بازرسی هیات بازرسان استان فارس از عملکرد شهرداری و فرمانداری گراش، یک ماه و نیم تا دو ماه طول خواهد کشید؛ و آن موقع هم شاید گزارش این بازرسی در رسانه‌های عمومی ممکن نباشد.
نهم دی ماه خبری با تیتر، «بازرسی استان» آماده بررسی شکایت‌های مردم از شهرداری در گریشنا منتشر شد.  به گزارش روابط عمومی اداره کل بازرسی استان فارس، هیأت‌های بازرسی اداره کل بازرسی استان فارس متشکل از ۳۰ نفر از بازرسان و کارشناسان این اداره کل از تاریخ ۶ دی‌ماه ۹۳ به مدت یک هفته در یازده اداره از شهرستان‌های لارستان و گراش مستقر شدند. برای تکمیل این خبر با اداره‌ی کل بازرسی استان فارس تماس گرفتیم.

طی تماس تلفنی خبرنگار گریشنا با زادفر، از نیرو‌های حفاظت اطلاعات اداره کل بازرسی استان فارس، او گفت: «تا طی کردن روند اداری و بازبینی منابع قضایی حدود دو ماه طول خواهد کشید و بعد از آمدن گزارش نیز چون اطلاعات آن محرمانه است نمی‌توانیم با رسانه‌های عمومی همکاری داشته باشیم.»

او در ادامه می‌گوید: «ما اولین استانی هستیم که قرار است به صورت مستمر از شهرستان‌ها بازبینی کنیم. تابستان امسال شهر آباده که در شمال استان قرار دارد انتخاب شد و در بازرسی بعدی لارستان و گراش که از شهر‌های جنوبی استان هستند، انتخاب شدند. دلیل انتخاب این شهرها نیز دور بودن از مرکز استان است تا با این بازرسی هم در جریان عمل‌کرد ارگان‌های مربوطه باشیم و هم راه‌های ارتباطی بیشتری با مردم این مناطق ایجاد کنیم تا آن‌ها نیز در جریان باشند که می‌توانند شکایات خود را با اداره‌ی کل بازرسی استان مطرح کنند.»

بازرسان استانی در اولین سفر خود به گراش، عملکرد شهرداری و فرمانداری گراش را بازرسی کردند.

شهروندان می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق سازمان بازرسی استان در شیراز پیگیری کنند. نشانی سازمان از این قرار است: شیراز، بلوار قدوسی شرقی، نبش کوچه ۳، کد پستی ۸۵۶۸۶-۷۱۸۹۴ ، شماره تلفن ستاد خبری سازمان ۱۳۶، تلفن سازمان ۲-۳۸۳۲۳۲۰۱.سایت سازمان به نشانی fars.bazresi.ir نیز راه ارتباطی دیگر شهروندان است.

Bazrasi

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

7 نظر

  1. توی این کشور هیچ کسی انتظار ندارد که مردم رو از شهر و منطقه خودش خبردار کنند.این همه شیر سمی به خورد مردم دادن کسی حاضر نشد اسم شرکتها رو بگه حال انتظار داریم که نتیجه بازرسی رو اعلام کنند.
    من برام سواله چرا وقتی که کمک مالی می‌خواهید ٣ نشده مردم رو باخبر میکنید ولی در باره اداره ها که باید مردم باخبر بشن حاضر به پاسخگوهی نیستید.

  2. خسته نباشید بازرسان کل
    بله همشهریان!
    امیدوارم که با حفظ آبرو گوش مالی سختی به خلافکاران داده شود اعم از کارمندان قدیم و جدید از سه دهه قبل تا الان و پرونده رشوه خواری برای همیشه در شهر گراش بسته شود و قانون را محترم بشناسند.

  3. در شهر اخبار بدی در خصوص تخلفات سنگین برخی از پرسنل حال چه جدید چه قدیم پیچیده است… روا نیست اطلاع رسانی نشود مردم بدبین هستند آنها را با این حرفها بدبین تر نکنید.

  4. «رسانه ها تاثیر چشمگیری در رسیدن جامعه به توسعه پایدار داشته و برای اجرای سیاستهای نظارتی و پیشگیری و مبارزه با فساد اداری رکن مهم محسوب می شوند.
    رسانه ها نقش بزرگی در ایجاد جامعه ای سالم و به دور از فساد دارند و همچنین دخالت رسانه ها در امر نظارت و پیشگیری و مبارزه با فساد دارای آثار فراوانی است.
    گزارش های رسانه ها به مردم اثربخشی اقدامات نهاد های نظارتی را افزایش و اقتدار سازمانی و اعتماد به نفس آنها را بالا می برد و نهادهای قدرت نمی توانند در روند کار آنها خلل ایجاد نمایند.
    رسانه ها بانفوذی که در جامعه دارند قادر خواهند بود افکار عمومی را در مبارزه با فساد اداری و رفتارهای غیرقانونی بسیج نمایند.»
    با این روند نه فقط دو ماه بلکه سال و یا شاید سالها به طول بینجامد تا فساد اداری افشا شود آنهم مثل بعضی از کارمندان بازنشسته شوند. اگر رسانه در گراش محرم نباشد چکسی میتواند این اخبار را به مردم برساند ؟ و اگر قرار است این اطلاعات محرمانه بماند مردم چگونه نتیجه کار را ببینند و خلافکار را از کارمند سالم که شرافت مندانه کار میکند تشخیص دهند؟
    محرمانه بودن گزارشات در صورتی که خروجی مناسبی نداشته باشد فقط به درد بایگانی میخورد.

  5. با سلام و خدا قوت
    ۱. اول بازرسی باید شفاف باشد ونتیجه هم به مردم اعلام گردد، برخورد قانونی با متخلف شود تا مردم نگند ماست مالی شد
    ۲. از اوقاف(حتما)، مخابرات، آبفا،دادگاه،مالیات و… حتما بازرسی شود
    ۳. شاید بگید از بعضیا نمیشه بازدید کرد(ولی میشه!)

  6. جناب آقای نوبهار زیاد دلواپس نباش اگر اختلاس میلیاردی در گراش صورت نگرفته و در حد ۱ میلیون و ۲ میلیون تومان است بطور یقین افشاگری خواهد شد چون در کشور ما اختلاس چند هزار میلیاردی حاشیه امن دارند

  7. نحوه برخورد با رشوه خوار را مولای ما حضرت علی (ع) یاد داده نیاز نیست روش های دیگری آزمایش شود چون جوابگو نیست. یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 نظر
scroll to top