بستن

صادق رحمانی مدیر رادیو فرهنگ شد

گریشنا: صادق رحمانی چهره شناخته شده گراشی به عنوان مدیر رادیو فرهنگ معرفی شد.

Rahmani- Radio

به گزارش گریشنا پس از معرفی دکترمحمد سرافزار به عنوان رییس سازمان صدا و سیما، تغییرات مدیران این سازمان بزرگ به سرعت آغاز شد. بعد از تغییرات در شبکه‌های تلویزیونی، اکنون نوبت به مدیران رادیو رسیده است. رییس سازمان صدا وسیما با انتصاب نسرین آبروانی به عنوان معاون صدا، نخستین معاون زن سازمان صدا و سیما بعد از انقلاب را معرفی کرد

از مهمترین سیاست‌های رییس جدید سازمان صدا و سیما کاهش و کوچک سازی  شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی بود. رحمانیان که از سال۱۳۹۱  مدیریت شبکه رادیویی طنز و سرگرمی صبا را بر عهده داشت با ادغام رادیو صبا در شبکه‌ فرهنگ به مدیریت رادیو فرهنگ منصوب شد. رادیو فرهنگ بعد از شبکه سراسری رادیو به عنوان شبکه دو رادیو شناخته می‌شود و یکی از شبکه‌های اصلی صدا و سیما محسوب می‌شود.

محمدصادق رحمانیان چهل و نه ساله که نوشته‌های او با نام صادق رحمانی منتشر می‌شود از پانزده سال پیش در رادیو فرهنگ حضور دارد.

رحمانیان همزمان با تحصیلات حوزوی در دانشگاه تهران در دوره کارشناسی زبان و ادبیات فارسی تحصیل کرد. او کار در رادیو را با حضور در رادیو معارف قم آغاز کرد و با مهاجرت به تهران به رادیو فرهنگ رفت. سال ۱۳۸۲ مدرک کارشناسی ارشد ادبیات فارسی را از دانشکده علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد دریافت کرد. ویژگی های زبان رادیو عنوان پایان نامه وی بود که با نمره ممتاز ار آن دفاع کرد.

محمدصادق رحمانیان، از شاعران نسل انقلاب شناخته می‌شود. سال ۱۳۸۷ در جشنواره شعر فجر از سی‌سال شاعری وی تقدیر شد. «انار و بادگیر» مجموعه شعرهای محلی ،«همه چیزها آبی‌است» و « در این شب آهسته» از شناخته‌ شده‌ترین آثاراوست. وی با انتشار «سبزها، قرمزها» در سال ۱۳۸۵ قالب رباعی نیمایی را ابداع  و فضایی نو در ساختار شعر کوتاه ایرانی ایجاد کرد.

محمدصادق رحمانیان از اول بهمن  کار خود را در سمت مدیر رادیو فرهنگ آغاز کرد.

Sadegh Rahmani93

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

30 نظر

  1. باسلام
    امید وارم که در تمام عرصه کار و زندگی پر تلاش و موفق باشید افتخار ما و منطقه ای

  2. با کمال مسرت و خوشحالی انتصاب برادر بزرگوار و ایمانی و انقلابی و ایثارگر حاج صادق رحمانی به مدیریت رادیو فرهنگ تبریک عرض نموده و با اعتمادی که اینجانب و دیگر همشهریان گراشی و مردم خطه لارستان و خنج به علم و اندیشه وایمان جنابعالی داریم امید است که در راه ترویج و گسترش فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی موفق و موید باشید .
    ارادتمند شما . محمد منفرد

  3. سلام. جناب اقای حاج صادق رحمانیان تبریک ما را پذیرا باشید. انشالله موفق و موید باشید.

  4. درغایت مسرت و شعف انتصاب غرورآفرین استادگرانقدرجناب رحمانیان رابه ایشان وهمه فرهیختگان وشاگردانشان تهنیت و تداوم توفیقات افزون این فرهیخته بزرگواروشاعرگرانمایه را آرزومندم ./م

  5. صادق عزیز
    حسن تو همیشه در فزون باد.
    رویت همه ساله لاله گون باد
    این منصب منصب فرهنگ است و فرهنگ مقوله است پر ارج .از چون شمایی بر می اید که اشنا به فرهنگ اسلامید و اخت با فرهنگ کهن پارسی .همانا پیوند فرهنگ ایرانی و فرهنگ اسلام از دستان توانمند چون تویی بر می اید .باشد که جانهای خسته را با اکسیری از فرهنگ وهنر بنوازید.نسل امروز را بالهای فرهنگ ایرانی و دیانت اسلامی باید تا به مقصد سعادت پرواز کنند.

  6. محمدرضا محسن زاده
    عزیز نوبهار
    حجت عابدی
    محمد منفرد
    مهر
    بچه یتیم
    محسن س
    حسن
    قاسم ایزدیان
    با سلام و احترام . از اظهار لطف شما دوستان گرامی کمال تشکر دارم. امید وارم بتوانم در عرصه فرهنگ ایران اسلامی به اندازه توان خود موثر باشم.
    صادق

  7. استاد فرهیخته جناب آقای صادق رحمانی
    انتصاب جنابعالی به سمت مدیر رادیو فرهنگ که نشان از شایستگی شماست را تبریک عرض می نمایم. خدمت صادقانه و تلاش مخلصانه در عرصه های علمی و فرهنگی کشور توفیقی است که خداوند به شایستگان عنایت می نماید. برای شما در مسئولیت جدید از خداوند منان توفیق، سلامتی و بهروزی مسئلت می نمایم.
    غلامرضا محسنی
    رئیس جمعیت هلال احمر گراش

  8. استاد بزرگوار جناب آقای حاج صادق رحمانی
    انتصاب جنابعالی به سمت مدیر رادیو فرهنگ را تبریک عرض می کنم و امیدوارم در تمام مراحل زندگی و کاری موفق و پیروز باشین
    محمد امین رحیمی

  9. فرزند هنر باش نه فرزند پدر
    زیرا که هنر زنده کند نام پدر
    استاد گرانمایه شیخ صادق رحمانی این منصب که نشان از تبحر شمادر عرصه فرهنگ وهر اسلامی می باشد را صمیمانه تبربک عرض می نمایم
    زنده باد گراش

  10. می گه چرا نگفتی ؟ میگم چه چیز را نگفتم .می گه در گریشنا را دارم میگم. چرا تبریک وتهنیت نگفتی ؟ مگر خبر خواجه را نخوندی که فلانی مدیر شبکه دو رادیو شده همه دارند شاد باش ومبارکباد می گویند .جواب دادم والله که خیلی خوشحال شدم وقتی خواندم که آقای صادق رحمانی به مقام ومنصبی در شبکه فرهنگ رسیده وجای بسی افتخار ومباهت برای گراش خواهد بود . ادامه داد که پس چرا تبریک نگفتی . جوابش دادم . کاکاجی عوام نه در حد قد و قواره سوادحوره وی وادبیاتی ایشان است و نه سن وسال و زنش به او می رسه که برسابقه آشنایی تبریک بگوید یعنی ضرورتی ندارد و تیاز این چنبن بزرگی نیست . ولی کاکاجی زمانی به ایشان تبریک می گوید ودستبوس ایشان خواهد بود که دست خیری هم به گراش برساند واز مدیرتش حسن استفاده کرده دست گیر خیل جوانان علاقمند به فرهنگ وهنر وجویای نام و کار شهرستان گراش ومنطقه گردد .فراوان جوانانی هستند که توان و مایه کاری .فرهنگی وهنری آنها بالاتر از بسیاری از چهره های شاغل در صدا وسیما امروزی می باشد . فقط نیاز به کمک و یاری دارند که از پس هفت خوان موجود بگذرند .ضمنا درست است که آقای رحمانی بسیار زحمت کشیده اند وجمعی بسیار خوب و توانا در حوزه فرهنگی. روزنامه نگاری ویا بطور کلی رسانه های خبری . هنری وفرهنگی در گراش تربیت کرده اند و یا با هم کار کرده اند .ولی از شخص توانا وکوشایی مثل آقای محمد صادق رحمانیان انتظار بیشتریست .فراموش نشود که هنوز نزدیکترینها به آقای رخمانی برای جریده خود از خانه اجاره ای استفاده میکنند . که همیشه بایستی ملاحظه مالک خانه را داشته باشند . کسی که به او پست مدیریت شبکه دو رادیو کشوری می سپارند قطعا سالهای پیش صلاحیت داشتن امتیاز جریده محلی را داشته است .حال چرا دوستانش از امتیاز اجارهای استفاده می کنند .برای کاکاجی بی خبر عجیب می باشد .نوشتن در مورد خیر ویرکت وفرهنگ سازی رادیو فرهنک در ذیل مدبریت ایشان به آینده وا می گذارم هرچند کاکاجی اعتقادی به مفید بودن فرهنگ دستوری و بخشنامه ای ندارد ولی از صمیم قلب برای ایشان آرزوی موفقیت دارد

  11. برادر ارجمند جناب آقای صادق رحمانیان
    سلام علیکم
    آسمان بلند فرهنگ و هنر ایران زمین پیوسته پرستاره و فروغ فرهنگ فرزانگی ایرانیان هماره دل و دیده جهانیان را روشنی و گرمی بخشیده است. جوهر این فرهنگ ایمان است و جان مایه آن عشق، و این است راز ماندگاری و جاودانگی اسلام ناب محمدی (ص)؛
    ضمن تبریک انتخاب شما به مدیریت رادیو فرهنگ از خداوند منان آرزوی توفیق روزافزون برای حضرتعالی و استواری گامهایتان را در راه تعالی و قرب به خداوند خواستارم.

  12. این خبر باعث خوشحالی گراشی هاست. یادش بخیر کلاسهای تابستانه سال ۶۸ که این استاد ما را به مطالعه و نوشتن تشویق می کرد.موفقیت ایشان آرزوی ماست.

  13. تبریک فراوان خدمت به شما عرض میکنم ، مثل همیشه افتخار یک گراشی هستید و گراش را سربلند میکنید. امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق و سربلند باشی.

  14. برادر گرامی جناب اقای حاج صادق رحمانی یادگار ۸ سال دفاع مقدس و از فعالترین بسجی های زمان جنگ و بعد از جنگ میباشد برایش اروزوی موفقیت بیشتر داریم و باعث افتخار این مرزو بوم میباشد انشالله بیشتر از بیش در کارهایشان خصوصا خدمت فرهنگی به مردم موفق و موید باشند انشا الله

  15. برادر خوش ذوق ، هوشمند وارزشمندم حاج صادق رحمانیان
    مسئولیت جدیدتان راتبریک عرض می کنم.
    امیداست رسانه تحت اشراف شما بعضی آمال ها را در حوزه فرهنگ،محقق سازد و برخی ناهنجارها را معلق.
    اما آنچه تعلیقش واجب است ۱- توهم ۲ -تزویر ۳ – جهل ۴ – ساده پروری ۵- ظاهرگرایی ۶ -و… که جامعه ما را رنج داده است ومتاسفانه برخی از اسلاف، در رسانه، مروج آن بوده اند.
    واما آنجه تحققش لازم است ۱- کرامت بخشی به دانش ۲- ارزش دهی به دانایی ۳- بالابردن همت ملی ۴- غنی الطبع بار آوردن مخاطبین ۵ -ترویج صداقت وشفافیت ۶ -و… که نیاز مبرم امروز ماست
    و بعنوان چهارچوبه فرهنگ،رعایت آنها، بخشی از فرهنگ را محقق می سازد. بی شک ، رسانه ای که در صدد اشاعه فرهنگ است، ماموریتی پیامبرانه را دارد.پس عزم را جزم واین توفیق را مغتنم شمرده، گامهایی بس عمیق را از خدای سبحان طلب کنید. ما به وجود انسانهای موفقی چون شما افتخار می کنیم وتوفیق بیش از پیش را برایتان آرزومندیم. ارادتمند. ابراهیم مهرابی

    1. مشکلی که جامعه ما را رنج می دهد این است که عده ای با پُز روشنفکری و چینش کلام و واژه هایی زیبا و فریبنده سعی در القاء (گاهاً اجبار به پذیرش)تفکرات خویش به عامه مردم دارند ، در صورتیکه همین افراد اگر جایی بطور کامل دستشان رو و به اهداف خود نرسند، چون طینتی کاملاً پاک و نیتی الهی ندارند از بکار بردن هرگونه الفاظ و کلامی و هرنوع عملی برای اقناء و ارضای شهوات درونی و تفکرات درون حزبی خود ،اِبایی ندارند. دقیقاً آن بخش از نوشته های شما را قبول دارم که جامعه نیازمند صداقت و شفافیت است . . . امّا نه تنها و عقیم مانده در کلام . . . بلکه ما در عمل و هنگامی که سوار بر اسب منصب و قدرتیم باید آن را به مرحله عمل رسانده آن هم با تمام توان و در همه مراحل ،نه فقط جاهایی که برای ماست و نه بر ما.
      گزیده ایی از قصیده شاعر شیرین سخنمان نیز در پایین آورده ام . . . باشد که بعضی از ابیات آن تلنگری باشد به خودم و مسئولین و دست اندرکاران این نظام مقدس تا اینکه شاید بهوش آییم در راه اطاعت از ولایت حقّه فقیه .

      ایهاالناس جهان جای تن آسانی نیست
      مرد دانا، به جهان داشتن ارزانی نیست
      خفتگان را چه خبر زمزمهٔ مرغ سحر؟
      حیوان را خبر از عالم انسانی نیست
      داروی تربیت از پیر طریقت بستان
      کادمی را بتر از علت نادانی نیست
      شب مردان خدا روز جهان افروزست*
      روشنان را به حقیقت شب ظلمانی نیست*
      پنجهٔ دیو به بازوی ریاضت بشکن
      کاین به سرپنجگی ظاهر جسمانی نیست
      طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی*
      صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست*
      حذر از پیروی نفس که در راه خدای
      مردم افکن‌تر ازین غول بیابانی نیست*
      با تو ترسم نکند شاهد روحانی روی
      کالتماس تو بجز راحت نفسانی نیست
      ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند
      بانگ و فریاد برآری که مسلمانی نیست
      آخری نیست تمنای سر و سامان را
      سر و سامان به از بی سر و سامانی نیست
      وانکه را خیمه به صحرای فراغت زده‌اند
      گر جهان زلزله گیرد غم ویرانی نیست
      یک نصیحت ز سر صدق جهانی ارزد*
      مشنو ار در سخنم فایده دو جهانی نیست
      حاصل عمر تلف کرده و ایام به لغو*
      گذرانیده، بجز حیف و پشیمانی نیست
      سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی*
      به عمل کار برآید به سخندانی نیست*
      گر گدایی کنی از درگه او کن باری
      که گدایان درش را سر سلطانی نیست*
      یارب از نیست به هست آمدهٔ صنع توایم
      وانچه هست از نظر علم تو پنهانی نیست*

  16. منم به نوبه خودم تبریک میگم….هرشهری ارزو دارد چنین منصب هایی نصیب همشریان خودشان شود و به نحو احسن از ان استفاده کند….ولی……….

  17. این پدر بزرگ جوان دل کاکا یعضی وقتها که سربسر پسرش میگذارد با تآکیدی خاص و تاییدیه گرفتن از نوه اش کاکاجی می گه اگر شو اً واس شو اکه (اگر می خواستن می کردند) هم پیل شو ء هم زر شو ء و هم زبن دراز (هم پول دارند .هم زور دارند وهم رسانه های رنگارنگ) . حالا تبریک آفای ابراهیم مهرایی به آقایی رحمانی درست .بالاخره بینشان باید سنخیتی ویا آشنایی بوده باشد ؟ ولی این سفارشات وپیشنهادات “تعلیقش واجب” و “تحققش لازم” دیگر چه صیغه ایه . منظورم یک .دو .سه و چهارش نیست. اینها که عقده دل هفتاد میلیون کاکاجیه . در خواست و سفارش برای مدیر جدید رادیو فرهنگ را می‌گوید.یعنی شما نمی دونید کسی که به این پست انتخاب می‌شه. توی چاه ویل بورکراسی و وبخشتامه دستوری طوری گرفتارش می کنند که دیگر اون صادق رحمانی که شما می شناختی نخواهد بود . بیخودی انتظاری از ایشان ایجاد نکنید . تا این ملک است و این روزگار قرار نیست این یک و دو شما بعمل در آید و چون اگر می خواستن تا حالا انجام شده بود . راستی آقای مهرابی این پیر خرابات چه می گوید .مگر دراین مملکت کسی می‌تونه القای نظریات ویا تحمیل افکار به خلق الله کند . اونها دیگر چه اعجوبه های باید باشند ؟ کاکاجی حیفش اومد حالا که اسم آقای صادق رحمانی آورده یادی از مرحوم شیخ رحمانی نکند . بقول ملا روم “واجب آمد چونکه بردم نام او …شرح کردن رمزی از انعام او” روایت است سالهای دهه بیست شمسی که شیخ جوانی با عمامه سفید و سیمای خوش به گراش وارد شد ریش سفیدان و بزرگان قوم با وجود اطلاع از اصل ونسب وی وبیاد داشتن دستخط کدایی ابوی شیخ جوان در کتابت فرمان مرحوم سید عبدالحیسن در قضییه درگیریهای خونین آن دوران .شیخ را با آغوش باز پدیرا شدند و اورا چون فرزندی عزیز داشتند . بر دانایان و آگاهان قوم پوشیده نبود که جوان کم سن وسال وکم تجربه تا یه مقام واعظی توانا و روضه خوانی خوش صدا برسد بسیار به کمک .مشاوره و راهنمای ناصحان وپیران راه احتیاج دارد . می گویند روزی پیری مدبری به سراغش رفت دست شیخ جوان را در دست محبت پدرانه خود گرفت و در تنهایی خلوتشان سخن آغاز کرد .وی خوب می‌دانست که غرور و خودبینی و نخوت همواره با هر شیخی از مدرسه همراهش خواهد بود . وهنوز غیر از ضربا ضربو مدرسه کلامی در اختیار ندارد که خلایق را خوش آید .لذا پس از آنکه شیخ را مجدوب خویش می کند .می گوید فرزندم درست است که شما شیخ شده ای ولی حواست باشد ظاهر عوام گراش را نبین .بسیار اغیار وخواص هستند که خضر راهت خواهند شد . اگر قران را می خوایی خوب بخوانی وخوب بفهمی حواست به “کل ممد کل باقر” باشد از او یسیار یاد خواهی گرفت . اگر در تاریخ مشکل داری به “کول عباس” رجوع کن .در گیرایی ومعرفت نوحه خوانی حضرت سیدشهدا از “کل رضا یی ها” تلمد کن .گویند شیخ به نضیحت پیر مدبرش لبیک گفت وعاقبت شد شیخ رحمانی معروف گراش .شاهدا گواهی داده اند شیخ تا اونها زنده بوده اند حرمت وعزت این سه را داشته بخصوص کل ممد کل باقر که گویای علاوه برقران یاد گیری ردیف ونوای موسیقی در چگونگی خواندن اشعار بزرگان در اول منبر برایش فراهم می کند که بالاخره با صدای داودیش شیخ رحمانی میشود . باز شاهدی می گوید شیخ در ختم کل ممد در بالای منبر در مرگ دوست پیرش به گریه می افتد . کاکاجی نام بردگان را نمی شناسد که چه کسانی بوده اند و از جه قوم وفامیل .فقط حدس می‌زند که کل رضایی بایستی از بررگان” فامیل ایزیدی‌ها ویا عالمی‌ها “باشند که در نواحه سرایی متین ومعرفتی تبحر داشته اند به هرحال اگر چنین نباشد کاکاجی از تمامی نوادگان آنها پوزش می خواهد. چه خوب خواهد بود اگر کسانی آنها را بخوبی می‌شناسند به معرفی آنها اقدام کنند. حتما انسانهای بزرگ و وارسته ای بوده اند که مرحم شیخ رحمانی از آنها فراوان یاد گرفته و حرمتشان را پاس می‌داشته است.

  18. استاد ارجمند جناب اقای رحمانی عزیز .
    فرمانداریتان ! را تبریک عرض می کنم .
    اینکه فرمان رسانه ای عظیم ، تاثیر گذار و پر مخاطبی مثل رادیو فرهنگ را به دست با کفایت شما سپرده اند ، نشان از توانمندی شما دارد .
    بقول ادگار شاین ، فرهنگ از سه بخش « معرفت و اعتقادات » ، «ارزشها » و «رفتارها » تشکیل شده است . انشالله در اصلاح و تقویت هر سه بعد زندگی مردم و مسئولین موفق باشید .
    بقول کاکاجی ، چند تا گراشی هم در دستگاه عریض و طویل آن رسانه دستشان بند کن

  19. کاکاجی که خودت رو نخود هر آشی میدونی.اگه که در زمان جوانی شیخ رحمانی بودی و اینطور دقیق از تمام مسائل باخبری باید ۹۰ و خوردی سن داشته باشی. پس بهتره بجای نظر دادن در هرموردی بری یکم به آخرتت برسی که واجب تره. اون بزرگوار که الان جاش تو بهشته. و مردم گراش تا بحال چیزی بجز خوبی و احترام چیزی از ایشون نگفتن.هنوز که هنوزه از ایشان به عنوان مردی محترم و آگاه یاد میشه.پس کلاه خودتو بگر باد نبره .

  20. حرفهای کاکاجی را به دل نگیرید پنجاه و اندی سال دارد و سنش به دوران مرحوم رحمانی قد نمیدهد، خودش را نخود هر آشی میکند.

نظرات غیر فعال

30 نظر
scroll to top