بستن

پیام‌های تبریک روی میز مدیر رادیو فرهنگ

گریشنا: با انتصاب صادق رحمانی به مدیریت رادیو فرهنگ دوستداران فرهنگ از گوشه کنار ایران فرهنگی به ویژه از گراش و لارستان پیام‌های تبریکی را برای او ارسال کردند. بخشی از این پیام‌ها را می‌توانید در بخش نظرات خبر منتشر شده در گریشنا بخوانید. (+)

به جز اشخاص حقیقی شخصیت‌های حقوقی نیز پیام‌های خود را منتشر کردند.

از عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به مدیر رادیو فرهنگ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پیامی انتصاب مدیر رادیو فرهنگ را تبریک گفت.

به گزارش سایت شخصی دکتر جمشید جعفرپور در پی انتصاب آقای محمد صادق رحمانیان از چهره‌های فعال در حوزه شعر و فرهنگ و از اصحاب رسانه و حوزه‌ی صدا و سیما، متولد شهرستان گراش، به عنوان مدیر رادیو فرهنگ،  دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم  لارستان، خنج و گراش در مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پیامی این انتصاب را تبریک گفت.

در پیامی جعفرپور آمده است‌:«خبر انتصاب شایسته شما بعنوان مدیر رادیو فرهنگ که نشان از توانمندی علمی و اجرایی و تعهد جنابعالی به آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دارد، برای لارستان بزرگ مسرت بخش است. بدینوسیله و به نمایندگی از مردم شریف لارستان، خنج و گراش، این انتصاب را به شما تبریک عرض نموده و برایتان آرزوی توفیق بیش از پیش دارم.»

به جز نماینده مردم در مجلس، دکتر بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، دکتر ابراهیم مهرابی رییس دانشگاه علمی کاربردی استان قم، دکتر میرزا خلیل بهمنی رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات درمانی گراش، اصغر فرودی فرماندار گراش، محسنی رییس جمعیت هلال احمر گراش از جمله مسئولینی بودند که با تماس تلفنی این انتصاب را به چهره فرهنگی گراش تبریک گفتند.

شادباش شاعران و نویسندگان

انجمن شاعران و نویسندگان گراش نیز در پیام تبریکی انتصاب عضو قدیمی انجمن به عنوان مدیر یکی از رسانه‌های موثر فرهنگی را شادباش گفت.

در بخشی پیام ارسالی به گریشنا آمده است: «صادق برای ما همواره استادی فرهیخته ولی همیشه همراه در دسترس است. چه در کنار ما بر صندلی خانه فرهنگ گراش نشسته باشد و چه در تهران بر صندلی رادیو فرهنگ. ۳۰ سال تلاش خستگی‌ناپذیر در حوزه‌های گوناگونی فرهنگ از شعر و بومی‌پژوهی تا رسانه و مدیریت فرهنگی نشان از شایستگی فرزند مهربان گراش دارد.»

هادی کیاسری مدیر کانون ادبیات ایران نیز در پیام ارسالی خود نوشته است: «بادا که فصل درخشانی از خدمت به فرهنگ و اهل فرهنگ به کف با کفایت جناب عالی رقم بخورد. چنین بادا.»

بلقیس سلیمانی موسی بیدج، ابوالفضل پاشا، دکتر محمدرضا ترکی، آفاق شوهانی، حمید هنرجو، احمد حبیب، مصطفی کارگر از دیگر چهر‌ه‌های شناخته شده فرهنگ و ادبیات بودند که پیام‌های تبریکی را برای مدیر تازه رادیو فرهنگ ارسال کرده‌اند.

محمد صادق رحمانیان در تماسی با خبرنگار گریشنا ضمن تشکر از پیام‌های تبریک و تماس‌های تمامی همشهریان ، پشتیبانی آنان را مایه دلگرمی خود در مسئولیت جدید دانست. رحمانی گفت: «دغدغه فرهنگی من برای شهر گراش نیز در قالب تلاش همکارانم در مجموعه موسسه هفت برکه امتداد دارد و امیدوارم در کنار این مسئولیت ملی بتوانم گام‌های موثری برای خدمت به گراش بردارم.»

Sadegh Rahmani

 

4 نظر

  1. خطاب به کاکاجی:من دختر مرحوم شیخ علی اصغر رحمانیم.شیخ علی اصغر پسر ملاعلینقی پدربزرگشان ملاصادق و جدشان ملاعسکرهستند.

    پس ابوی مرحوم نیازی به آموزش در این دیار غریب نداشته اند.غیر ابوی فرد دیگری را نام ببرید که در این مهد چونان پدر پرورش یافته باشد؟
    اینجا مهد آموزش بود وما خبر نداشتیم. پدر تعلیم دیده ی مدرسه خان شیراز بود.

    1. ((واجب آمد چون که بردم نام او…..شرح کردن رمزی از انعام او )) خانم رحمانیان انعام .احترام .منزلت و جایگاه مرحوم شیخ رحمانی در نوشته کاکا مستتر است . فکر می کنم اگر مجددا با عنایت ودفت بیشتری نوشته را بخوانبد بهتر متوجه بزرگی ایشان در نوشته کاکا خواهید شد . حرف کاکا از سیاقی دیگریست . مدرسه خان به شیخ جوان جامع المقدمات .سیوطی وچند کتاب حوزهای دیگر تعلیم داده بوده وبس .آنچه آن بزرگوار را رحمانی کرد مقوله دیگریست .که کاکا به اختصار شمه ای در کامنتش آورده بود .اشتباه نفرمایید گراش مهد آموزش بوده البته نه در چهار چوب قیل وقال مدرسه خان .بلکه بزرگوارانی که در کامنت مذکور به آنها اشاره شده عالمانی بوده اند بدون ادعا که محبت خیر خواهی .دانایی ومعاشرت با هر کدام تاثیرفراوان بر شیخ جوان داشته است وشیخ از آنها فراوان یاد گرفته و جای هیچ شکی نیست .انسانهای بزرگ همیشه در حال یادگیری هستند از خرد وبزرگ از عالم وعامی تلمذ می کنند.کسی به بزرگی از مادر زاده نشده است .پدر شما یعنی همان طلبه جوان مدرسه خان طی سالها معاشرت .نشست و برخاست بحث وگفتگو یاد دادن و یاد گرفتن با چنین کسانی به منزلت آقای شیخ رحمانی گراش رسیده است .

    1. بالیدن به پدر شایسته وبایسته هر انسانیست آنهم وقتی پدری چون مرحوم رحمانی باشد . خانم رحمانیان منظورتان از “شاگرد از استادش پیشی گرفت ” چیست؟ اگر ملاک ومعیارتان سواد وآموزشهای رایج حوزه های دینی باشد .ایشان قبل از اینکه به گراش بیایند جلو زده بودند .نیازی به پیشی گرفتن نداشته .محبت .راهنمایی .ارشاد وآموزش آن بزرگواران از مقوله دگر بوده .که جای بسط وبعثش این جا نیست . “” از خدا خواهیم(جوییم) توفیق ادب .. بی ادب محروم ماند از لطف حق””

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top