بستن

پنجره‌ای تازه برای ورود اردی‌ها به فرهنگی قرآنی

گریشنا: طی جلسه‌ای که مسئولین مجمع القرآن شهرستان گراش با امام جمعه بخش ارد، حجه الاسلام والمسلمین شاهچراغ، داشتند در مورد ایجاد شعبه‌ای از این مجموعه فرهنگی قرآنی در آن بخش صحبت شد.

به گزارش سایت آدینه و مجمع القرآن فاطمیون شهرستان گراش؛ در این جلسه درباره‌ی شروع فعالیت‌های مجمع القرآن در بخش ارد صحبت شد.
در ابتدای جلسه حجه الاسلام والمسلمین سعید بصیری، ریاست مجموعه فرهنگی مجمع القرآن فاطمیون در خصوص تاریخچه و فعالیت‌های این مجموعه در گذشته و حال اینگونه گفت: «در زمینه‌ی ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) در طول بیست سال، فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته و اساتید و شاگردان زیادی را تربیت کرده است. از جمله در زمینه قرائت قرآن، حفظ و حتی مداحی.»

100-6280

در ادامه حاج مسعود محسن‌زاده، ریاست سابق مجموعه و از عضو فعلی هیأت مدیره، به اهمیت این طرح پرداخت و از توان این مجموعه برای گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح استان و کشور سخن گفت.

شاهچراغ، امام جمعه بخش ارد، نیز ضمن تشکر از اهتمام اعضای مجمع القرآن گفت: «با توجه به تهاجم فرهنگی غرب که امروزه از طریق شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دنبال می‌شود همه‌ی ما وظیفه داریم که فرزندان خود را با معارف و آموزه‌های قرآن و اهل بیت(ع) آشنا کنیم و هوشیارانه و با لطافت خاص، دانش‌آموزان را از همان مقطع ابتدایی به سمت و سوی تربیت قرآنی سوق دهیم.»

در پایان با اعلام آمادگی امام جمعه ارد جهت شروع فعالیت‌های مجمع القرآن، قرار شد با تشکیل هیأت امناء، برنامه‌های قرآنی در بخش ارد پیگیری شود.

IMG_0366-300x200

8 نظر

  1. با سلام به همه عزیزان به امید موفقیت و نزدیکی و همدلی هر چه بیشتر و سر اغاز فصل نو در همکاری های فی ما بین

  2. سلام تلاش چندین ساله مجمع (….) جز تربیت افراد اخباری مسلکی کار دیگری نداشته. اردیها اصولی مشرب اند نه اخباری مسلک بهتر است عطایش به لقایش بخشیده شود وقطعا تلاش بیحاصلی است به جای این کار سعی شود خدمات اولیه بهداشتی اداری انتظامی وسیاسی که وظیفه شان است چون دادن شهرداری ودیگر ادارات دریغ نکنند ولازم نیست بدهند فقط مانع ایجاد نکنند مثل تاحالا

    1. بنده هم به عنوان یک اردی نسبتا فعال خدمت شما عرض می کنم:
      چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید.
      ..
      ..
      ..
      خداوند همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی را ثابت قدم نگه دارد.

  3. با سلام و خداقوت خدمت همه عزیزان مجمع القرآن فاطمیون
    ان شاالله در این راه خداپسندانه و الهی موفق باشند و به همت و همکاری همه عزیزان در بخش ارد نیز به نتایج عالی دست پیداکنیم.

  4. (…) شما یه سر بزنید تو این مجموعه که بیچاره خیر بلند شده اومده میلیاردی سرمایه گذاری کرده اخه چقد بازدهی داره؟ کاش خیر محترم می‌دونست جای ایجاد یه مرکز اگه یه کارگاه تولیدی ایجاد می‌کرد چقدر جوون سر کار می‌رفتن و چقدر خونواده‌هاشون نظرشون نسبت به مسایل دین بازتر می‌شد.
    کاش مردم ارد بدونن امروز نیاز به مرتفع کردن مشکلات جوانان بیشتر از نیاز به یک موسسه هست که فقط شامل طیف خاصی از افراد جامعه می‌شه.

    1. جناب آقای دلسوز
      ایکاش به جای احساساتی صحبت کردن منطقی صحبت میکردید
      آیا شما خودتون به اون موسسه سر زدید؟
      آیا از فعالیت اون موسسه خبر دارید؟
      آیا میدونید اون موسسه الان دوتا خوابگاه شبانه روزی قرآن.داره که از کل کشور پذیرش میشوند؟
      آیا میدونید همون موسسه سال گذشته هفت حافظ کل قرآن تربیت کرد؟
      آیا میدونید همون موسسه داره گراش رو در سطح کشور مطرح میکنه؟
      آیا میدونید قریب به دو هزار نفر نوجوان و جوان توی اون موسسه پرونده دارند؟
      آیا میدونید همون موسسه چندین طرح رو در حال اجرا دارد؟
      آیا میدانید در همون موسسه هر روز قریب به پنج شش کلاس برگزار میشه؟
      آیا میدونید…؟
      چرا چیزی که نسبت بهش علم ندارید میگید؟
      یه خورده انصاف.

      1. عبدالله ی بنده خدا بله قرآن فرموده :ولاتقف ما لیس لک به علم درباره چیزی که علم ندارید قضاوت نکنید…. امادرادامه هم گفته ولاتقتلوا اولادکم خشیه املاق و…… این اسمش کارنیک است اما از سوی کسانیکه یعلمون ظاهرا من الحیاه الدنیا وهم عن الاخره غافلون قرآن بطن ها دارد تا۷۰بطن باید ۷۰بطنش رادیدتا تلاش به تربیت خشک مقدس منجرنشود جمودفکری است که داعش را بوجودآورده داعش فکراست شیعه وسنی ندارد ریشه اسلام را می خوشکاند باهمین تنگ نظری ونوک بینی رادیدن جگربزرگان ازهمین خون است با این فکر دانشکده می سازیم با پول خیّر که دیوارش دیوار چین می ماند ولی با آهن توسط نماینده بانی خیری که خودش جوشکاری دارد اوکسی است که ادعادارد تربیتش قرآنی است اما همین قرآنی که ذکرش رفت
        العاقبه للمتقین

        1. چه نوع جمود فکری شما در این موسسه مشاهده می‌کنید؟
          منظورتون از جمود فکری چیه؟
          خیلی از کسانی که در این موسسه بودند و هستند الان مهندسن الان دکترن خیلی ها معلمن و…
          شما که ادعا می کنید این موسسه اخباری مسلک است یا نمیدانید اخباری چیست یا این موسسه رو نشناختید.
          همین موسسه گاها برای نوجوانان کلاسهای تقویتی درسی برگزار میکند همین موسسه گاها کلاس آموزش کامپیوتر و زبان برگزار میکند همین موسسه اتاق کامپیوتر دارد
          همین موسسه به جوانهایی که مشکل مالی دارند وام میدهد.
          تمام اینها با محوریت قرآن است.
          باز هم عرض میکنم لا تقف ما لیس لک به علم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top