بستن

نام‌های آشنا در هیات داوران یازدهمین جشنواره کل

 گریشنا: هیات داوران یازدهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش مشخص شد.
بر اساس خبر منتشر شده در سایت جشنواره‌ی فیلم کوتاه کل گراش؛ در لیست اعلام شده، امیرشهاب رضویان، مرجان ریاحی و احسان شادمانی (هیات داوران بخش اصلی) و دکتر حمید قاسم‌زادگان جهرمی، مرجان ریاحی و محمدکاظم محمودی (هیات داوران بخش میراث فرهنگی) معرفی شده‌اند.
علی فخری دبیر اجرایی جشنواره با اعلام این خبر می‌گوید:«تلاش هیات داوران بر این مبنا بوده که انتخاب هیات داوران نشان‌گر اهداف کلی جشنواره و همچنین رویکرد جدید جشنواره به میراث فرهنگی باشد. به همین دلیل است که امسال وزن هیات داوران بخش اصلی را با هیات داوران بخش ویژه میراث فرهنگی یکسان در نظر گرفته‌ایم.»

 نام‌های آشنا

Amir Shahab Razavian جشنواره‌ی فیلم کل برای دومین بار امیرشهاب رضویان را به عنوان رییس هیات داوران بخش اصلی معرفی می‌کند. او سه سال گذشته یعنی در هشتمین دوره جشنواره به همراه مجید برزگر و تورج زارع گلستانی فیلم‌های بخش اصلی را داوری کرد. امیرشهاب رضویان متولد ۱۳۴۴ همدان است. او پس از تحصیل در دانشکده سینما و تاتر دانشگاه هنر، در سال ۱۳۷۰ در مقطع کارشناسی کارگردانی سینما و در سال ۱۳۷۵ در مقطع کارشناسی ارشد نقاشی متحرک، از این دانشکده فارغ التحصیل شده است. وی بیش از چهل فیلم کوتاه و شش فیلم سینمایی به نامهای «سفر مردان خاکستری» ، «تهران ساعت ۷ صبح» ، «مینای شهر خاموش»، «تابستان عزیز» و «روزی که مینا گم شد» و «سفر زمان»ساخته است که در جشنواره‌‏های داخلی و خارجی زیادی به نمایش در‏آمده‌‏اند.

مرجان ریاحی که نام‌اش در هر دو هیات قرار گرفته است، مستندساز، روزنامه‎نگار، فیلمنامه‏‌نویس، تهیه‌کننده و مدیر و موسس «پایگاه خبری فیلم کوتاه» است و افتخارات و جوایز متعددی در کارنامه‌اش دیده می‌شود. ریاحی مدرک لیسانس از دانشگاه آزاد اسلامی در رشته علوم و ارتباطات شاخه روزنامه‌نگاری و مدرک فیلمسازی از انجمن سینمای جوانان ایران را دارد، و عضویت در آکادمی نتپک (بنیاد توسعه سینمای آسیا)، آکادمی فیلم «گرندآف»، انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، و انجمن روزنامه‌نگاران ایران و جهان را نیز در کارنامه دارد.

Ehsan Shadmani سومین عضو هیات داوران بخش اصلی، احسان شادمانی، نامی شناخته‌شده در جشنواره کل است. او با دو فیلم تجربی «عده‌ای کنار هم» (۱۳۹۰) و «پانچ» (۱۳۹۲) در دوره‌های گذشته جشنواره شرکت کرده و در بین تقدیرشدگان قرار گرفته است. شادمانی متولد ۱۳۶۴ در شیراز، دانش‌آموخته رشته سینما در گرایش کارگردانی از دانشگاه سوره تهران است و جوایز معتبری در زمینه‌ی فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی را در کارنامه دارد.
Hamid Ghasemzadegan دکتر حمید قاسم‌زادگان جهرمی، مرجان ریاحی و محمدکاظم محمودی هیات داوران بخش ویژه میراث فرهنگی را تشکیل می‌دهند. دکتر قاسم‌زادگان داستان‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و مدرس سینما و ادبیات داستانی، متولد ۱۳۵۱ در جهرم است. او علاوه بر فعالیت فیلم‌سازی (به عنوان نمونه، ساخت ۱۲ فیلم کوتاه داستانی و دو فیلم مستند) پژوهش‌ها و مقالات چاپ شده‌ی زیادی نیز در کارنامه دارد و پژوهش‌گر برتر سال ۱۳۹۱ اساتید کشور در دانشگاه فرهنگیان شده است. انتخاب او به عنوان داور بخش میراث فرهنگی با توجه به آشنایی او به منطقه جنوب فارس، یکی از نکات قوت این هیات است.

Mohamad Kazem Mahmudi اما آشناترین نام برای گراشی‌ها، محمدکاظم محمودی گراشی است. او که یک بار پیش از این نیز، در هشتمین دوره جشنواره کل، داور بخش ویژه بوده، متولد ۳۰ بهمن ماه ۱۳۵۷ در گراش و دانشجوی مقطع کارشناسی سینما در تهران است. محمودی به عنوان فیلم‌ساز نیز در دوره‌های پیشین جشنواره حضور داشته است، از جمله سال قبل که فیلم «از فردا نمی‌ترسم» از او با استقبال مواجه شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top