بستن

استقبال مردمی از جشنواره‌ی مردمی

گریشنا: در مهمترین شب اکران جشنواره فیلم عمار در گراش، سالن دانشکده علوم پزشکی جوابگوی خیل مشتاقان نبود.

به گزارش گروه اکران‌کننده جشنواره مردمی فیلم عمار شامگاه ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۳ مردم فیلم های برگزیده پنجمین جشنواره فیلم عمار را به تماشا نشستند. مراسم طبق برنامه ساعت ۸  شب آغاز و تا ساعت ۱۰ شب ادامه داشت. در شبی که ۳۲۰ صندلی سالن دانشکده جوابگوی بیش از ۴۰۰ نفر از حاضرین نبود و بسیاری ایستاده فیلم‌های برگزیده را نظاره کردند از چهره‌های حاضرین مشخص بود که فیلم‌های برگزیده آن‌ها را راضی کرده است.

این مراسم را جمعی از جوانان فعال فرهنگی گراش در قالب ستاد مردمی جشنواره فیلم عمار و با همکاری امور فرهنگی دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار کردند. اکران‌های جشنواره مردمی عمار در شهرستان گراش از ۱۳ دی ماه ۱۳۹۳ آغاز و تا کنون با بیش از ۷۰ اکران در نقاط مختلف شهرستان از جمله گراش، ارد، فداغ، خلیلی، بشیرآباد، حسین آباد انجام شده و ادامه دارد. مراسم ۲۱ بهمن اکران اصلی جشنواره عمار در گراش بود.

مصطفی کارگر با  خوش آمدگویی به حضار و معرفی اجمالی جشنواره عمار برنامه را اعلام کرد: «بنا بر تصمیم ستاد مردمی جشنواره عمار در گراش در این شب فیلم های بخش پویانمایی، داستانی کوتاه و نیمه بلند پخش خواهند شد و فیلم های مستند و بخش بین الملل در اکران عمومی فرصت پخش نخواهند داشت.»

در نوبت اول نمایش هشت فیلم بختک (پویانمایی)، قرآن بخوانیم (کوتاه)، ریاکار (کوتاه)، گرم بنوشید (کوتاه)، ولد (نیمه بلند) ، شربت سینه (نیمه بلند)، برای هانا (کوتاه)، اشک مادر (کوتاه) پخش شد.

با نزدیک شدن به ساعت ۲۱ با پخش نماهنگی سالن مهیای اتفاقی خاص شد. پخش صدای رادیویی از حبیب فروزش به یاد روزهای جنگ از آرشیو رادیو محلی گراش در آن روزها این اتفاق خاص را رقم زد تا در انتها مردم هم نوا باهم و همزمان با سراسر کشور فریاد الله اکبر سر دهند. پخش نماهنگ تکبیر و جاودانه‌های فجر از جمله برنامه‌های بعدی بود که با استقبال و همنوایی خوب حضار مواجه شد.

مادر شهید جاویدالاثر ناصر سعادت (جزو اولین فیلم سازان گراش ) میهمان ویژه و تقدیرکننده مراسم بود. در این بخش ازحبیب فروزش، محمدرضا وفایی‌فرد و یوسف منوچهری به عنوان فعالان رسانه‌ای انقلاب و دفاع مقدس و از مختار پورماندنی، محمدعلی آگاه، اسدالله فتحی، حمید بهرامی، محسن مهرابی، یدالله سالاری اکران کنندگان جشنواره عمار در سطح شهرستان گراش و مصطفی کارگر فعال فرهنگی با تشویق حضار، تقدیر شد. پس از آن مادر شهید سعادت برای اهدای جوایز به روی سن دعوت شد که حاضرین در سالن با تشویقی بی‌نظیر ایستاده او را همراهی کردند. عکس العمل حبیب فروزش در مواجه با مادر شهید از لحظات ماندگار این مراسم بود.

در نوبت دوم نمایش فیلم‌های علمک (داستانی) و اکسیژن (داستانی) نمایش داده شد.

ساعت ۲۲ با پایان برنامه،حلقه صالحین شهید احمدی روشن پایگاه مقاومت امام سجاد علیه السلام و پایگاه مقاومت امام حسین علیه‌السلام مراسم نورافشانی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در محوطه خروجی سالن اجرا کردند.

13931121 Ammar (14)

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top