بستن

باند سارقین منازل در گراش دستگیر شدند

گریشنا: دو نفر از باند سارقین منازل که در چند هفته اخیر آرامش منطقه را مختل کرده بودند، دیشب یست‌وسوم بهمن، در خیابان فلسطین گراش شناسایی و دستگیر شدند. این باند باز هم قصد سرقت از منزلی در این محدوده را داشت.

سرهنگ انصاری فرمانده انتظامی شهرستان گراش در مصاحبه با خبرنگار گریشنا می‌گوید: «این عملیات دیشب، بیست‌وسوم بهمن ماه، ساعت ۲۰:۳۰ در خیابان فلسطین انجام شد.»  او نحوه‌ی دستگیری این باند را این‌گونه شرح می‌دهد: «بعد از سرقت منزل حاجی‌پور در تاریخ نهم بهمن، نیرو‌های گشت انتظامی به خودروی زانتیا مظنون می‌شود و از آن تاریخ به بعد این خودرو تحت تعقیب بود تا این که دیروز، یکی از افسران نیروی انتظامی که دوره‌ی مرخصی خود را می‌گذراند در دوراهی حسین‌آباد خودروی مورد نظر را می‌بیند و گزارش آن را از طریق تماس تلفنی به فرماندهی نیروی انتظامی می‌دهد. سرانجام به واسطه‌ی پیگیری‌های مستمر و گزارشات مردمی موفق شدیم این باند را دستگیر کنیم.»

serghat3

سرهنگ در ادامه می‌گوید: «این دو فرد دستگیر شده اصالتِ کهکیلویه و بویر‌ احمدی دارند. دو دستگاه خودرو (زانتیا سیاه رنگ و سمند) مورد استفاده سارقین و مقادیر قابل توجهی ابزار ارتکاب سرقت از آن‌ها کشف و ضبط شده است. خودروی زانتیا یک خودروی سرقتی از منطقه‌ی تهران بود.» فرمانده انتظامی گراش همچنین بیان می‌کند: «این باند سارقین، هم‌دستانی نیز در فراشبند و لامرد دارند و وسایلی که از آن‌ها کشف شده مربوط به سرقت‌هایی است که در حوزه‌ی لامرد انجام شده است. در حال حاضر وسایل مسروقه از منازل گراش هنوز کشف نشده و این پرونده در حال بررسی است. سارقین برای سرقت‌های خود مناطق گراش، لامرد، لارستان و خنج را مد نظر داشتند و با همکاری و ارتباط نیرو‌های‌ انتظامی در این حوزه، سعی داریم تا مرتبطین دیگر به این پرونده را شناسایی و دستگیر کنیم تا آرامش بار دیگر به منطقه بازگردد.»

سرهنگ انصاری درباره شایعه‌ای مبنی بر دستگیری سارقین با اصالت گراشی می‌گوید: «ما به چند نفر مظنون شدیم و آن‌ها را دستگیر کردیم؛ اما بعد از پیگیری‌های انجام شده، از آن‌ها رفع ظن شد و آزاد شدند.»

serghat1

اطلاعیه فرماندهی انتظامی شهرستان گراش

سرهنگ انصاری، فرمانده انتظامی شهرستان گراش، برای تایید این خبر نامه‌ای را برای مسئولین و رسانه‌‌های خبری تنظیم کرده است. این متن را با هم می‌خوانیم:

مردم می‌خواهند نیروی انتظامی قوی و مقتدر باشد، هوشمند و پیچیده باشد و اهل بیان و تفاهم باشد. (مقام معظم رهبری؛ فرماندهی محترم کل قوا)
به دنبال وقوع چند فقره سرقت منزل در چند هفته‌ی گذشته که در این شهرستان و شهرستان‌های همجوار توسط یک باند سارقان حرفه‌ای و افزایش دغدغه و نگرانی‌های شهروندان در این خصوص، بار مسئولیت این فرماندهی در جهت آرام نمودن این فضای متحول و افزایش احساس امنیت در جامعه که به عنوان یکی از اهداف مهم و اساسی پلیس است، مضاعف شد؛ که در جهت نیل به این هدف و افزایش ضریب امنیتی شهرستان، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گیرد. از جمله اقداماتی که نیروی انتظامی شهرستان در این مدت از آن بهره گرفت، برای همگان به صورت عیان آشکار بود. موضوع افزایش گشت‌های محسوس و استقرار آن‌ها در نقاط مختلف شهر و محور‌های ورودی و خروجی و همچنین اشراف اطلاعاتی با انجام اقدامات فنی همراه بوده. تا این که به فضل الهی با تلاش شبانه‌روزی همکاران‌ام در شب گذشته در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی سارقین منازل در شهر گراش دستگیر و در این رابطه دو دستگاه خودرو مورد استفاده سارقین و مقادیر قابل توجهی ابزار‌آلات ارتکاب سرقت کشف و ضبط شد.

این فرماندهی لازم می‌داند از اعتماد مردم غیرت‌مند و شریف شهرستان گراش نسبت به خادمان خودشان در نیروی انتظامی شهرستان و از حمایت‌های معنوی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهرستان و فرماندار محترم شهرستان و رئیس محترم دادگاه عمومی شهرستان که به عنوان بازوی توان‌مند پلیس همواره در برقراری امنیت اجتماعی، نیروی انتظامی را پشتیبانی می‌نمایند تقدیر و تشکر خالصانه ابراز دارم.
مردم خوب و فهیم شهرستان، این‌جانب به عنوان عضو کوچکی از خدمت‌گزاران شما در نیروی انتظامی از طرف خود و به نیابت از همکاران‌ام این قول را به شما می‌دهم که در جهت ایجاد نظم و امنیت و آرامش در سطح شهرستان از هیچ کوششی دریغ نورزیده و بالاترین مدال افتخار برای مجموعه نیروی انتظامی خدمت بی‌منت به شما شهروندان لایق و با کفایت می‌دانم.
ومن‌الله توفیق
فرماندهی انتظامی شهرستان گراش

serghat2

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

40 نظر

  1. ممنون از نیرو انتظامی گراش و خسته نباشید
    یک درخواست حال از قاضی گراش دارم حکم اسلامی رو برای این کثافتها اجراع کنید و انگوشت اینها رو قط کنید تا درسی باشد برای دیگر دزدها

  2. ممنون از زحمتشان و دستگیری سارقان.خواهشان نسبت به دزدی های سال گذشته که در یک شب در شهرک رزمندگان و پاسداران انجام شد توجه کنید و در بازجویی مد نظر قرار دهید .

  3. ضمن تشکر و خسته نباشید به برادران انتظامی
    ————————————–
    بنظر من این کسایی که باعث میشن خانواده هایی یا اشخاصی با ترس زندگی کنن رو باید سوار کاپرا کرد و آورد بین جمعیت و بهشون خفت داد.. مثل نیروهای ویژه که کارهای اینشکلی انجام میدن..
    اگه اینکار انجام بشه نه تنها من بلکه تمامی شهروندان خوشال میشن
    بازم تشکر

  4. سلام و خسته نباشی به همکاران عزیز
    کمال تقدیر و تشکر از خدمت گزاران زحمت کش و خدوم سبز پوشان نیروی انتظامی فرماندهی انتظا می شهرستان گراش دارم امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق پیروز سربلند باشی

  5. هم نیروی انتظامی درست عمل میکند هم قوه قضاییه مشکل ما قانون است که اجازه نمیدهد دست این افراد قطع شود همه چیز ما چینی است فقط قانون ما اسلامی است بیشنهاد میکنم این یکی هم از چین وارد کنید چرا که قانون چین برای این افراد مرگ است

  6. تشکر ویژه از نیرو انتظامی (شاخه گل)
    ———–
    رها:برای قطع کردن دست فکر کنم حدود۳۲ شرط وجود داره که اگه همه انها برقرار باشه عضو بدن رو قطع می کنن !!

  7. این دستگیری به کمک مردم انجام شد.

    در ضمن تشکر از سرهنگ انصاری که در محل حاضر شدن .

    امیدوارم سارقان به بدترین شکل شکنجه بشن چون جون و مال مردم در خطره.

  8. باسلام وخسته نباشید خدمت نیروی انتظامی ومردم خونگرم شهرم گراش
    دودرخواست از نیروی انتظامی دارم لطف کنین عکس وتصاویر این سارقین رو درسایت گریشنا بگذارید که مردم اینهارو بشناسند.
    دوم. اگه ممکن هست مجازات این سارقان رادر دروسط شهر وروبه چشم مردم به سزای اعمالشان برسانند که برای دیگر سارقان درس عبرتی باشد.
    باتشکر

  9. بابا همشهری های عزیزم اینقدر برا همه مرگ و نفرین نخواهید . این همه که کشتند و یا دست قطع کردند و یا سنگسار کردند حالا ما اجتماع خوب و پاکی داریم . واقعا از انسان بودن خودم خجالت میکشم با این افکار وحشیانه . میدونم دزدی و خیانت و یا زنا کار بد و زشتی است و مردم را اذیت و ازار کردن خجالت اور است ولی هیچوقت ارزوی مرگ کسی را نکن همشهری که نفرین به خودمان بر میگردد. همیشه باید دعایشان کرد که خداوند به راه راست هدایت کتدو و قانون میداند که چگونه با این افراد برخورد کند. ما همیشه بلدیم قضاوت کنیم بلکه این قانون است که قضاوت میکند نه ما. متاسفانه ماها همیشه سریع قضاوت میکنیم . خداوند ما و آنها یی که در زندگی به راه خطا رفته اند را به راه راست هدایت کند. آمین

  10. جناب انصاری و کلیه همکارانتان در نیروی انتظامی تشکر از تلاشتان مردم شریف تشکر از صبرتان پایدار باشید کارتان ادامه دار.

  11. خانم نرگس
    فکر نکنم تا امروز رفته باشی خونه ببینی تمام زندگیتون رو دزد زده باشه زندگی که با هزار دردسر فراهم کردی با خودش برده باشه انشالله هیچ وقت هم براتون اتفاق نیوفته
    تنها کاری هم باید انجام بدن یا باید قانون اسلامی رو اجرا کنند یا با کمی نشادر حالیش کنند که دیگه دزدی نکنه

  12. من هم به نوبه خودم و به نمایندگی از ساکنین شهرک فرهنگیان از زحمات پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی و در راس آنها جناب آقای سرهنگ انصاری که خودشان شخصا در صحنه حضور یافتندتقدیر و قدردانی و خداقوت عرض مینمایم و تلاش بی وقفه شما در دستگیری این باند حرفه ای
    را ارج می نهیم؛

  13. بابا اینقدر نگید باید دستاشون رو قطع کنن… اگه راست میگین برید دزدهای اصلی رو بگیرید که با خیال اسوده دارن پول و ثروت و سرمایه های مردم رو میبرن.
    اگه مردین برین جلو اختلاس های میلیاردی رو بگیرید.

  14. خب بنده خدا تصورشو بکن اگه قرار باشه برا هر دزدی ای که میشه دست قطع کنن، مطمءن باش تاحالا تو ایران یک نفر هم دست نداشت خخخخ
    مردمانی بی دست خخخ

  15. مطمعن باشید تا یکسال دیگه شاید هم کمتر اینها آزاد بشن ودوباره به همین کار خودشون ادامه میدن چون من خودم یه دزد گرفتمو تحویل دادم دوروز بعد دیدم.توخیابونه
    به خاطر همین با اثبات دارم میگم

    1. آقادزده شغلش دزدیه وگرنه که بهش نمیگفتن دزد.دزدی یعنی مزد بدون کار وزحمت.البته دزده فکر میکنه زحمت کشیده و رفته مال دیگرون را پارو کرده!!! دزد انواع و اقسامی دارد. ۱- کسی که راحت و در روز روشن حقتو می خوره و توی چشمات نگاه و می کنه و می خنده که دیدی حقتو خوردمو پشتیبان هم دارم و نتونستی کاری بکنی؟؟۲-کسیکه بدون اجازه وارد خونه کسی میشه و مالشو میبره. ۳-کسیکه شریک دزده و رفیق قافله وباعث میشه راه برای دزدی دزد هموار بشه.۴-کسیکه از راه ظلم وقلدری حق زیردستشو پامال میکنه و به دیگران میده.۵-کسیکه آبرو و شخصیت دیگران را خدشه دار میکنه.
      مال باخته ی عزیز انشالله مالت برگرده. شاعر میگه گر حکم شود که مست گیرند در شهر هرآنچه هست گیرند.وشاعر دیگه ای میگه گفته بودم که دگر می نخورم درغم تو بجز از امشب و فرداشب و شبهای دگر. این دقیقا زبان حال دزده است. حالا اونیکه میگه قانون و تبصره و …. آیا با این همه بدکاری و دزدی آیا بازهم قانون میگه باید چشم پوشی کرد شاید آدم بشه؟؟!!! میگن روزی که مهدی بیاد قانون اسلام را بدون استثنا اجرا میکنه که مردم فکر میکنن یه چیز جدید آورده . ازبس که توی جامعه ی ما قانون اجرا نمیشه بلکه به نام قانون دارن به خیلیها اجحاف میکنن.خدا عاقبت همه را ختم به خیرکنه.

  16. با سلام و تحیات
    از برادران عزیز نیروهای امنیتی و انتظامی بواسطه تامین صلح و امنیت جامعه قدردانی مینماییم
    و اگر مردم در کنار نیروهای نظامی و انتظامی باشند که انشاالله هستند و خواهند بود . امنیت و مصونیت در جامعه برقرار میشود
    با احترام و دعای خیر

  17. سلام
    اول اینکه دست نیروانتظامی درد نکنه بخاطر این کارش/
    —————————–
    یه صحبت داشتم که امیدوارم مستقیم برسه به جناب سرهنگ انصاری:
    متاسفانه متاسفانه بعضی از نیرو ها اصلا احترامی نسبت به بسیج و بسیجی ندارن؛ اگه میشه همچین آدمهایی رو شناسایی و بفرستین برن اونجایی که ازش اومدن یا هم احترامشون رو بیشتر نگه دارن آخه همه یه حد تحملی دارن
    تشکر

    1. کاکام مسافر .ممنونم که جویای احوال کاکاجی هستی . امیدوارم که هر چه زودتر به گراش برگردی و سلام کاکا را به عزیزانی که محبتی دارند و گهگاهی احوالی می پرسند برسانید و بگویید که کاکاجی به همه جا که نه ولی اگر فرصتی داشته باشه حتما بجاهای که بروبچه های خودمونی جمع هستند وکاری انجام می دهند سر خواهد زد و حرف وگفتی با آنها خواهد داشت . مثل دیدار آخریهای کاکا از .دبرستان محبی . کام دوم ایکوموس. توضیح امام جمعه و یا بازدید معاون وزیر بهداشت . البته مسابقات ورزشی وتیمهای رنگ وارنگ که جای خود دارد .دوست دار و طرفدار همشان هستم . البته گاهی وقتها کاکا دوست دارد لغزی تحویل بشرهای مثل اصغر شعاعی با آن لهجه صدامیش بده که دیگر طرف گراش پیدایشان نشود . ولی خوب هر لغزی که خواجه گریشنا اجازه نمی ده نثارشان کنم وشما بخوانید . حالا که در جمع باند سارقین گرفتاریم . کاکا بیشنهادی دارد برای کسانی که نیمه علاقه ای به خواندن کتاب و دانستن دارند . مرحوم استاد باستانی پاریزی کتابی جمع آوری کرده از یک شاعر و طنز سرای کرمانی بنام قارانی اسم کتاب “پیغمبر دزدان ” است در این کتاب شرح واحولات سارقین بکمال وتمام توصیف شده .خواندش خالی از لطف نخواهد بود . اما اونهاییکه حوصله کتاب ندارند حتما دیشب اخبار ساعت هشت وسی را دیده اند .شیخ روحانی ریش سفید و نورانی حاج آقا محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه فرمودند (نقل به مضمون) آقای محمد رضا رحیمی معاون اول ریس جمهور دولت […] آقای محمود احمدی نژاد .جراءمی شامل گرفتن رشوه . پولشویی. مشارکت با شیکه اختلاس وتحصیل مال نامشروع داشته وهم اکنون روانه زندان شده . والبته اضافه فرمودند که رییس جمهور از اول مخالف بررسی پرونده بوده است یعنی می دانسته چه خبری است . حالا کاکام مسافر کاکاجی برای سارقین گراش چه بنویسد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

40 نظر
scroll to top