بستن

هیمه مجوز گرفت

گریشنا: ماهنامه هیمه از هیات نظارت بر مطبوعات مجوز انتشار گرفت.

به گزارش حجت عابدی، سومین نشریه شهرستان گراش با زمینه فرهنگی، اجتماعی با نام هیمه به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی محمد خواجه پور رسما مجوز فعالیت گرفت.

به گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات (+) در جلسه مورخ ۲۰ بهمن ۹۳ این هیأت، شماری از تقاضاهای صدور مجوز نشریات مورد بررسی قرار گرفت که طی آن ۵۸ نشریه و ۶۲ پایگاه اطلاع رسانی مجوز فعالیت گرفتند.

محمد خواجه پور صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه هیمه در این باره گفت: این ماهنامه به عنوان نشریه تحلیلی در زمینه  فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان گراش به زودی منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر منتظر ابلاغ مجوز از سوی اداره کل ارشاد هستیم و با ابلاغ مجوز انتشار نشریه از سوی موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه آغاز می‌شود.

موسسه هفت‌برکه در حال حاضر نشریه افسانه ویژه گراش را منتشر می‌کند. این موسسه از سال ۱۳۸۵ نشریات صحبت‌نو ویژه گراش، صدف گراش، حمایت گراش را منتشر کرده است. «هیمه» نام پیوست‌نامه فرهنگی نشریه صحبت‌نو ویژه گراش بود که هفت شماره از آن منتشر شد و به زودی به صورت نشریه‌ای مستقل منتشر می‌شود.

نخستین مجوز رسمی استانی نشریه در شهرستان گراش توسط علی اصغر حسنی تحت عنوان هفته نامه عاشقان ولایت در اردیبهشت ماه سال ۹۰ اخذ شد. این نشریه در حال حاضر با نام چمستان به شماره ۱۳۵۱۴ در فهرست نشریات مجوزدار وزارت ارشاد قرار دارد.

علی اصغر حسنی در باره عدم انتشار این نشریه گفت: مجوز این نشریه تحت عنوان یک هفته نامه فرهنگی اجتماعی در قالب مجله و توزیع درسطح استان فارس گرفته شد اما به دلیل مشغله کاری این نشریه انتشار نیافت.

امیر حمزه مهرابی دومین مجوز نشریه شهرستان گراش را به نام «نخل فارس» در بهمن ۱۳۹۲ دریافت کرد. (خبر در گریشنا) در آبان ماه امسال نخستین شماره این مجله منتشر شد.

Himeh

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

6 نظر

  1. خبر خوش و شیرینی برای ما کاکاجیهای فرهنگ دوست گراش است که بالاخره این حضرات گریشنا و هفت برکه بعد از این همه سال همت و تجربه برای خودشان صاحب نشریه ای مجوز دار شدند : آنهم با مجوز رسمی وزارت ارشاد . مبارکشان باشد . منتظر زیارت اولین شماره اش هستیم .کاکاجی باور دارد حال که در خونه خود مستقر می شوند . حتما تنور خانه اشان نیز با کندههای بیشتری از هیمه روشنتر وگرم تر خواهد شد . ولی کاکا نمی داند دلیل انتخاب نام هیمه چیست . چوت آنچه کاکا از هیمه می داند .همان هیزم فارسی زبانان است به معنی “سر شاخه ویا کنده خشک درخت و خار وخاشاک برای سوختن ” .نکند مثل شاعران خواسته اید بگویید می سوزیم و گرمی و نور به دیگران می دهیم . خودتان تعریف کنید که هیمه از کجا آمده است؟ والا گلی به جمال ندیده دکتر حمزه مهرابی که حداقل نخلش دهانمان شیرین می کند و یا نشریه ندیده و نیامده آقای حسنی مارا به یادت ولایتمان گراش می اندازد هر چند ایشان منطورشان ولایت دیگری باشد .هر سه نشریه پر بار و تناور گردنند. و قلم وقدمشان درد نکند.

    1. همان طور که گفته شد. هیمه ضمیمه فرهنگی نشریه صحبت‌نو بود. این نام را آقای رحمانی برای آن نشریه انتخاب کرده بود و شاید نگاهی هم به مفهوم مورد نظر شما داشته باشد.
      از میان چندین نام پیش‌نهادی به ارشاد این نام انتخاب شده است و احتمالا دلیل آن خاص و غیرتکراری بودن نام باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top