بستن

نصر: کمربندی گراش باید با مشارکت شهرداری ساخته شود

گریشنا: خبرنگاران منطقه در یک نشست خبری با مهندس داریوش نصر، مدیر کل راه و شهرسازی لارستان دیدار و گفت‌وگو کردند. سرنوشت کمربندی گراش، تونل بالنگستان، جاده چک‌چک، مجتمع بسیجیان و مجتمع بزرگ تجاری گراش از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

به گزارش خبرنگار گریشنا، این جلسه ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه‌ی امروز، چهارم اسفند ماه در اداره‌ کل راه‌وشهرسازی لارستان برگزار شد. بعد از ارائه‌ی گزارش عملکرد یک‌ساله‌ی اداره‌ کل راه و شهرسازی نوبت به پرسش و پاسخ خبرنگاران با مدیر کل راه و شهرسازی لارستان رسید.

 

کمربندی با همکاری شهرداری باید احداث شود

خواجه پور سردبیر سایت گریشنا در این جلسه از داریوش نصر پرسید؛«با توجه به این که حوزه‌ی اداره کل شامل پنج شهرستان می‌شود معمولا مردم فعالیت‌هایی که در هر کدام از شهرستان‌ها اتفاق می‌افتد را با هم مقایسه می‌کنند دو مورد ویژه که ما در گراش با آن روبه‌رو هستیم، بحث کمربندی گراش است، با توجه به این که در حال حاضر در شهر لار حداقل سه کمربندی به نتیجه رسیده دلیل تاخیر پروژه کمربندی گراش چیست؟»

نصر، در جواب به این سوال گفت:« ما از اوایل سال جاری، موضوع کمربندی گراش را مورد نظر داشتیم و اول شهرداری گراش را متقاعد کردیم و شهرداری نیز مشاوری را انتخاب کرد و مطالعاتی نیز در این رابطه انجام شد. اما باید اشاره کرد که بخشی از هزینه‌های عملیات آزادسازی و زیر‌سازی،کمربندی شهر‌های لار و خنج، شهرداری این دو شهر متقبل شده‌اند و پروژه به صورت مشارکتی انجام شد مثلا در شهر خنج عملیات زیرسازی کمربندی برعهده اداره گاز بود و این پروژه، ۲۲ بهمن افتتاح شد و در شهر لارستان نیز شهرداری، سه میلیارد ارزیابی املاک را برعهده گرفته است و حالا سوال من از شما این است که شهرداری گراش در این زمینه چیکار کرده است؟ نمونه‌ی موفق دیگر از طرح‌های مشارکتی می‌توانم به اتوبان شش خطی لار- گراش، اشاره کنم معمولا پروژه‌هایی که به صورت مشارکتی باشد زودتر به نتیجه می‌رسد. ان شاالله زمانی که شهردار، شهرستان گراش مشخص شد، بیایید و می‌نشینیم و تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم تا شروع عملیات کمربندی گراش نیز استارت بخورد.»

شروع دوباره در تونل بالنگستان از سال ۹۴

سردبیر گریشنا سوال دوم خود را به موضوع پروژه بالنگستان اختصاص داد و پرسید: «در بحث پروژه‌های ملی اکثریت پروژه‌های ملی به نتیجه رسیده ولی تونل بالنگستان خیلی وقت است که نیمه کاره مانده، این پروژه کی شروع می‌شود و قول می‌دهید چه زمانی به اتمام برسد؟»

مدیر کل راه و شهرسازی پاسخ می‌دهد:«پروژه تونل بالنگستان تنها پروژه‌ای است که چون ما اعتبار نداشتیم نیمه کاره باقی مانده است برای این طرح در سال‌های گذشته سه میلیارد تومان هزینه شده است و در حال حاضر یک میلیارد و ششصد میلیون تومان نیز میزان بدهی است که در این پروژه داریم ولی با این وجود با همکاری فرماندار گراش و تلاش برای ایجاد تعامل با یکی از قرارگاه‌های نیروی دریایی سپاه جنوب با توجه به بازدید اولیه‌ای که صورت گرفته است، ان‌شاالله بتوانیم قرارداد را ببندیم.

می‌توانم بگویم به صورت قطعی از اوایل سال آینده این طرح بار دیگر شروع به کار خواهد کرد. از اولویت‌های ما در سال ۹۴ شروع محور لار- لامرد و تونل بالنگستان است.»

۹ کیلومتر اول جاده چک چک و ۲۷ کیلومتر باقی‌مانده

حاجی‌زاده از دفتر خبری گراش از تاریخ شروع عملیات آسفالت جاده چک چک می‌پرسد و پاسخی که می‌شنود این است که:«پنج کیلومتر از جاده چک‌چک در حال اجرای بیس است و قطعا تا شهریور ماه سال آینده، ۹ کیلومتر اول را به سرانجام می‌رسانیم. و بر اساس رایزنی با هیات امنا این طرح، امیدواریم بتوانیم آسفالت این مسیر را به صورت مشارکتی دنبال کنیم که اگر هیات امنا هم پای کار بیایند ما هم دست به کار می‌شویم که با هم ادامه مسیر را که بیست‌وهفت کیلومتر است، به سرانجام برسانیم. قرار است این طرح را نیز از اوایل سال آینده شروع کنیم و از حالت تعطیلی بیرون بیاوریم.»

مجتمع ادارای در انتظار اعتبار

آهنی، دیگر خبرنگار دفتر خبری گراش از زمان شروع عملیات ساختمان اداری شهرستان گراش سوال می‌کند و مهندس نصر در جواب به او بیان می‌کند؛«شروع عملیات ساختمان اداری، اعتبار خیلی زیادی می‌خواهد و در در حال حاضر بالغ بر پانصد تا ششصد میلیون به پیمانکارش بدهکار هستیم ولی ما مبلغی را از اعتبار سال جاری به پیمانکار دادیم تا بیاید و پروژه را فعال کند. در مورد این پروژه با فرودی، فرماندار شهرستان هم تعاملی شده که ان شاالله بتوانیم در سال ۹۴، اعتبار خوبی را برای اتمام این طرح جذب کنیم چرا که احداث مجتمع اداری یکی از نیازهای اساسی شهرستان گراش است.»

مسکن بسیجیان با پیمانکار جدید

محبی، خبرنگار سایت گراشنما سوال خود را با پرسش در رابطه با مجتمع بزرگ تجاری گراش معروف به گراش‌مال آغاز می‌کند و می‌گوید:« با توجه به تاکید مدیریت ارشد استان به سرمایه‌گذاری این پروژه چند ماهی است که منتظر تخصیص زمین است اما چرا هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است؟»

داریوش نصر اما ترجیح می‌دهد اول سوال دوم این خبرنگار را در رابطه با مجتمع ۱۴۴ واحدی بسیجیان گراش که برای این پروژه، حدود هفده میلیون از هر نفر اخذ شده است پاسخ دهد و تصریح می‌کند:«مسکن بسیجیان زمانی که من آمدم متوقف بود و پیمانکارش مشکل داشت اما ما ریسک کردیم و از اداره پانصد میلیون به این پروژه کمک کردیم و اسکلت آن فراهم شد اما برای پیمانکار مشکلاتی پیش آمد و سرآخر ما کار را از پیمانکار قبلی گرفتیم. در این قسمت تعاونی مسکن نیز وارد میدان می‌شود. خود من پیگیر گرفتن مجوز بودیم که توانستیم مجوز‌ها را هم بگیریم و الان هم پیمانکار جدید مشغول به کار شده و تعاونی مسکن و پیمانکار به ما قول داده‌اند تا پایان سال ۹۴ تحت حمایت و نظارت ما این پروژه ۵۴۴ واحدی نیز به اتمام برسد.»

در پروژه گراش ما کوتاهی نکرده‌ایم

او در جواب به سوال اول محبی می‌گوید:« بر اساس پیگیری‌هایی که خود مسئولین پروژه، انجام دادند توانستند تنها هفت درصد رضایت وزارت‌خانه را به دست آورند و سوال من این است که مدیر راه و شهرسازی من کجا کوتاهی کرده است؟ احداث مجتمع تجاری نه تنها برای گراش بلکه به نفع کل منطقه است و حتی مردم شهر‌های همسایه نیز از آن بهره‌مند می‌شوند و این فکر غلطی است که این اداره مانع از احداث و تخصیص زمین برای این مجتمع است.»

«تاسیسات اداره راه و شهرسازی گراش تا کی قرار است در سطح نمایندگی بماند؟» این سوال سوم خبرنگار سایت گراشنما بود. مدیر کل اداره‌ی راه و شهرسازی لارستان در این رابطه می‌گوید:« درمورد اخذ مجوز احداث نمایندگی ادارات هم بیرم و هم علامرودشت به دنبال گرفتن مجوز بودند اما با توجه به سیاست کلی دولت در تحول اداری، جواب منفی است و فعلا امکان آن وجود ندارد.»

بلوار دادمان یا بزرگراه دادمان یک مساله سیاسی است

«بلوار یا بزرگ‌راه دادمان؟ کدام مورد صحیح است؟» این سوال را دیگر خبرنگار حاضر در جلسه از مهندس نصر پرسید و او در جواب گفت:« تعیین این مورد از حوزه‌ی کاری ما خارج است و در حوزه ی سیاسی است انشاالله  زمانی که دوستان سیاسی مرز دو شهرستان را مشخص کردند ما تابلو‌ها را نصب می‌کنیم. هر چند استاندار این این جاده را به عنوان آزادراه معرفی کرده است اما من، به عنوان کسی که متولی مساله ترافیک بین شهری است کارم را انجام دادم و در واقع من متولی این کار نیستم و وظیفه‌ی اصلی من این است که مردم بدون حادثه بین این دو شهر رفت و آمد کنند، امیدوارم این مساله نیز به زودی حل شود.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. با سلام و تحیات
    خبر عمرانی امیدوار کننده ای بود
    از سر دبیر محترم و فهیم گریشنا بخاطر سوالات کارشناسه و درج خبر تشکر مینماییم
    از انعکاس خبر توسط سایت فداغ هم همینطور
    آنچه که همگان بر صدق گفتار متولیان طرح واقف هستیم کسر بودجه و دیون دولت است که پروژه های منطقه به حال تعلیق در آمده
    میبایستی صبور بوده و ازپشتکار لازم بهره جست تا زمینه های رشد و آبادانی فراهم گردد
    انشاالله وعده های اداره محترم راه و شهرسازی به پشتوانه فرماندار فهیم و دلسوز محقق شود
    با احترام و دعای خیر

  2. با سلام
    احتراما جناب آقای مهندس نصر چند نکته جهت تذکر متذکر می شود(قال الله تعالی: فذکر فإن الذکرى تنفع المؤمنین):
    ۱. خدای نکرده به اسم گراش و به کام دیگران نشود!
    ۲. شهر لار و شهردار شهر گراش درست است نه….!!
    ۳. مسکن مهر بسیجیان با توان ۵ % رو به جلو دارد پیش میرود!!!
    اداره کل دارد چکار می کند؟ فرمانداری چرا کاری نمیکند؟ تعاونی مسکن مهر بسیجیان چرا کند اقدام میکند؟ تعدادی از اعضا چرا پول پرداخت نمیکند؟ پیمانکاران چرا به فکر اعضا نیستند؟ بانک چرا قسط وام بلوک هایی که سقفش آماده است را آزاد نمی کند(گفته اند گراشی ها پول دارند!!!!! پس چرا برای تعاونی…بندر عباس پرداخت شده است، قانون فارس و هرمزگان متفاوت است.) و……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top