بستن

«برکه کل» پاکیزه و آماده برای سفره هفت سین

گریشنا: با پاکسازی برکه کل از آشغال‌های شناور در سطح برکه، گام اول آماده‌سازی برکه کل برای بازدیدهای نوروزی برداشته شد. طرح گستراندن سفره سین بر روی آب برکه کل در دست بررسی است.

۵ اسفند ماه تیم نجات کوهستان هلال‌احمر گراش با قایق وارد برکه کل شدند و آشغال شناور در سطح برکه را جمع‌آوری کردند. این طرح به پیش‌نهاد انجمن ایکوموس و همیاری شورای شهر، شهرداری انجام شد.  دفتر نظام مهندسی گراش به مناسبت روز مهندس پرداخت هزینه این عملیات را تقبل کرد.

به گفته محمد شکاری از هلال‌احمر گراش برای این کار یک قایق جمینی متعلق به یکی از گراشی‌های ساکن قشم به گراش منتقل شد. این قایق پس از آماده‌سازی و آماده‌سازی کارگاه کوهستان به داخل برکه منتقل شد. تیم کوهستان نیز از جداره برکه وارد آن شدند و عملیات چند ساعته پاکسازی انجام شد. پیش‌بینی می‌شد این عملیات دو ساعت طول بکشد اما محمد شکاری، مسلم پورشمی، محمد شیروان، عوض دبستان و حاج مهدی جعفری از ساعت ۱۱ تا پنج و نیم عصر درگیر تخلیه یک وانت‌بار آشغال ریخته شده به داخل برکه بودند.

ابوالحسن حسینی روابط عمومی شهرداری گراش از اهالی محله مصلی و برکه کل درخواست کرد با توجه به حضور مهمانان نوروزی و بازدید آنان از برکه در طی این مدت بیش از گذشته در پاکسازی این محوطه تاریخی کوشا باشند.

حامد عبداللهی دبیر انجمن ایکوموس نورپردازی در شب، نصب جداره داربست برای بازدید مناسبت گردشگران و در نهایت گسترداندن سفره هفت سین، را از طرح‌های آینده برای آماده‌سازی برکه کل دانست و ابراز امیدواری کرد که این طرح‌ها تا نوروز نهایی شود.

kaill7

kaill4

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

8 نظر

  1. خسته نباشید خدمت عزیزان که به فکر پاکسازی این برکه بودن
    ولی یک انتقاد از کسانی که اب این برکه رو میخوان پمپاژ کنند بفرستند کلات
    کاش میراث فرهنگی هم کمی به فکر بود
    برکه پشت مدرسه علمیه هم بخاطر بی میسئولیتی چند ارگان تا چند سال بعد تخریب میشه

  2. اینو هم اضافه کنم
    شهروندان این محله این همه پاک بودن ما خبر نداشتیم
    این زباله ها رو از منزلشون به داخل این برکه میریختن اصل فرهنگ دارن مشاالله مشاالله
    کمی هم فرهنگ هم داشته باشید خوبه بخدا

  3. کار درست . خوب. زیبا و قشنگ همیشه قابل ستایش و تقدیر است . آفرین بر فکر جوانان ایکوموس . درود بر همیاری شورا شهر و سپاس از شهرداری گراش که بالاخره قدم درستی برای برکه کل بر داشته شد .منتطر اقدامات مشابه و بعدی همه شما عزیزان هستیم .شهرداری وشورا شهر نه تنها بایستی فقط از محله مصلی و برکه کل بلکه از تمامی محله های دیگر گراش و تک تک شهروندان بخواهند در تمیزی ونگهداری تمامی اماکن.خیابانها و کوجه های شهر ساعی وکوشا باشند .و برای آموزش وکنترل رفتار ما شهروندی برنامه های تشویقی وتنبیهی مناسب داشته باشند . همچنین با تشکر ویژه از دبیر جوان ابکوموس بسیار مفید و ضروریست قبل از انجام آماده سازی کل برای بازدید مهمانان نوروزی چند روزی آب برکه را هوا دهی کرده که ذرات ریز ومعلق ارگانیک شناور تجزیه گردد و رنگ .صافی و زلالی آب بهتر شود . فقط کافیست چند روزی با پمپ آب برکه را بصورت آبشار به سطح آب برکه پاشیده شود.

  4. طرح خیلی قشنگیه
    باید حمایت و عملی بشه
    با پاکسازی و نورپردازی و نصب داربست برای بازدید کاملا موافقم
    زیبا خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top