بستن

جلسه‌ی آب و جارو برای مسافرین نوروزی

گریشنا: جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های نوروزی در محل شورای شهر برگزار شد.

به گزارش فاطمه ابراهیمی، در این جلسه نمایندگان ارگان‌های مختلف شهر حضور داشتند: مهرابی و یوسفی از شورای شهر، ابوالحسن حسینی از شهرداری، غلامرضا آرمان‌مهر از انجمن ایکوموس، محمد شکاری از هلال احمر، حسین‌شیری از اتاق اصناف، خوشبخت از دانشگاه علوم پزشکی، فاطمه خواجه از فرهنگ‌سرا، و مهندس وقارفرد به نمایندگی از دفتر نظام مهندسی.

غلامرضا آرمان‌مهر عضو هیئت مدیره انجمن ایکوموس در مصاحبه با خبرنگار گریشنا گفت: «همچون سال‌های گذشته با فرا رسیدن عید نوروز و سفر‌های نوروزی طی این نشست به ضعف‌های موجود در جذب توریست، تبلیغات و ارائه‌ی خدمات پرداختیم و سعی کردیم با پیشنهاداتی نقاط ضعف این برنامه‌ها را به سمت نقاط قوت ارتقا دهیم.»

آرمان مهر همچنین گفت: «با بررسی‌هایی که انجام دادیم، جنبه تبلیغاتی در سال پیشین از ضعف اساسی برخوردار بود که امیدواریم با همکاری تمامی ارگان‌ها ضعف‌های موجود را از بین ببریم.»
دو پیشنهاد از طرف انجمن ایکوموس در این جلسه مطرح شد که در صورت پیاده‌سازی آن امید می‌رود در جذب توریست نسبت به سال‌های اخیر، موفق‌تر عمل کند.
یکی از این پیشنهادات، نصب چادر میراث فرهنگی در کنار چادر هلال احمر است. آرمان‌مهر می‌گوید: «این امر برای اولین بار در گراش قرار است انجام شود که به معرفی اماکن تاریخی می‌پردازد. قرار است روزانه به مدت دوازده ساعت عضوی از این انجمن در این چادر حضور داشته باشد تا مسافران نوروزی را به دیدن اماکن تاریخی ببرد.»

دومین طرح پیشنهادی، احیای موقت خانه علی‌پور بود که کار پاک‌سازی آن دوشنبه، چهارم اسفند ماه انجام شد. قرار است کارهایی از قبیل برگزاری گالری عکس، جشنواره لباس و نان محلی در یک روز خاص از ایام تعطیلات عید در این خانه برپا شود تا رسم و رسومات محلی معرفی شود.
اما مهم‌ترین برنامه نوروزی امسال، پاک‌سازی برکه کل است که سه‌شنبه پنجم اسفند ماه انجام شد. این مرحله از پاک‌سازی با قایق بادی که از قشم سفارش داده شده بود به اتمام رسیده است.

همچنین غلامرضا آرمان‌مهر دانشگاه علوم پزشکی را مسئول محل اسکان مسافران نوروزی دانست و گفت: «ارائه‌ی خدمات را بر عهده هلال احمر و هماهنگی با تورلیدرها برای معرفی اماکن تاریخی را به عهده‌ی انجمن ایکوموس گذاشتیم.»
شورای اسلامی شهر گراش، سازمان نظام مهندسی، سازمان جمعیت هلال‌احمر و انجمن ایکوموس چهار ارگان مورد نظر برای اجرای برنامه‌های نوروزی هستند.

در سایت روابط عمومی شهرداری نیز آمده است؛ برگزاری یکجا،متمرکز وهماهنگ کلیه‌ی مراسم‌های استقبال از مسافران نوروزی در پارک شهر با برپایی غرفه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و تاریخی و اجرای بازی‌ها و مراسم سنتی از جمله تصمیماتی است که در این نشست ها اتخاذ شد. شهرداری نیز با برپایی سفره هفت سین باهمکاری فرهنگ سرای آفتاب تابان در دو محل شهرداری و پارک شهر و همچنین رنگ‌آمیزی بلوارها، نظافت ویژه محل‌های مورد مسیر، تعمیرات و نظافت سرویس‌های عمومی و پارکها، نورپردازی و تابلوهای راهنما به استقبال مهمانان خواهد رفت.

خبر کامل را از این‌جا بخوانید.

 

kaill

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top