بستن

سه بحران پیش‌رو: خشکسالی، حاشیه‌نشینی و زلزله

گریشنا: ستاد مدیریت بحران و حوادث غیرمترقبه شهرستان گراش به ریاست اصغر فرودی فرماندار و با حضور بخشداران و مسئولین دستگاه‌های اجرای عضو ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری تشکیل جلسه داد.
به گزارش حجت عابدی از فرمانداری شهرستان گراش، فرماندار گراش بر حفظ آمادگی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان برای امداد‌رسانی به مردم در شرایط اضطراری تاکید کرد و اظهار داشت:«وظایف قبل از بحران باید به خوبی شناسایی و در زمان وقوع حوادث برنامه‌ریزی شده باشند.»

فرماندار گراش با بیان اینکه شرایط قبل از بحران باید منظم رصد شود، افزود:«توانمند‌سازی و افزایش آگاهی جامعه در خصوص مدیریت بحران یکی از ضروریات است.»
اصغر فرودی بحث خشکسالی در منطقه جنوب را جدی عنوان کرد و افزود:«متوسط باران امسال در شهرستان ۳۰ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته حدود ۷۵ درصد کاهش داشته است.»
وی خواستار مدیریت بحران آب شهرستان در تابستان سال آینده شد و خاطر نشان ساخت:«تابستان امسال مشکلات قابل توجه‌ای در حوزه آب نداشتیم اما با توجه به بارش کم باران و بحران کم آبی در استان نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی است و عملا باید به این فکر کرد که تابستان شروع شده است.»
رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان گراش ضرورت نظارت و همکاری دستگاه‌ها اجرایی در حل معضل حاشیه‌نشینی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد:«پدیده حاشیه‌نشینی با همکاری همه نهادها و ارگان‌ها نیازمند ساماندهی است و به دلیل رعایت نکردن برخی از نکات اصولی، ایمنی و فنی در ساخت و ساز‌ها باید جلو گسترش آن را گرفت.»
وی با بیان این که مقاوم‌سازی در ساخت و ساز‌ها باعث کاهش تلفات و خسارات ناشی از زمین لرزه خواهد شد، اظهار داشت:«ساخت و سازهای استاندارد و اصولی میزان خسارات و تلفات احتمالی زمین لرزه را کاهش می‌دهد.»
فرودی در این جلسه آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی به مردم در شهر و روستا، نیاز سنجی امکانات و تجهیزات، جمع آوری آمار و اطلاعات و هماهنگی و همکاری ادارات و ارگان‌های دولتی در ستاد مدیریت بحران شهرستان خواستار شد.

farmandari2

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

3 نظر

  1. (اصغر فرودی بحث خشکسالی در منطقه جنوب را جدی عنوان کرد و افزود:«متوسط باران امسال در شهرستان ۳۰ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته حدود ۷۵ درصد کاهش داشته است.»
    وی خواستار مدیریت بحران آب شهرستان در تابستان سال آینده شد و خاطر نشان ساخت:«تابستان امسال مشکلات قابل توجه‌ای در حوزه آب نداشتیم اما با توجه به بارش کم باران و بحران کم آبی در استان نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی است و عملا باید به این فکر کرد که تابستان شروع شده است.»)
    جناب فرماندار منتظر مشکل کم‌آبی باشید خشکسالی شروع شد
    شما به فکر مردم هستین زحمت بکشین چاه‌های غیر مجاز رو تخریب کنید. شهرستان از بحران آب بیرون می‌آد چرا به خاطر کم کاری اداره اب لار و گراش شهروندان باید چوب ندانم کاری این ادارها رو بخورند.
    بیش از ٢٠٠حلقه چاه غیر مجاز وجود داره اقایون صاحب این چاه‌ها رو مجازات کنید چاه‌ها رو پر کنید دیگر هیچ مشکلی کم ابی پیش نمی‌اد.
    تا کی مسئولین میخواهند چشمشون رو روی حقیقت ببندن

  2. آینده گراش را بحران آب در آینده به شدت تهدید میکند اگر امروز به فکر نباشیم و با برداشت زیاد از سفره آبهای زیرزمینی که با عث نشست زمین و شور شدن تدریجی آب میشود و کاشت سیفی جات که آب زیادی مصرف میکنند و توجیه اقتصادی ندارند و آبیاری بیفایده و بی دلیل درختهای دانشگاه علوم پزشکی که تنها فایده که برای گراش داشته است احتکار زمین و مصرف بی رویه آب است و دلخوش کردن به آب سد سلمان فارسی که در آینده آن نیز خشک خواهد شد اینده گراش بحرانی خواهد بود البته اداره آبفا نیز مقصر است که انشعاب آب آشامیدنی به زمینهای کشاورزی میدهد

  3. امسال به شدت با خشکسالى روبرو هستیم چرا جلو حفر چاهاى غیر مجاز رو نمى‌گیرین دلیلش چیه، افرادى که این چاه‌ها رو حفر کردن قدرت دارن که نمى‌توان جلو اینها رو گرفت یا چیزى دیگه‌اى است؟ چند روز پیش هم یک چاه غیر مجاز حفر کردن، من متعجب هستم مگه نمی‌دونن یا مسئولین خودشون رو به بى‌خیالى زدن که این همه چاه غیر مجاز است، مگه فقط تو فرماندارى جلسه گرفتن و چند تا صحبت کردن دردى رو دعوا مى کنه وقتى عمل نمى‌کنند، تا کى تا زمانى که چکه آب دیگه نباشه، از چى مى‌ترسین؟ آقای فرماندار چرا اقدام نمى‌کنید که چاهارو خراب کنن، فقط یک ظلمى است نسبت به این مردم گراش ، لطفا پاسخ بدین اقاى فرماندار، ممنون از همکارى صمیمانه مسئولین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top