بستن

همایش ازدواج مناسب در دانشکده‌ی علوم پزشکی

گریشنا: همایش ازدواج مناسب در جوانان با حضور دکتر کریمی، کارشناس خانواده و ازدواج در سالن آمفی تئاتر دانشکده‌ی علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش فاطمه ابراهیمی؛دانشجویان دانشکده‌ی علوم پزشکی و اقشار مختلف مردم از این همایش که یازدهم اسفند ماه برگزار شد استقبال کردند. این برنامه با یک ساعت تاخیر ساعت ۲۰ شب با تلاوت قرآن آغاز شد.

دکتر محمدی،معاون بهداشتی علوم پزشکی گراش ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین گفت:«رشد جمعیت کنونی کشور بالغ بر ۱.۷ است که این از نظر سازمان بهداشت جمعیت نامطلوبی محسوب می‌شود و سعی دولت بر این است که شرایطی را مهیا شود تا این رشد جمعیتی به ۱.۲ افزایش یابد.برگزاری همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی به منظور افزایش جمعیت از جمله راهکار‌هایی است که برای رفع این مشکل در نظر گرفته ایم.»

محمدی همچنین ییرامون ازدواج دانشجویی گفت:«دانشجوها نباید نگران ازدواج در حین تحصیل باشند. زیرا این امر مانع درس خواندن و پیشرفت آن‌ها نمی‌شود.»
حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه شهرستان گراش نیز سخنان خود را با غزلی شیرین در باب عشق از لسان‌الغیب شروع کرد و گفت:«تشکیل بنیان خانواده امری مهم در زندگی است و ما انسان‌ها باید برای برپایی و پویایی آن تلاش کنیم و می‌بایست برای هرچه گرمتر کردن کانون خانواده بکوشیم.»

ezdevag1

حجت‌السلام حسینی با اشاره به صلابت و راستی، آراستگی، حجاب و عفاف و عشق دو طرفه به عنوان شرایط‌های لازم برای تحکیم خانواده،گفت:«ما باید یاد بگیریم که به فرزندانمان در سنین پایین راستی و راستگویی را آموزش بدهیم تا برای آینده‌شان دچار آفت دروغگویی نشوند. صداقت به منزله‌ی ریشه برای استحکام خانواده است به جای این که مشکلات و اشتباهاتمان را پنهان کنیم یا آن‌ها را با دروغ بپوشانیم بهتر است حقیقت را بگوییم.»

حسینی همچنین در مورد آراستگی گفت:«مرتب بودن و ظاهر زیبا برای همدیگر می‌تواند این بنیان را محکم‌تر کند. از وضع ژولیده دوری کنید که این امر زشتی است. راه دیگر تحکم خانواده داشتن عفاف و حجاب است. داشتن عفاف پس زمینه حجاب است و راه دیگر این تحکم نیز داشتن عشق دو طرفه است که جاده یک طرفه به بن‌بست می‌رسد پس انسانی که عشق می‌ورزد میتواند این کانون را پابرجا نگه دارد.»

دکتر کریمی کارشناس خانواده و ازدواج و  میهمان ویژه این همایش بود. کریمی در سخنرانی خود ازدواج را به چند دسته تقسیم کرد و گفت:«زندگی زناشویی شبیه به باغی آماده نیست، دو طرف باید این باغ را بسازند و آن را آباد کنند.»
کریمی در مورد فوائد ازدواج گفت:«با این امر انسان‌ها کامل می‌شوند و فهم و درک و خرد و نوع نگاهشان به دنیا عوض می‌شود.»

از جمله مسائل دیگری که کریمی در مورد آن به ایراد سخنرانی پرداخت در مورد دلایل نادرست برای ازدواج، عوامل دوری از ازدواج، ملاک‌ها و معیارهای مناسب برای ازدواج و اهمیت تحقیق قبل از ازدواج بود.

ezdevag4
در قسمت بعد برنامه از خیرینی که کمک‌هزینه‌ی جهیزیه و ازدواج را برای زوج‌ها فراهم کرده بودند، تجلیل شد.حسین حسن زاده، حمید حسن‌زاده، حاج زینل زینلی، رضا وقارفرد،ابوالفضل درخشنده، رحمت مهیایی،حاج کریم جعفری و آقای نسبت دار از جمله این خیرین بودند.از ۴۵ زوج دانشجو نیز در این برنامه تقدیر شد.
شیخ ابوذر برفر مدیر فرهنگ سرای دانشکده علوم پزشکی گراش نیز در مصاحبه با خبرنگار گریشنا گفت: «هدف از برگزاری این همایش رواج ساده زیستی و ساده گرفتن امر ازدواج است. ما می‌خواهیم با برگزاری چنین همایش‌هایی دغدغه قشر دانشجو برای ازدواج در حین تحصیل را کمرنگ کنیم و با این کار به آن ها بفهمانیم که ازدواج در حین تحصیل مانع درس آن‌ها نمی‌شود.»

برفر همچنین خاطر نشان کرد:«خیرین در بحث تدارک جهیزیه به ما کمک زیادی کردند و حتی مسکن‌هایی را در نظر گرفته‌اند که هر زوج با اجاره اندکی می‌تواند سه سال در آن مکان زندگی کند.»
او همچنین گفت، قرار است از  فاطمه ابراهیمی و مسلم پورشمسی به خاطر برپایی مراسم عقدشان در تنگ آب در اسفند ماه سال گذشته با هدف ساده گرفتن برگزاری این گونه مراسم‌ها، چهارشنبه، سیزدهم اسفند ماه تجلیل شود.

خبر برگزاری این همایش را همچنین می‌توانید در سایت دانشکده‌ی علوم پزشکی بخوانید.

azdevag5

 

4 نظر

  1. سلام ، ضمن عرض خسته نباشى خدمت مسعولین ، چرا این همه امکانات ، که براى این دانشکاه علوم پزشکى گراش شده ، دانشجویان گراشى ازش استفاده نمى کنند فقط غیر بومى شهرهاى دیگه ازش استفاده مى کنند این امکانات دانشگاه تهران هم نداره ، دیگه ام این دانشجویان ناشکرن، اگه این امکانات داشجویان گراشى ازش بهره مند بودن خیلى بهتر بود نه چند تا این دانشجویان غیر بومى که وقتى درسشون به پایان رسید معلوم نى به کجا میرن، از نحوه استقبال از این جلسه در عکس معلومه که اصلا توجه به سخرانى ندارن، مسعلوین گراش به فکر فرزندان گراش باشید، این دانشگاه علوم پرشکى گراش سودى براى شهر نداشته نه براى اقتصاد گراش فقط پول خیرین حیف ومیل شده

  2. چرا اینقدر در گراش نسبت به بد حجابی بی تفاوت شدیم! در خیابان، پارک و دانشگاه ها خان مه ودختران بد حجاب زیاد مشاهده می شود.
    باید آنها که عمدا این کار را انجام می دهند تا قبح آن ریخته شود را اصلاح نمود و دیگران را که قصد و غرض ندارند اصلاح نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top