بستن

بحث داغ روابط دختر و پسر در کرسی آزاداندیشی

گریشنا:دختران و پسران در کرسی آزاد‌اندیشی در دانشکده‌ی علوم پزشکی در رابطه با روابط دختر و پسر با هم بحث و مناظره کردند.

به گزارش فاطمه ابراهیمی؛این برنامه سیزدهم اسفندماه ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه شب برگزار شد.حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا برادران مدرس حوزه علمیه قم و دانشگاه مهمان ویژه این برنامه بود. این کرسی به دو گروه مخالف و موافق روابط دختر و پسر تفکیک شد، هر نفر از دو گروه آزادانه نظرات و عقاید خود را مطرح کردند و در پایان حجت‌السلام برادران برای جمع‌بندی مباحث و گفت‌وگو‌های بین دو گروه بنابر نظر اسلام پاسخ داد و گفت:«رابطه‌ای که به عشق بدون ازدواج منجر شود مطلوب نیست. و فطرت آدمی به گونه‌ای است که عشق بدون ازدواج ‌آن‌ها را اذیت می‌کند.»

برادران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ارتباط قبل از ازدواج منجر به عشق می‌شود یا نه؟ گفت:«ارتباط قبل از ازدواج اگر عاقلانه باشد می‌تواند تضمین‌کننده‌ی رابطه عاشقانه بعد از ازدواج باشد اما برعکس رابطه‌ی عاشقانه‌ی قبل از ازدواج تضمینی ندارد که به ازدواج و شروع زندگی عاقلانه ختم شود، مگر اینکه استثنایی وجود داشته باشد.»

azadandeshi4

همچنین او در ادامه گفت:«اگر این ارتباط با اطلاع خانواده و در چهارچوب اسلام باشد مشکلی ندارد اما اگر بدون اطلاع خانواده باشد، مناسب نیست. چهارچوب اسلام این را این گونه معنا کرده که رابطه برای شناخت قبل از ازدواج فقط باید رابطه ساده باشد و ارتباط گسترده دیداری، کلامی، به حداقل برسد و در این نوع ارتباط هیچ عشقی وجود نداشته باشد. زیرا با به وجود آمدن عشق، عقلانیت و قدرت ادارک آدمی، تحت تاثیر قرار می‌گیرد.»

برادران به عواملی همچون هیجان، عشق، اضطراب، خشم و شهوت اشاره کرد و گفت:«این عوامل بر قدرت ادراک انسان اثر می‌گذارد. پس در رابطه‌ای که می‌خواهد منجر به شناخت طرفین شود اگر این عوامل دخیل باشند این ارتباط مشکل دارد و چه بسا عقل و چشم و گوش آدمی کور و کر می‌شود.»

برادران به موضوع تحریک بدون ارضا شدن اشاره کرد و گفت:«انسان از نظر غریزی تمایل به ارضا شدن دارد. این مساله در ارتباط قبل از ازدواج چون محدودیت وجود دارد انسان را آزار می‌دهد و این از نظر اسلام مشکل دارد.»

azadandeshi10

مساله بعدی معمولا در یک رابطه خانم‌ها دوست دارند همیشه مورد محبوبیت قرار بگیرند. زن معشوق باشد و مرد عاشق. اگر نقش این دو عوض شود زن آسیب می‌بیند.

برادران در ادامه تصریح کرد:« یک چهارم زندانیان مشکل پرداخت مهریه دارند و همچنین آمار رسمی ملی سازمان جوانان نیز اعلام کرده ۸۰% دوستی‌های قبل از ازدواج منجر به ازدواج نمی‌شود.»

برادران در پایان گفت:«تمام احکام اسلامی به بحث محبت ختم می‌شود پس هیچ انسانی با محبت و عشق در جامعه مشکلی ندارد اما از راه درست باید این مورد انجام بگیرد.» برادران همچنین به داشتن ظرفیت برگزاری کرسی‌های آزا‌داندیشی در دانشکده علوم پزشکی گراش اشاره کرد.

azadandeshi7

azadandeshi2

4 نظر

  1. سلام
    یه پیشنهاد و یک درخواست دارم واسه سایت و تهیه گزارش.

    همراه متن گزارش یه فایل صوتی یا تصویری کامل از ان در سایت قرار دهید تا اشخاصی که در این جلسات حضور ندارند یا اطلاع نداشتند از برگزاری این جلسات بتونند از فایل صوتی یا تصویری جلسه فیض ببریند.

    و درخواستی که از شما دارم اینه که وقتی یه جلسه ای میخواد در گزاش برگذاره بشه یه اطلاع رسانی کنید تا هر کس مایل بود در این جلسات شرکت کند .
    با تشکر از شما عوامل سایت و خبرنگاران

  2. جلسه بسیار خوبی بود و قابل تقدیر از مسئولین و برگزارکنندگان . جلسه به این خوبی باید فیلمبردار و گزارشگر تلوزیون دعوت میشد یا از طرف دانشگاه فیلمبرداری میشد و برای فارس ارسال میشد . ان شااله برای همایش های بعدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top