بستن

یادداشت: دعوت از هنر برای نشان دادن گراش

گریشنا: متن پیش‌رو سخنرانی عبدالرضا هرمزی سخنگوی شورای اسلامی شهر گراش در افتتاحیه یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه کل است که به صورت یک یادداشت در گریشنا منتشر می‌شود.

Hormozi
عبدالرضا هرمزی

خوشحالم که یک بار دیگر در شهر گراش میزبان هنرمندان، هنر دوستان و سینماگران هستیم. نگاه هنرمندانه نگاهی است که می‌تواند جهان را به سمت زیبایی تغییر دهد و این کار کمی نیست کاری که آرزوی همه انسان‌ها است از پیامبران بزرگ گرفته تا حاکمان و تا حتی زنان خانه‌داری برای این تلاش کرده‌اند که دنیای ما جایی بهتر و زیباتر باشد و هنرمندان این فرصت را دارند که این دنیای زیباتر و متفاوت را نشان دهند. جشنواره کل مجالی برای هنر ورزیدن است.

جشنواره کل نهال کوچکی بود که به همت فعالان فرهنگی گراش و همکاری ادارات اکنون به درختی استوار تبدیل شده است و آن را می‌توان شاخص فرهنگ و هنر شهرمان دانست. جشنی که در آن میزبان مهربانانی از سراسر فارس فرهنگی هستیم. از ممسنی سرسبز تا شیراز تاریخی و تا گراش خونگرم.

کارنامه یازده دوره جشنواره کل نشان دهنده شور کسانی است که می‌خواهند تصویر زیبایی از شهر خود نشان دهند و البته فرصتی برای یک تعامل فرهنگی. به عنوان عضو شورای اسلامی گراش پیش‌نهاد من به دوستان فیلمساز این است که فرصت چند روزه حضور در گراش را از دست ندهند اگر حاصل نگاه هنرمندانه آن‌ها در قالب سینما باشد نیز شورای شهر به هر شکلی حمایت خواهد کرد. این می‌تواند به شکلی یکی از خروجی‌های این جشنواره باشد. به جز نشستن در این سالن و دیدن فیلم دیدن شهر گراش و ارتباط بین هنرمندان و مردم دستاورد کمی نیست. شاید در جشنواره آینده شاهد فیلم‌هایی باشیم که نگاه هنرمندان استان فارس به شهر گراش را بازتاب دهد.

جشنواره کل اکنون در گذر از تجربه در راه تثبیت و ماندگاری است. با حضور جناب آقای دکتر مریدی در سمت شایسته مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و این که سکان اداره گراش نیز در دست یکی از نیروهای قدیمی بومی است به نظر می‌رسد جشنواره کل در حال پیدا کردن مسیر آینده خود است. زیرساخت‌های مورد نیاز برای کشوری شدن جشنواره در شهر آماده شده است. از نظر رفاهی همین دانشکده علوم پزشکی و همچنین مجموعه آبشار دارای امکانات مناسب و کافی هستند. از نظر ارتباطی نیز فرودگاه در فاصله نزدیک ۲۰ کیلومتری قرار دارد و دسترسی جاده‌ای هم ممکن است. بازارهای شهر نیز که پذیرای افرادی از شهرستان‌های همجوار است ظرفیت پذیرش هموطنانی از سراسر کشور را دارد. همه این‌ها و تیم پرتلاش برگزاری جشنواره من را به ملی شدن جشنواره فیلم کوتاه کل امیدوار می‌کند؛ هدف در دسترسی که امیدوارم سال آینده محقق شود و ما به اهداف بالاتر و دورتر  فکر کنیم.

همانند جشنواره‌‌های دیگری که درشهرهای کوچک برگزار می‌شود اما جهانی است چه اشکالی دارد که ما دورنمای خود را جشنواره بین‌المللی کل قرار دهیم. جشنواره‌ای برای پاسداشت میراث فرهنگی با همکاری نهادهای کشوری. میراث فرهنگی می‌تواند نقطه مشترک سینماگران فارس و دیدگاه جهانی باشد. این یک نظریه پذیرفته است که بهترین مسیر جهانی شدن داشتن یک نگاه بومی و محلی و استفاده از میراث فرهنگی خویش است. به خاطر همین میراث ما نه تنها مایه افتخار که بلکه می‌تواند منبع تغذیه فرهنگی و هنری هنرمندان نیز باشد.

یک بار دیگر از حضور تمامی همشهریان و حمایت آنان از جشنواره از سوی شورای اسلامی شهر گراش تشکر می‌کنم. همچنین دست برگزارکنندگان جشنواره، خیراندیشان حامی جشنواره و اداراتی که زحمت کشیده‌اند را به گرمی می‌فشارم و امیدوارم در این سه روز و سه شب در جشن کوچک سینمایی شهر گراش تماشاگر هنر ناب باشیم.

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top