بستن

فیلمسازان در انتظار تماشاگران

گریشنا: یازدهمین جشنواره استانی فیلم کوتاه کل گراش ساعت شانزده عصر دوشنبه کلید خورد. اولین سانس آن بعدازظهر هجدهم اسفندماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پزشکی گراش با پخش چهار فیلم “ح جیمی در بخش تجربی،دو فیلم گنجینه فارس و نذری در بخش میراث فرهنگی و فیلم داستانی قفس استارت خورد.

همه چیز به نظر خوب می‌رسد. سالن خوب، پخش منظم و حضور فیلمسازان اما جای خالی تماشاگران احساس می‌شود. نمایش فیلم‌های عصر با حضور نزدیک ۲۰ تماشاچی برگزار شد هر چند در افتتاحیه نیمی از سالن پر بود ولی هنوز فیلمسازان مهمان مشتاق دیده شدن فیلم‌های‌شان هستند. پر شدن سالن اتفاقی که در دوره‌های پیشین جشنواره عادی بود اکنون به آرزوی فیلمسازان و برگزارکنندگان جشنواره تبدیل شده است.

فیلم‌های خوب منتظر دیده شده هستند.

13931218 Moslem (22)

سجاد ایمانی: سالن سینما بهتر بود

فرصتی شد تا با کارگردان فیلم مستند من تهرانی بودم ساخته سجاد ایمانی از نور اباد ممسنی گپ و گفتگویی کنیم. ایمانی که کارنامه هنری او حضور در ۵ دوره متوالی این جشنواره نشان می‌دهد در مصاحبه با خبرنگار گریشنا گفت: این جشنواره نسبت به سال های قبل از روند رو به رشدی برخوردار بوده است که خوشبختانه سطح کیفی فیلم و پخش آن‌ها عالی بوده است. اما متاسفانه هر سال نسبت به سال‌های پیشین از تعداد مخاطبین کاسته میشود. ایمانی دلیل این ضعف را تغیر مکان برگزاری این جشنواره از سینما شهر قصه به سالن آمفی تاتر دانشکده و یا سطح پایین تبلیغات اشاره کرد. ایمانی همچنین در ادامه تاکید کرد: فضای سینما شور و حال دیگری هم به بیننده هم فیلم‌ساز می‌داد. ایمانی در خصوص فیلم سازان نیز گفت: رشد فیلم سازان از نظر ساختاری در این ۵ دوره ای که من در جشنواره حضور داشتم خیلی بهتر شده است. در بخش تجربی نیز رشد چشمگیری داشته اند.

ایمانی با فیلم من تهرانی بودم در جشنواره یازدهم شرکت کرده است که این فیلم در هفت جشنواره بین المللی نیز اکران شده است.

13931218 Moslem (4)

ابوذر سهرابی: تماشاگران انرژی می‌دهند

ابوذر سهرابی دیگر فیلم ساز جشنواره با فیلم ” نون و حلوا” نیز در مصاحبه با خبرنگار گریشنا گفت: جشنواره فیلم کل در مقایسه با دیگر جشنواره‌هایی که سابقه طولانی مدت دارند اما به تازگی خبر تعطیلی آن‌ها به گوش رسیده همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و محکم و پابرجاست. با این که حضور من در این جشنواره فقط به دو دوره می‌رسد اما تماشاگران می‌توانند با حضورشان به عنوان انرژی مضاعف درون روح و جسم یک فیلم ساز رخنه کنند. اما متاسفانه برای روز اول این جشنواره تعداد بیننده‌ها از تعداد انگشتان دست هم کمتر بود.

محسن کرمانی: تجربه‌های نوجوانی

محسن کرمانی نوجوان ۱۷ ساله که برای اولین بار طعم کارگردانی با ساخت فیلم قفس را چشیده گفت: کارنامه هنری ام در عرصه رادیو فارس و همکاری با تهیه کنندگان برنامه های تلویزیونی حرف خوبی برای گفتن دارد. کرمانی همچنین به حضور در در فیلم طعم شیرین خیال در کنار کارگردان بزرگی همچون کمال تبریزی اشاره کرد. این کارگردان نوجوان دو فیلم نامه بلند به نام های پدر و چهل درخت نیز در شرف اتمام دارد.

بعد از گفتگوهای کوتاه فیلمسازان به تماشای فیلم‌های رقیب خود نشستند. برنامه دیگر پیش از افتتاحیه نمایش فیلم‌های بخش جنبی در سالن شماره ۲ بود. در این بخش فیلم‌های کوتاه برگزیده از سینمای جهان نمایش داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top