بستن

فرماندار گراش: فیلم خوب می‌تواند انسان را به اوج برساند

گریشنا: بعد از دو روز و دو شب نمایش فیلم سرانجام یازدهمین جشنواره کل به شب پایانی رسید. صندلی‌های سالن دانشکده علوم پزشکی گراش ۲۰ اسفندماه به تدریج در حال پر شدن بود که برنامه اختتامیه آغاز شد. ساعت ۲۰:۳۰ با پخش تیزر جشنواره و گزارش کوتاهی از فیلمسازان، چراغ‌های شب پایانی روشن شد.

13931220 Kal (3)

فرماندار: فیلم خوب می‌تواند انسان را به اوج برساند

اصغر فرودی فرماندار گراش با تشکر از برگزارکنندگان سخنان خود را آغاز کرد. فرماندار به معضلات اجتماعی اشاره کرد: «ما در کشور یک و نیم میلیون معتاد داریم. از هر شش ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود. همین امروز در فارس روزانه چهار نفر در تصادف جاده‌ای کشته می‌شود. فیلم مثل نردبان است اگر درست استفاده شود انسان را به اوج می‌برد و برعکس ممکن است بسیاری از کسان را از بالا به پایین بیاورد. فیلم خوب می‌تواند انسان‌ها را به اوج برساند.»

فرماندار گراش گفت: «جشنواره می‌تواند همبستگی بین جوامع، مناطق و مذاهب را تقویت کند. بخش دیگری از هنر ذوق و درد است. «مرد را دردی اگر باشد خوش است. درد بی‌درد علاجش آتش است.» شما هنرمندان باید این قدرت را داشته باشید که معضلات اجتماعی را کاهش دهید.»

13931220 Kal (12)

مرامی: جشنواره کل در رشد فیلمسازی شهرستان‌های فارس موثر بوده است

بهروز مرامی رئیس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره پیشینه جشنواره کل از دهه هشتاد گفت: «این جشنواره بزرگترین جشنواره فیلم کوتاه استان فارس است. من در شهرستان‌های دیگر هم گفته‌ام جشنواره کل در رشد فیلمسازی شهرستان‌های فارس موثر بوده است.»

مرامی در مورد ارتقا جشنواره گفت: «سال‌های گذشته مطرح بوده که گسترده جشنواره از استانی به کشوری ارتقا پیدا کند. ما خوشحال می‌شویم اما اگر بخواهیم واقع‌بینانه برخورد کنیم این کار نیاز به کار کارشناسانه دارد. این مساله مورد نظر ما است ولی نیاز به حمایت فرمانداری و دیگر دستگاه‌های شهرستان است. چون جشنواره‌های فیلم‌ کوتاه فقط محلی برای نمایش فیلم نیست بلکه طبعات فرهنگی و اقتصادی نیز در پی خواهد داشت.»

13931220 Kal (13)

تقدیرها

در تقدیرها از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، دانشکده علوم پزشکی گراش، اداره اوقاف گراش، شهرداری گراش، شورای اسلامی شهر گراش، امام جمعه گراش تقدیر شد و مراسم تبادل لوح تقدیر بین مسئولین گرم بود.

همچنین در این بخش از کیوان محسنی به دلیل کسب مقام در جشنواره اروند تقدیر شد تا محسنی چون همیشه دست‌خالی از جشنواره نرود. همچنین از محمدرضا خواجی به عنوان یکی از فیلمسازان جوان از سوی خانواده‌اش تقدیر شد.

بعد از یک کلیپ بخش دوم تقدیرها فرارسید تقدیر از داوران جشنواره، تقدیر از برگزارکنندگان و هیات اجرایی در این قسمت انجام شد تا کم‌کم نوبت به بخش اصلی برسد.

بخش بعدی جشنواره اهدا جوایز بود که می‌توانید آن را در خبر دیگر گریشنا بخوانید. (تقسیم جوایز یازدهمین جشنواره فیلم کوتاه کل گراش)

مجموعه خبرهای گریشنا از جشنواره کل

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top