بستن

اجباری شدن صندوق فروش برای ده گروه شغلی

گریشنا: واحد‌های صنفی از ابتدای سال ۹۴ ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش(pos مکانیزه فروشگاهی) یا رایانه دارای سیستم نرم‌افزار فروشگاهی و صدور الکترونیکی صورتحساب فروش هستند.

sazman omorبه گزارش اداره‌ی دارایی شهرستان گراش؛ در راستای شفاف سازی مبادلات تجاری و فعالیت‌های مالی، همسو با اهداف طرح تحول اقتصادی و قانون مالیات بر ارزش افزوده، تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش مورد نظر سازمان امور مالیاتی قرار گرفت. بر همین اساس هر سال با توجه به اولویت‌های در نظر گرفته شده از سوی سازمان تعدادی از صنوف ملزم به نگهداری این‌گونه صندوق‌ها می‌شوند.

بر اساس اطلاعیه‌ی منتشر شده در سایت سازمان امور مالیاتی کشور؛ تا کنون طی سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ بیست گروه از صاحبان مشاغل طی فراخوان‌های مرحله اول و دوم ملزم به استفاده از صندوق‌های فروش شده‌اند.

همچنین به موجب اطلاعیه‌ای که از سوی سازمان امور مالیاتی کشور صادر شده است، ده گروه دیگر از صاحبان مشاغل در اولویت مرحله سوم قرار گرفته‌اند که از ابتدای سال ۱۳۹۴ ملزم به نصب و استفاده از سامانه صندوق فروش هستند.

فروشندگان لاستیک (نمایندگی، عمده و خرده فروشی)، نمایشگاه‌های اتومبیل (سواری، باری، مسافربری، ماشین آلات راه سازی، کشاورزی و صنعتی)، فروشندگان مصالح ساختمانی (نمایندگی، عمده و خرده فروشی)،فروشندگان تاسیسات الکترونیکی- مکانیکی ساختمان (نمایندگی، عمده و خرده فروشی)، فروشندگان انواع رنگ ساختمان، صنعتی و اتومبیل(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)،فروشندگان مواد شیمیایی(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)،نمایندگی‌‌‌‌های فروش شرکت‌های توزیع کالاهای داخلی و وارداتی(غیر اشخاص حقوقی)، نمایندگی‌های‌‌‌‌‌ فروش شرکت‌ها و موسسات تجاری وصنعتی اعم از داخلی و خارجی (غیر اشخاص حقوقی)، فروشندگان یخچال‌های صنعتی و ویترینی(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)، بار‌فروشان و فروشندگان میوه و تره بار و میدان داران در این لیست قرار دارند.

مؤدیان مالیاتی ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش یا رایانه دارای سیستم نرم‌افزار فروشگاهی، در صورت عدم استفاده از سامانه‌های مذکور از معافیت مالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوط محروم خواهند شد. همچنین در صورت نصب و راه‌اندازی دستگاه سامانه فروش یا رایانه توسط صاحبان مشاغل مذکور، هزینه‌های انجام شده بابت خرید، نصب و راه‌اندازی (اعم از سخت افزار و نرم افزار) از درآمد مشمول مالیات مودیان مزبور در اولین سال استفاده، قابل کسر است.

 

2 نظر

  1. جامع ترین و به روز ترین بانک نرم افزارهای حسابداری ویژه تمامی اصناف و مشاغل به همراه آموزش و پشتیبانی
    تمامی نرم افزارهای روز بازار مورد تایید سازمان انفورماتیک کشور
    تلفن تماس: ۰۹۱۷۹۱۷۰۲۰۰ – ۵۲۴۴۰۲۰۰

  2. در وهله اول باید اتاق اصناف و همان سازمانی که اصناف را مجبور به استفاده از ای وسایل میکند بهتر است که امکانات اموزش برای صنوف فراهم کنند فقط دستور ندهند که اینکار کنید ان کار کنید .احدی با شفاف سازی مخالف نیست اما بعد از شفاف سازی چی ایا اگر معلوم شد کسی ضرر کرده کمکش میکنند یا با نظر سو به صنوف مختلف نگاه میکنند .حال شفاف شد چقدر از محل مالیات اخذ شده راسا در گراش هزینه میشه و همان صنوف که مالبات دادند چقدر از فواید مالیات استفاده میکنند .اثرات مالیات باید در زندگی شهری مالیات دهندگان ساری وجاری باشد وقتی دید با شوق مالیات میدهد .ولی وقتی که نداند که پول مالیاتش چگونه مصرف میشود برایش سخت است .ضمنا من شخصی میشناسم که در زمان رژیم گذشته بعلت عیالواری تا چندین سال معاف بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top