بستن

دوره آموزشی برای پرداخت مالیات

گریشنا: طی اعلامیه‌ای از فعالان اقتصادی و عرضه‌کنندگان کالا خواسته شده تا برای ثبت‌نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده اقدام کنند.

indexطبق خبر منتشر شده در سایت سازمان امور مالیاتی کشور؛ بنا به اختیارات حاصل از مقررات ماده هجده قانون مالیات بر ارزش افزوده، فعالان اقتصادی (عرضه کنندگان کالا و ارائه‌دهندگان خدمات) مشمول مرحله ششم ثبت‌نام نظام مالیات بر ارزش افزوده هستند.

به منظور آموزش و اجرای مقررات، موضوع این قانون بدین صورت است که اشخاص حقوقی و همچنین حقیقی (صرف‌نظر از مبلغ فروش سالانه)، موضوع ماده نود و پنج قانون مالیات‌های مستقیم که به فعالیت‌های چلوکبابی‌ها، سالن‌های غذاخوری، سفره‌خانه‌های سنتی، اغذیه فروشی‌های زنجیره‌ای با مالکیت واحد و نام و نشان و عنوان تجاری واحد فارغ از مساحت محل کسب و کار و نوع مجوز  مربوط می‌شود، فعالان اقتصادی که واجد شرایط مراحل اول تا پنجم ثبت نام و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده اند، حتی در صورت انطباق با شرایط مشمولیت مرحله ششم ثبت نام این نظام مالیاتی جزء مؤدیان مشمول مراحل قبلی ثبت‌نام و اجرای قانون محسوب و مکلف به اجرای مقررات،خواهند بود.

در ادامه‌ی این اعلامیه آمده است؛از فعالان اقتصادی دعوت می‌شود که از تاریخ درج اطلاعیه در جراید، به سامانه اینترنتی معاونت مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام در این نظام مالیاتی اقدام تا مقدمات لازم از جمله آموزش فعالان اقتصادی و … جهت اجرای قانون فراهم شود. راهنمای چگونگی ثبت نام از طریق این سامانه قابل دسترسی است.
در صورت نیاز به آموزش قانون و مقررات مالیات بر ارزش افزوده مؤدیان می‌توانند با مراجعه به سامانه یاد شده یا به ادارات کل امور مالیاتی استان و شهرستان مربوطه برای آموزش ثبت نام کنند، تا به صورت رایگان آموزش ببینند.
اتحادیه‌های صنفی مربوط نیز در صورت نیاز اعضا جهت آموزش می‌توانند فهرست اعضاء خود را به ادارات کل امور مالیاتی اعلام تا اقدامات لازم جهت آموزش آنان انجام شود.
تاریخ اجرای دریافت گواهینامه ثبت نام ،وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده از خریداران، ارائه اظهارنامه و واریز مالیات وعوارض بر ارزش افزوده به حساب‌های تعیین شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور از ابتدای سال ۱۳۹۴ خواهد بود.

1 نظر

  1. فارسی را درست بنویسم
    دوره آموزشی پرداخت مالیات مردم برای بهینه سازی سطح زندگی مردم درکل شهرستان
    مالیلت شهرستان برای شهرستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top