بستن

به یاد داشته باشید: ۱۱۰-۱۱۲-۱۱۵-۱۲۵

گریشنا: دو پایگاه اورژانس ۱۱۵ گراش و همچنین پایگاه اورژانس جاده‌ای ارد، و دو ایستگاه سلامت در ورودی شهر گراش و بخش ارد،برای ارائه خدمات درمانی و فوریت‌های پزشکی به همشهریان و مسافرین نوروزی به حالت آماده‌باش درآمد.

جلال ایزدی، سرپرست مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان گراش ضمن آرزوی سالی خوش و بدون حادثه برای هموطنان، گفت: اورژانس ۱۱۵ در تمام ۲۴ ساعت شبانه‌روز به خصوص در ایام نوروز برای خدمتگزاری به همشهریان، آماده است.

organs2
وی با بیان این که آمبولانس‌های اورژانس از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ شب در حاشیه جاده و ورودی شهر به منظور امداد‌ رسانی بهتر و سریع‌تر به مددجویان در حال استقرار می‌باشند، افزود:«در صورت بروز حادثه به خصوص حوادث ترافیکی خونسردی خود را حفظ نموده و سریعاً با شماره تلفن‌های امدادی ۱۱۰-۱۱۵-۱۱۲ و ۱۲۵ درخواست کمک کنید و سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و دیگران را به آرامش و پرهیز از اقدامات عجولانه تشویق نمایید. راه را برای رسیدن نیروهای امدادی به محل حادثه باز نگه دارید، بلافاصله علائم هشدار‌دهنده را برای رانندگان عبوری برقرار نمائید و ۱۰۰ متر قبل از محل تصادف، جاده را سنگ‌چین کرده و دیگر رانندگان را از وضعیت موجود مطلع کنید و وسیله نقلیه خود را در محلی دورتر از محل حادثه پارک نمائید.
باید توجه داشت که جابجایی غیر اصولی مصدوم، سبب ایجاد ضایعات جبران ناپذیری (قطع نخاع) برای وی می‌‌شود.
چنانچه مصدوم در اثر تصادف در اتومبیل خود حبس شده و درهای اتومبیل باز نمی‌شود حتماٌ از نیروهای امداد و نجات (در شهرها آتش‌نشانی‌ها و در جاده‌ها هلال‌احمر) تقاضای کمک کنید و حتی‌المقدور از اقدام برای رهاسازی بیمار در شرایط عادی بپرهیزید.
هرگز به بیمار و مصدومی که هوشیاری آن‌ها کامل نیست آب و غذا ندهید زیرا به دلیل عدم هوشیاری کامل و ناتوانی در بلع، ممکن است آب و غذایی که به بیمار می‌دهید راه هوایی بیمار را ببندد و باعث خفگی وی شود.»
در پایان ایزدی بیان داشت: «کمربند ایمنی را ببندید زیرا وسیله کارآمدی است که نقش مهم آن در کاهش ضایعات نخاعی و آسیب‌های ناشی از حوادث رانندگی به اثبات رسیده است و احتیاط را شرط اول در رانندگی دانست.»

organs3

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top