بستن

امید به بازگشت باران

گریشنا: مهمترین سوال فصل بهار پرسیدن از آب و هوا است. چه برای آن‌ها که به سفر رفته‌اند و چه برای آن‌هایی که چند روزی را در صحرا می‌گذرانند و حتی برای کسانی که خانه‌نشین هستند، باریدن باران رنگ دیگری به سال جدید می‌دهد.

محمود آذرآیین کارشناسی هواشناسی پیش‌بینی می‌کند یکشنبه یعنی وقتی که خانه‌نشین‌ها در حال دیدن ال‌کلاسیکو هستند احتمال بارش باران زیاد است. آذرآیین با توجه به خروجی مدل‌های هواشناسی می‌گوید: «برای یکشنبه برای بوشهر، فارس و غرب کرمان پیش‌بینی بارش وجود دارد که شدت بارش‌ها برای بوشهر و مرکز و شمال فارس است. دوشنبه با عمیق شدن سامانه در جنوب در اوایل وقت روز مذکور بارش‌های خوبی برای جنوب و مرکز فارس و استان‌های بوشهر و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.»

آذرآیین برای روزهای یکشنبه و دوشنبه در گراش بارش‌های خوبی را پیش‌بینی می‌کند. که احتمال رگبار و رعد و برق نیز وجود دارد. پیامد آن آبگرفتگی و سیلابی شدن معابر است.

برکه کل و رودخانه فصلی پئت دو نماد میزان بارش در گراش هستند. باران هفته گذشته برکه کل را پر کرد اما آب چندانی در پئت جاری نشد. حالا چشم‌ها به آسمان است برای یک روز و شب بارانی دیگر.

Baran Nakhl

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه و مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. باز باران با ترانه .با گهرهای فراوان .کوهای گراش زیبا و دوست داشتنی بود با این باران .اما زحمتهای دستکش سفید ها را بعضی از بی مسولیت ها جانانه خنثی کرده بودند انگار قصد کرده بودند که همه خوردنیها را انجا بخورند و همه زباله هایشان را انجا به یادگار بگذارند .سعی کنیم ۱۳ به در جبران کنیم و طبیعت بدون زباله ببینیم.البته سرعت دیوار کشی زمینها هم در این تعطیلات در اوج قرار داشت .

  2. باز مسئولین گراش در خواب هستن و حاضر نیستن با چاه‌های غیر مجاز برخورد شدید کنند.
    دلایل تشدید بحران آب:
    وزارت نیرو، شرکت آبفا و برخی از مسئولان دولتی در سال‌های گذشته همواره از شهروندان خواسته‌اند که در مصرف آب صرفه‌جویی کنند. اما برخی از کارشناسان معتقدند سیاست‌های اشتباه دولت در سدسازی و سوء مدیریت باعث تشدید بروز بحران آب در ایران شده است.
    وزیر نیرو می‌گوید که برداشت‌های بی‌رویه آب از منابع زیرزمینی و شرایط اقلیمی باعث جذب روان آب‌ها و کاهش ۵۰ درصدی آب رودخانه‌ها شده است. به‌گفته چیت‌چیان ذخیره آب سدها در ایران در حال حاضر حدود ده میلیارد و ۷۰۰ میلیون متر مکعب است.
    احمد علی کیخا، معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست ایران چندی پیش هشدار داده بود که برداشت از منابع آب زیرزمینی از مرز خطر گذشته و به مرز فاجعه رسیده است. به گفته او برداشت از آب‌های زیرزمینی به ۱۷۰ میلیارد متر مکعب رسیده و این میزان حدود ۷۵ درصد کل منابع زیرزمین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top