- هفت‌برکه | گریشنا - https://7berkeh.ir -

در انتظار گزارش جعفرپور برای گراش

گریشنا: ۲۷ اسفندماه گزارش اقدامات دکتر جعفرپور در حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش در سایت نماینده مجلس منتشر شد. (+ [1])

در مقدمه این فعالیت‌ها آمده است: «سال ۱۳۹۳ با تمام فراز و نشیب های خود در حال تمام شدن است. در این میان فعالیت های مختلفی در حوزه نمایندگی لارستان، خنج و گراش از سوی دکترجعفرپور نماینده مردم و با همکاری نهادها و ارگان های مختلف استانی و شهرستانی شروع شده و یا به انجام رسیده است. » از میان ۴۹ عملکرد ثبت شده در کارنامه سال ۱۳۹۴ نماینده مجلس هیچ کدام مستقیما به شهرستان گراش مرتبط نبود.

در حالی که در مقدمه لیست فعالیت‌ها به هر سه حوزه انتخابیه اشاره شده بود  ۲۹ اسفندماه در آخرین روز سال ۱۳۹۳، بیست و هشت مورد عملکرد نماینده مردم در شهرستان ختج نیز منتشر شد (سایت نماینده [2]) که بیشتر شامل پیگیری‌های انجام شده بود. اما تا امروز که هفت روز از سال جدید می‌گذرد هنوز عملکرد نماینده مجلس برای شهرستان گراش به صورت مستقل منتشر نشده است تا بتوان عملکرد او را در سه شهرستان حوزه انتخابیه مقایسه کرد.

بررسی گزارش نماینده از فعالیت‌های در سه شهرستان نشان می‌دهد. به جز موارد مشترک همانند «افزایش ماه‌های گرمسیری درجه یک به ۵ ماه و درجه دو به ۱ ماه» در دو مورد نیز مستقیم و غیر مستقیم به گراش اشاره شده است. در بند ۲۶ با ارتقاء کانون فرهنگی مساجد لارستان به کانون فرهنگی مساجد لارستان،خنج وگراش، در نهایت کانون‌های فرهنگی مساجد گراش به مرکزیت لارستان اداره خواهد شد.

بند «خنثی سازی طرح انتزاع بخشی از حوزه استحفاظی لارستان و اضافه نمودن به مناطق و شهرستان های دیگر» نیز هر چند اشاره مستقیمی ندارد اما ممکن است به مساله محدوده گراش و لار اشاره داشته باشد. محدوده‌ای که جعفرپور در سخنرانی ۳ آذر ۱۳۹۱ وعده داد تا پایان سال ۱۳۹۱ از بلاتکلیفی خارج شود. (خبر در گریشنا [3]) اما با گذشت دو سال دیگر، خبری از محدوده منتشر نشده است.

به جز پیگیری‌های انجام شده که قطعا بخش اصلی گزارش احتمالی نماینده مردم را تشکیل خواهد داد، چگونگی تقسیم ۱۴ میلیارد تومان بودجه اعتبارات ماده ۱۸۰ که مستقیما توسط نماینده مجلس اختصاص داده می‌شود نیز از مواردی است که می‌تواند نشان دهنده جهت‌گیری نماینده در توجه به شهرستان‌ها و بخش‌های حوزه انتخابیه باشد.

کمتر از یک سال به انتخابات مجلس دهم در ۷ اسفند ۱۳۹۴ باقی‌مانده است و گزارش‌های عملکرد جعفرپور در سال ۹۳ و ۹۴ بیش از سال‌های گذشته زیر ذره‌بین خواهد رفت.

Noori Hamedani (12) Jafarpoor [4]