بستن

خانواده در قاب عکس‌‌های جشنواره کرسم اوز

گریشنا: مراسم اختتامیه دومین جشنواره عکس کرسم اوز با موضوع خانواده، در فضای باز بوستان نوروز شهر اوز و همزمان با روز اوز با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر از مشتاقین فرهنگ و هنر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی این جشنواره؛ هفتم فروردین ماه، در این مراسم که با حضور مهمان‌هایی از سراسر کشور و  اوزی‌های ساکن سایر نقاط دنیا برپا شد صادق رحمانی شاعر اهل گراش و مدیر رادیو فرهنگ ایران، دکتر محمد رضا مریدی عضو هیات علمی دانشگاه هنر تهران، فروغ هاشمی یکی از شاعران شهر اوز و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز، دقایقی درباره هنر و فرهنگ و عکاسی و خانواده با مردم سخن گفتند.

صادق رحمانی در این برنامه بعد از اشاره و تقدیر از خدمات چند خانواده‌‌ی فعال شهر اوز در حوزه‌ی فرهنگ و هنر در این بخش، گفت:«بیشتر تمرکز و توجه ما به عنوان کارگزاران فرهنگ می‌بایست خلاقیت و آفرینش باشد و تنها به میراث‌های به جا مانده از گذشته‌گان اکتفا نکنیم و در نقش تماشاگر آداب و رسوم و نحوه‌‌ی زندگی پیشینیان نباشیم و با تلاش و فعالیت بیشتر و ایجاد خلاقیت و آفرینش سعی کنیم تا برای آیندگان خود نیز یادگاری‌ها و میراث‌های ماندگاری را بر جای گذاریم.»
از نکات جالب توجه مراسم ؛ پخش فیلم کوتاهی با عنوان ” عکاسی و دیگر هیچ ” توسط انجمن عکاسی اوز بود، این فیلم مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.
مجری برنامه، هادی صدیقی، نویسنده و پژوهشگر، از اوزی‌های ساکن تهران بود. موسیقی زنده برنامه توسط گروه آرش امیدوار ، سعید و سلمان هاشمی، عبدالغفور ارجمندی و گروه مجتبی نجم دینی، پوریا و عرفان فولادی اجرا شد.
در قسمتی از برنامه مقاله‌ای در مورد تاریخ عکاسی در اوز از سال ۱۳۰۴ تا کنون که توسط عنایت‌اله نامور گر‌آوری شده بود با کلام مهدیس مبصر (از اعضای انجمن عکاسی اوز ) خوانده شد و برای خیلی از حضار خاطره انگیز بود.

1

در پایان امین بحرانی دبیر جشنواره بیانیه هیات داوران  جشنواره را خواند و گفت: از مجموع ۲۵۰ عکس رسیده به دبیرخانه جشنواره ( به صورت منطقه‌ای و فقط از شهرستان لارستان (اوز) ، گراش و خنج ) در بخش تک عکس و با انتخاب هیات داوران متشکل از آی تای شکیبافر ، طاها قاضی‌زاده و بهزاد کرامتی ۱۰ عکس برتر انتخاب شده است.
فاطمه کمالی (۲ عکس) ، سجاد آریان ( ۲ عکس) ، مسلم ابراهیمی، مهدیس مبصر، مروارید رحیم‌پور ، مهدی ابراری، عیسی عباسپور و مرجان خرم (هرکدام یک عکس ) صاحیان این ۱۰ عکس برتر بودند. که در این میان فاطمه کمالی و مهدی ابراری مشترکا صاحب مقام اول و تندیس جشنواره و مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ ریال جایزه نقدی شدند.
در بخش مجموعه عکس فریبا جوکار به عنوان مقام اول و صاحب جایزه ویژه و تندیس جشنواره ، راحله رهسپاری مقام دوم و مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ ریال جایزه نقدی و تندیس جشنواره و مجموعه‌های صفا صالح پور و سجاد آریان به عنوان سوم و چهارم معرفی شدند.
در بخشی از برنامه از طرف اعضای انجمن عکاسی اوز به پاس سا‌ل‌ها تلاش فروغ هاشمی ؛ شاعر و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز ؛ در زمینه فرهنگ و هنر شهر اوز ، تندیس افتخاری جشنواره و هدیه‌ای نفیس به او اهدا شد.

13

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top