بستن

افتتاح واحد خواهران مجمع‌القرآن فاطمیون

گریشنا: مجمع القرآن فاطمیون واحد خواهران به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار گریشنا؛ مراسم افتتاحیه‌ی این مجمع‌ القرآن، پنج‌شنبه بیستم فروردین ماه برگزار شد. حجت‌الاسلام بصیری در این مراسم گفت: «مجمع القرآن فاطمیون واحد خواهران از پنج ماه گذشته فعالیت رسمی خودش را در مدرسه شبانه‌روزی قرآنی واقع در منزل خیر گراشی حاج محمد ابراهیمی آغاز کرده است. در این مدرسه دو طرح قرآنی یک ساله و سه ساله اجرا می‌شود که طرح یک ساله آن به صورت شبانه‌روزی  اجرا می‌شود و حضور خواهران در این مدرسه به صورت دائم است.»

راضیه صفرپور که مدیریت بخش خواهران را بر عهده دارد اظهار داشت: «هفده خواهر در طرح شبانه‌روزی حضور دارند که از جزء دهم حفظ  قرآن را آغاز کرده‌اند و تا به امروز جزء بیست و شش را به اتمام رساندند. این طرح با حضور شش سرپرست که سه نفر آن‌ها حافظ کل قرآن هستند اداره می‌شود و هر کدام به صورت شیفت‌بندی در بیست‌ و چهار ساعت شبانه‌روز در این مجمع مشغول هستند. خواهران گراشی که در این مدرسه مشغول به حفظ قرآن هستند تنها پنج‌شنبه هر هفته می‌توانند مرخصی بگیرند و غیر بومی‌ها دو ماهی یک بار اجازه مرخصی دارند.»

magmahghoran5

صفر‌پور در ادامه افزود: «در این دوره‌ها علاوه برحفظ قرآن، مفاهیم، تجوید و تفسیر را هم آموزش می‌دهیم و برنامه‌های متنوع دیگری چون آموزش سرود و تواشیح و برگزاری اردو برای خواهران نیز در نظر گرفته شده است.»

صفرپور پیرامون طرح سه ساله قرآنی گفت: «در این طرح، از جزء ۱۸ کار حفظ را شروع کردیم و به جز بیست‌ و ششم رسیده‌ایم، حجم سنگین و تعداد زیاد سوره‌ها‌ی اوایل قرآن از دلایلی است که باعث شد از اواسط قرآن کار حفظ را شروع کنیم و در مراحل پایانی و بعد از حفظ سوره‌های جزء سی با آمادگی حافظان قرآن به سراغ حفظ سوره‌های طولانی‌تر می‌رویم.»

حجت الاسلام بصیری نیز پیرامون موسسه قرآنی گفت: «این مجمع‌القرآن مردمی است و با کمک خیرین اداره می‌شود. هدف از افتتاح این مجمع نظارت و اجرای طرح‌های قرآنی مثل طرح رضوان و سلام در مدارس دخترانه است. از جمله کارهای دیگر این مجمع تشکیل پرونده برای متقاضیان حفظ قرآن کریم است، در واقع تمامی کارهای اصلی این مدرسه در این مجمع متمرکز می‌شود.»

محدثه صفایی، اهل داراب اولین حافظ کل قرآن کریم در طرح یک ساله شبانه‌روزی است. صفایی، با لبخند و اشکی که گوشه چشمانش از شوق حلقه زده بود،گفت: «دوم اسفند نود و سه بود که حافظ کل شدم. همان لحظه آنقدر خوشحال بودم که خودم را در آسمان می‌دیدم. یادم هست که شب بود. همکلاسی‌هایم برایم جشن ساده‌ای گرفتند که تا همیشه در ذهنم می‌ماند.»

صفایی فضا و شرایط برگزاری کلاس‌های مدرسه قرآنی گراش را نسبت به داراب خیلی بالاتر ارزیابی کرد و گفت: «وقتی از طریق یکی از دوستان‌ام با مدرسه گراش آشنا شدم کلاس‌های داراب را رها کردم و به گراش آمدم. خدا را شکر که توانستم در این مدرسه به آرزویم برسم.»

صفایی که تنها بیست سال دارد، حافظ کل قرآن کریم و سرپرست این مدرسه شبانه‌روزی است.

magmahghoran3

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top