بستن

گراشی‌ها به امداد یمن می‌شتابند

گریشنا: کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره) گراش آمادگی خود را جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی به جنگ‌زده‌های یمن اعلام کرد.
692931599760
 به گزارش روابط عمومی ستاد احسان و نیکوکاری کمیته‌ی امداد امام خمینی (ره)، در پی جنایت‌های اخیر رژیم آل سعود در یمن و شهادت، زخمی و آواره شدن مردم مظلوم، مسلمان و بی‌دفاع این کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گراش، ضمن محکوم کردن اقدامات فجیع و غیر انسانی آل سعود اعلام می‌دارد: «این نهاد آماده دریافت کمک‌های مردم متدین و نوع‌دوست جهت آسیب‌دیدگان یمنی است.»
مردم نیکوکار و متدین و همیشه در صحنه  می‌توانند کمک‌های خود را به دفا‌تر و پایگاه‌های این نهاد در سراسر کشور و در مصلی‌های نمازجمعه و مساجد اهدا نمایند و همچنین شماره حساب سیبا به شماره‌ی ۰۱۰۵۶۷۶۴۴۳۰۰۸ نزد بانک ملی گراش جهت واریز کمک‌ها توسط خیرین در نظر گرفته شده است. شماره تماس‌های، ۵۲۴۴۸۸۸۱ و ۵۲۴۴۸۵۸۶ داخلی ۱۴ حوزه مشارکت‌های مردمی نیز آماده پاسخگویی سوالات هم‌شهریان در این زمینه است.

 

29 نظر

  1. به گراشى هاى فقیر و مستمند خودمون کمک کنید بهتر از کمک به اعراب هستش به نظر من،.تازه اونم اگه این کمک به مقصد برسه.

    1. «مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم»
      ضمن عرض سلام خدمت همشهریان نیک اندیش و همیشه در صحنه گراش، اینجانب بعنوان خادمی کوچک که چند سالی است در کسوت یک امدادگر، با افتخار در خدمت محرومین، ایتام و نیازمندان بوده، لازم دانستم تا چند نکته ای را جهت رفع تشویش اذهان عمومی به عرض برسانم:
      کمیته امداد امام خمینی(ره) براساس اندیشه و تفکر دینی و فقهی حضرت امام خمینی(ره) و به دست ایشان با هویتی دینی و مردمی، جهادی، عام‌المنفعه و غیر انتفاعی تأسیس شد تا پیام آور فرهنگ احسان، ایثار، انفاق و نیکوکاری در جامعه‌ی اسلامی بوده و غیرت و کرامت انسانی را در حمایت از محرومان حفظ کند.
      همچنین در اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی (ره) ، حمایت از مستضعفان و مظلومان هدفی است که انقلاب اسلامی را فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی امتداد داده و آن را همچون حلقه ای با تمامی جنبشهای اسلامی بلکه کلیه خیزش های رهایی بخش مرتبط می سازد.و در این بین کمیته امداد حضرت امام(ره) بعنوان بازویی توانمند در این راستا چه در داخل و چه در خارج از کشور به این رسالت خطیر پایبند می باشد.ضمن اینکه کلیه پایگاههایی که اقدام به جمع آوری کمکهای مردمی می نماید، در راستای جامه عمل پوشاندن به نیت پاک خیرین عزیز بوده که بالطبع در هر حادثه یا مناسبت بصورت خودجوش قصد اهداء کمکها و نذورات خویش را دارند و این نهاد مقدس بر حسب وظیفه با برپایی پایگاههای ثابت و سیار این کمکها را جمع اوری و بر طبق نیت خیرین در سر فصل مدنظر خود خیرین، هزینه می نماید.پس همانطور که وجوهات جمع آوری شده جهت نیازمندان گراش را شرعا و قانونا، نمیتوان برای خارج از گراش یا کشور هزینه نمود؛ وجوهات جمع آوری شده برای نیازمندان خارج از کشور ( نظیر: غزه، لبنان، یمن و…) را نیز نمیتوان درگراش هزینه نمود؛ چون در وهله اول، ملاک و معیار ” جامه عمل پوشاندن به نیت پاک خیرین ” می باشد، ضمن اینکه بحمدالله والمنه خیرین شهرمان برای یاری رسانی به ایتام و نیازمندان، حجت را برما تمام کرده و ما می بایست بجای تعصبهای بیجا، هرچه بهتر و بیشتر در جهت جامه عمل پوشاندن به نیات پاک خیرین، تلاش نماییم. ” وما توفیقی الا بالله”

  2. حضرت امام صادق ( ع ) میفرمایند:
    “…در میان درفشها، هدایتگرتر از درفش یمانی وجود ندارد چرا که درفش حق است و شما را به سوی صاحبتان دعوت میکند
    … پس به سوی او بشتابید که درفش او درفش هدایت است. بر هیچ مسلمانی سرپیچی از او جایز نیست و اگر کسی چنین کند اهل اتش است زیرا او مردم را به حق و به راه مستقیم دعوت میکند”
    رهبر این نهضت در روایات به ‘ یمانی’ معروف است. و روایاتی نام او را حسن و یا حسین و از نسل زید بن علی میداند

    ( کتاب عصر ظهور، صفحه ۱۵۰-۱۵۱ )

  3. شکری جان اگه کسی بخواد به فقیر و نیازمند کمک بکنه بدون توجه به جنگ یا هرچیز دیگه ای کمک خودشو انجام میده. لطفا چیزهایی که به هم ربط نداره قاطی پاتی نکن .زود اعراب اعراب هم نکن برادر ,روز قدس شما بخاطر چه کسی میری راهپیمایی‏?‏ عرب

  4. چشم،اعراب اعراب نمى کنم
    من فقط نظرمو گفتم و با کسى هم لج نیستم.
    حالا شما عقیده دارى کمک کنى شماره حسابش هست.
    در ضمن روز قدس چه روزیه؟!!!!٢٢ بهمن!!!!

  5. اقای امانی مهمترین معضل جهان اسلام اسراییا هست ومادر روز قدس برای محکومیت اسراییل در راهپیمایی شرکت می کنیم تا امر امام راحل را بدانیم لطفا حد خود را بدان و امال این مردم را به سخره نگیر

  6. من که به خرج خودمون هم نمیرسیم چه برسه که کمک کنیم به کشور دیگه ، ایران نفت و گاز و معادن زیاد داره ، به ما که نمیدن ، ۴۵ تومان یارانه که میدادن که گرفتن ازمون ، پس ۴۵ تومان دوباره به امون بدن خودم دودستى به اینا کمک کنم

  7. توپچی جان‏!‏ من قصدم مسخره کردن چیزی نبود درضمن هرگردی که گردو نیست هر مجتبایی هم فامیلش امانی نیست.بنده امانی نیستم. فقط میخواستم بگم وهابیت, آل سعود و چندتا مثل اینها بحثشون از عرب جداست همین آل سعود خودش افتاده به جون عرب . لطفا شما هم زود جوش نیار برادر

  8. چقد ما ملت بدبختی هسیم که حتی کمک کردن به انسان هاى که زیر هزاران بمپ ان دریغ میکنیم
    اوف بر همچین مردمانی!
    بعدشم نکته بین جان یحتمل پولت از پارو بالا میره که یارانتو قطع کردن!!!!

  9. بابا یه ذره واسه نیازمندان شهرمون هم ارزش قائل بشیم چقد سوریه فلسطین لبنان یمن……..خیری که در خانه رود مسجد حرام است والسلام

  10. سفری به زاهدان داشتم ان هم زمینی در مسیر روستاهایی است که حمام ندارن و اگر هم دارن تقریبا هر ده روز حمام میکردند .دانش اموزان هنوز در کپر درس میخوانند و بهداشت پایین .مردان گرفتار لقمه نانی .از اشتغال هم خبری نیست.از ان روز تصمیم گرفتم اگر کمکی است به مردم خودم کنم. البته دوستانی که به افغانستان و فلسطین و لبنان و .‌‌‌.‌.بوسنی کمک کردند انشالا اجرشان محفوظ .اینجا بحث اولویت کمک مطرح میشه.بنظرم اولویت با ملت نیازمند کشور خودمانه.اگه شد سفری به ان طرف داشته باشید خوبه ولی سخت است .دیدن فقر در کشوری ثروتمند .

  11. حالا جَر نکنید!
    سالی یه بار با اهل و عیال برید عمره و تمتع تا جیب عربستان واسه خرید تجهیزات جنگی و ریختن خون مردم بیگناه و حمایت از تکفیری ها پر بشه سال بعدش هم پوله رو بدید کمک جانی و مالی به مردم یمن و سوریه که عربستان با پول شما اونا رو نفله کرده!

  12. یا هم دو دسته بشید! یه عده هی برید عمره و ایمانتون رو تازه کنید یه کمکی هم به جیب مبارک آل سعود بکنید یه عده هم با کمک مالی به مردم ستمدیده یمن و سوریه ذخیره ای برای آخرتتون بفرستید

  13. جناب پیر خرابات
    من به هیچ وجه تطبیق نکردم
    فقط این قسمت از کتاب عصر ظهور رو با ذکر ماخذ نوشتم
    اگه شما تطبیقی دیدی ما رو هم خبر کن

  14. یه جور می گید کمک نکنید عربن و فلان بهمان انگار تفنگ گرفتن زیر چونه شون می گن پول بدین!!!
    کسی رو مجبور نکردن که
    شما اگه دلتون به حال همشری تون می سوزه کمیته امداد رو واسه همین کار ساختن برو بدون ریا و دادن زدن هر چقدر خواستی کمک کن!!

  15. بابا ول عریا کنید اگه راست میگین میخواین کمک کنین بیا به من کمک کنیدکنید که ه دو ساله یارانه ام رو قطع کردن.
    تازه درس خوندیم و اخرش داریم کارگری کار میکنیم والا تو این مملکت باید خرت بره تا یه کاری پیدا کنی.
    اینم شماره کارت عابر بانک منه: ۶۲۲۱۰۶۱۰۶۵۲۰۴۸۸۷
    هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستیم.
    واقعا اگه شما میخواین کمک کنید من از همه عربا واجب ترم..‌‌

  16. آخ همچین آرمان های امام آرمان های امام می کنن که انگار هرچی امام گفته مو به مو انجام می دن.
    برید تاریخ رو بخونید ببینید چقدر امام گفت فلان کار را نکنید و کردید و فلان کار را بکنید و نکردید.
    الان هم کم کم داره صدای اختلاس های کمیته امداد در میاد. ترجیح می دم اگه زمانی پولی داشتم که بتونم کمک کنم خودم تصمیم بگیرم به کی کمک کنم نه اینکه برام تصمیم بگیرن.
    چقدر سنگ بوسنی هرزگوین به سینه زدیم. چی شد جوابمون؟
    چقدر سنگ عراق به سینه زدیم. سوریه فلسطین لبنان …
    یکیشون نگفت آه ایرانی ها… من با این ملت سروکار داشتم و دارم. بیشترین چیزی که متنفرن ازش ایرانی ها هستند.

  17. جناب پیر خرابات
    مثل اینکه شما خیلی ناراحتید از این فرموده امام صادق ( ع )
    بحث یمن پیش اومد این مطلب تاریخی رو واستون گذاشتم ولی مثل اینکه به مذاق شما خوش نیومد
    البته مهم نیست چون هرکسی ازاده اظهار نظر کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

29 نظر
scroll to top