بستن

هشدار دوباره به موتورسواران

گریشنا: با هدف تامین ایمنی بیشتر موتور‌سواران، از اول اردیبهشت ماه طرح برخورد با موتور‌سواران قانون‌گریز و توقیف موتور‌سیکلت‌ها تشدید می‌شود.
به گزارش فرماندهی انتظامی شهرستان گراش- پلیس راهور؛ سالیانه تعدادی از شهروندان در اثر سانحه و تصادف به ویژه تصادفات ناشی از حوادث موتور‌سیکلت جان خود را از دست می‌دهند که قطعا این افراد سرمایه‌های ارزشمند برای خانواده و جامعه بوده‌اند. این در حالی است که پلیس راهور مکررا از طریق رسانه‌های جمعی یا حضور در مجامع، مسجد، مدارس و یا پخش بروشور‌هایی درباره فرهنگ ترافیک، همواره شهروندان را به رعایت قانون و کاهش تلفات جانی و مالی دعوت می‌کند.
اما برخی از شهروندان از قانون سرپیچی می‌کنند و مرتکب تخلفات رانندگی می‌شوند و از این طریق باعث ایجاد حوادث ناگوار رانندگی، هم برای خود و هم دیگران می‌شوند.

908794c240ab9f04de7ee0e60e7faac81

می‌توانیم با رعایت نکات ایمنی از به وجود آمدن حوادث ناگوار پیشگیری کنیم، از جمله: استفاده از کلاه ایمنی و عدم استفاده دانش‌آموزان از موتورسیکلت، استفاده از کمربند ایمنی، عدم استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی حتی نوشتن و خواندن پیامک، پرهیز از هر نوع توقف که باعث سد معبر شود، عدم استفاده از وسایل نقلیه فاقد پلاک، عدم استفاده از موتور‌سیکلت‌های با پلاک غیر‌ مجاز (قدیمی)، پرهیز از هر گونه حرکات نمایشی و حمل مسافر در قسمت عقب وانت‌بارها، و پرهیز از پارک خلاف جهت.
پلیس راهور فرماندهی انتظامی شهرستان در راستای انجام وظایف ذاتی خود به جهت حفظ جان شهروندان و برقراری امنیت ترافیکی با رانندگان متخلف برابر مقررات برخورد و از اول اردیبهشت ماه سال جاری طرح برخورد و توقیف با موتور سوارن قانون‌گریز تشدید می‌شود.
از شهروندان عزیز تقاضامندیم نسبت به رعایت قوانین و مقررات و رعایت انضباط ترافیکی اقدام کنند تا ان‌شاالله با همکاری شهروندان و رعایت مقررات شاهد کاهش تلفات جانی و مالی و همچنین شاهد شهر منظم ترافیکی باشیم.

 

17 نظر

  1. برخورد با موتور سواران متخلف کار بسیار بسیار خوبیه.وقتی این بچه های کم سن و سال رو میبینم ک چ ویراژی با موتور میدن دلم هری میریزه،البته که برخی از اقایون محترم موتور سوار هم باید تعلیم ببینن ک وقتی راننده خانم میبینن بی احترامی نکنن بهشون و اینقدر مانور و میتینگ ندن.

  2. تنها کاری که از دست این مامور ها بر میاد همین موتور گرفتن هست

    در شهر مجاور علاوه بر اینکه ۵۰درصد از موتورسیکلت ها پلاک قدیمی هستن ولی از موتور گرفتن و توقیف خبری نیس چون علاوه بر فرهنگ موتور سواران، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی هم کاری به این موتورها نداره
    تو گراش اگه موتور پلاک قدیم در کنار خیابان هم پارک باشه توقیف میکنن

  3. فقط نیروی انتظامی بلده موتور بگیره. موتو پلاک قدیم فقط توی گراش میگیرن .برین لار و اوز نیگاه کنین کاری هم باهت ندارن .ولی با کسانی که بد رانندگی میکنن موافقم توقیف بشه موتورشون

  4. با عرض سلام وخسته نباشید به برادران نیروهای انتظامی شما زحمت بکشید این برادر های افغان که بدون هیچ مدرک سه پشته سوارموتور میشن با سرعت از کوچه پس کوچها می رون فکر ی کنید در ضمن همینهاکه سه تا سه تاباموتورسکلیت جفت هم میرون توشهر ترافیک می کنند بومی نیستند خدا نگهدار

  5. اول اینکه انشالله یرخورد با موتور سواران متخلف که هشتاد درصد موتور سواران این شهر بی سامان رو تشکیل میدهند دایمی باشد و مقطعی نباشد.
    دوم اینکه برخورد و بگیر بگیر موتورسواران نوجوان و بی گواهینامه و بی پلاک باید و باید ادامه یابد و تدید شود . اینکه شهرهای مجاور سختگیری نمیکنند مشکل خود آنهاست و دلیل بر عدم اجرای قانون در شهرما نبوده و نمیباشد. قانون باید اجرا شود تا نظم و آرامش حکمفرما گردد و هرج و مرج از بین برود.
    این عذر بدتر از گناه است که چون فلان شهر از اجرای قانون سرپیچی میکنند پس ما هم بی قانونی کنیم.

  6. با سلام خدمت مامورین ناجا
    من الان حدود ۸ساله موتورسوار میشم ولی کمربند ایمنی موتور رو ندیدم اگه امکان داره به کلاس آموزشی برای این معضل بزرگ بزارین

  7. خوب یادمه بیست و هشت رمضون بود از مسجد میومدیم گرفتنمون سرعت هم نداشتیم خداییش خیلی زورم اومد ولی یه دسته دیکگه با گاز دادن فرار کردن ولی پلیس اونایی رو یواش میرفتنو میشد گرفتشون رو گرفت -_-

  8. موتور سیکلت و کمربند ایمنی؟!!!!!
    نیروی انتظامی میگه موتورسواران متخلف ، پس چرا اونی که بواش میره و گواهینامه داره هم متوقفش میکنن.
    برادران نیروی انتظامی بیش از حد سختگیر هسن..
    اینها مشکل از ریشه هس…راهنمایی و رانندگی نباید اجازه فروش موتور بدون کلاه بده.

  9. با سلام و خسته نباشی به نیروهای انتظامی یه خواهشی دارم موتورسواران متخلف که از ساعت ۱۲ نیمه شب به بعد میان تو خیابون بگیرن جریمه کنن نه اینکه اونی که کاری به کسی نداره راه خودش داره میره بیشتر ارازل و اوباش نصف شب میان بیرون لطفا پیگیری شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 نظر
scroll to top