بستن

یادبود گل‌های بوستان شهادت در فداغ و خلیلی

گریشنا: در همایش لاله‌های آسمانی یاد و خاطره‌ی هفت شهید دهستان‌های فداغ و خلیلی گرامی داشته شد.

به گزارش سایت فداغ آنلاین؛ بزرگ‌ترین همایش گرامی‌داشت یاد و خاطره هفت شهید گلگون کفن دهستان‌های فداغ و خلیلی با حضور بیش از هزار و پانصد نفر از مردم همیشه در صحنه، شهیدپرور و ولایتمدار منطقه، در محل گلزار شهدای فداغ برگزار شد.

چهارشنبه؛ دوم اردیبهشت ماه، به مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران و اعلام انقلاب فرهنگی و شهادت امام هادی علیه‌السلام، همایش لاله‌های آسمانی با انگیزه تجلیل و تکریم از مقام شامخ شهدا، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس؛ در جوار بارگاه ملکوتی پنج شهید فداغی برپا و با استقبال گسترده اقشار مردم،روبه رو شد.

در دوران هشت سال دفاع مقدس، دهستان فداغ؛ پنج شهید و دهستان خلیلی؛ دو شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
پیش از اجرای برنامه‌ها و هم‌زمان با ورود مردم شهیدپرور، مدعوین و مسئولین، مارش نظامی (موسیقی نظامی) توسط هیئت انصار‌الحسین گراش نواخته شد.
این مراسم که یکی از بزرگ ترین و پرمخاطب‌ترین مراسم‌ها نسبت به چندین دوره گذشته در دهستان فداغ بود، با تلاوت آیات روح بخش کلام الله مجید توسط غریب نواز از قاریان مطرح و بین‌المللی کشوری آغاز شد.

در ابتدای این همایش، رامبرزین؛ مجری یادواره از فرج الله نریمانی، روحانی محل، دعوت کرد تا برای ایراد سخن پشت سنگر یادواره شهدا قرار گیرد.
نریمانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جانسوز امام هادی علیه السلام، ازحضور مدعوین، مسئولین، مهمانان و کسانی که از راه دور و نزدیک برای شرکت در این مراسم معنوی آمده بودند تقدیر و تشکر کرد.
وی در ادامه سخنرانی خود به ذکر سجایای اخلاقی، کرامت‌های معنوی و مقام شامخ شهدا و جهاد در راه خدا اختصاص داد. پس از آن راشد انصاری از شاعران فرهیخته و کشوری از دیار دیده بان، شعری به اسم «پرکشیدن تا خدا»درباره ی مقام شامخ شهدا خواند.

SHOHADA16

سرهنگ بیانی، معاونت اطلاعات سپاه فجر فارس در این همایش بزرگ و منطقه‌ای به شرایط هشت سال دفاع مقدس و نقش شهدا در طول این دوران اشاره کرد و گفت:« امروز عزت ایران اسلامی و سرافرازی این مردم مدیون و مرهون رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدا و به برکت خون پاک این عزیزان به عرش پیوسته است.»
وی در سخنان بعدی خود به تشریح و عنوان تحولات منطقه و شرایطی که امروز در عراق، یمن، سوریه، افغانستان و سایر بلاد اسلامی به وقوع پیوسته و همچنین نقشه‌های شومی که دشمنان در بلاد انقلاب اسلامی دنبال می کنند، پرداخت.

احمد راستی جانباز سرافراز جنگ تحمیلی هشت سال دفاع مقدس و مشاور فرماندهی نیروی دریایی سپاه از دیگر سخنرانان این مراسم بود.
راستی، دوم اردیبهشت ماه را که مصادف با تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از تاثیر‌گذار‌ترین نهادها در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را تبریک گفت.
وی رمز پایداری انقلاب اسلامی و مهم‌ترین عاملی که این انقلاب را روز به روز پایدار‌تر ساخته و به یک نهال بزرگ تبدیل کرده، تدابیر و رهبری هوشمندانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، ایستادگی مردم در برابر دشمنان و آبیاری انقلاب با خون پاک شهیدان دانست.

هادوی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در فضایی آکنده از معنویت به روایت داستان‌های تلخ و شیرین و صحنه‌هایی از دفاع مقدس پرداخت.
این مراسم با مداحی حسین صائم و پخش کلیپ از آیین تشییع شهید قاسمی به پایان رسید.
برپایی نمایشگاه عکس‌های بسیجیان ولایی و شهدای فداغ و نیز غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی از دیگر طرح‌های دیدنی‌ای بود که با تلاش بسیجیان آماده و مورد استقبال گسترده حاضرین در این مراسم قرار گرفت.

6

در همایش بزرگ یادواره شهدای دهستان‌های فداغ و خلیلی، خانواده شهدای فداغ،خلیلی و دیده‌بان، سرهنگ علی اکبر خادمی از فرماندهان زرهی و یادگاران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، غریب نوازٰ، معاونت اطلاعات سپاه فجر استان، حاج حسین صائم، محمد رضا هادوی، فرمانده ناحیه و حجت الاسلام جعفری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه گراش، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، رؤسای ادارات کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن، محیط زیست، بنیاد شهید، تعاون و کار، آموزش و پرورش و همکاران، پرسنل نیروی انتظامی و هیئت رزمندگان گراش، حجت‌الاسلام تقوی از حوزه علمیه لار، حجت‌الاسلام پیرفلک از بیرم، حجت‌الاسلام غنی‌پور معاونت فرهنگی و استاد حوزه علمیه لار، فرماندهان حوزه بسیج عمادده، بیرم و اَرَد، بخشدار و امام جمعه موقت اَرَد، فرمانده ناحیه سپاه لارستان، فرماندهان و اعضای شورای حوزه مقاومت بسیج امام خامنه‌ای و فاطمه الزهرا و پایگاه‌های مقاومت بسیج فداغ، خلیلی، دیده‌بان و محمد زینا، اعضای شورای اسلامی و دهیار‌های فداغ و خلیلی و مسئولین محلی، رییس شورای بخش مرکزی و شهرستان، یحیی بیرمی؛ صدا بردار و سعید دلاور؛ عکاس از بیرم، برادران و خواهران بسیجی، فرهنگیان و جمعی از بزرگان، معتمدین و خیّرین منطقه،حضور داشتند.
آن‌ها با حضور در این همایش بزرگ منطقه‌ای، بار دیگر با آرمان‌های بلند شهدا و امام شهدا تجدید میثاق کردند.

این مراسم به همت و تلاش‌های بی دریغ و شبانه‌روزی فرماندهان و اعضای شورای حوزه مقاومت بسیح امام خامنه‌ای، ناحیه سپاه گراش، پایگاه‌های بسیج و جمعی از بسیجیان و فرهنگیان برپا شده است.

درستکار فرمانده ناحیه سپاه گراش نیز در این برنامه از همه بسیجیان، دست اندرکاران و خیّرینی که در برپایی این همایش تلاش و همکاری داشته و با برگزاری این مراسم معنوی یاد و خاطره‌ی شهیدان گلگون کفن منطقه شهید پرور فداغ و خلیلی را گرامی داشته‌اند، صمیمانه تقدیر و تشکر نمود.

در پایان یادواره شهدا، مهمانان و مدعوین جهت صرف شام به منزل ناصر منصوری رفتند.

3

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top