- هفت‌برکه – گریشنا - https://7berkeh.ir -

امتداد سفر وزیر بهداشت به نمازجمعه‌های لامرد، لار و ارد کشید

گریشنا: رقابت بین شهرستان‌های جنوب فارس باعث شده است که مردم و فعالین اجتماعی به دقت تحولات شهرستان‌های همجوار خود را رصد کنند. امتداد سفر هفته گذشته وزیر بهداشت به نماز جمعه‌های لامرد، لار و ارد کشید.

۱۰ هزار میلیارد اعتبار دولتی برای لامرد

سفر وزیر بهداشت خبرهای خوشی برای لامرد و مهر داشت. به شکلی که لامرود سایت خبر شهرستان لامرد نوشت: «با اجرای ۴ طرح عظیم؛ لامرد و مهر آبروی فارس را خرید. [1]» نماز جمعه این هفته لامرد میزبان موسوی نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی بود. به نقل از لامرود [2] موسوی از اختصاص ده هزار میلیارد تومان اعتبار خبر داد: «آلومینیوم لامرد و نیروگاه برق کلاس اف که تنها در پنج کشور تکنولوژی آن وجود دارد به اضافه جی تی ال، این سه پروژه عظیم در منطقه اقتصادی لامرد با اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی در حضور ریاست جمهوری کلنگ زنی شد.»

وزیر بهداشت و وزیر نفت دو وزیر مهم دولت نیز در این سفر به لامرد سفر کرد. تاسیس یکی از بزرگترین کارخانه‌های آلومینیوم کشور با اعتباری قریب به چهارهزار و یکصد میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی بیش از هزار و یکصد نفر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد و همچنین طرح احداث تاسیسات اتان‌گیری پالایشگاه پارسیان در شهرستان مهر با اعتباری بالغ بر سه هزار و یکصد میلیارد تومان‌ با اشتغال‌زایی قریب به یک هزار نفر از عظیم‌ترین ره‌آورد سفر وزیر نفت بود.

Bimarestan [3]

دولت در مهر و لامرد بیمارستان می‌سازد

وزیر بهداشت که به شش شهرستان فارس و دو شهرستان هرمزگان سفر کرد، در لامرد کلنگ بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی ولیعصر (خبر در سایت وزارت بهداشت [4]) را به زمین زد و در شهرستان مهر وعده بیمارستان ۸۰ تختخوابی (خبر در سایت وزارت بهداشت [5]) داد. جالب این که دولت در بیمارستان لامرد با هزینه ۷ میلیارد تومان به‌زودی MRI راه‌اندازی می‌کند.

وزیر بهداشت در سفر به جهرم نیز کلنگ مرکز ناباروری حکیم سلمان را به زمین زد. مرکز باروری و ناباروری حکیم سلیمان جهرم توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش با زیر بنایی ۲۳۰۰ مترمربع و بااعتبار اولیه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبار پروژه‌های ملی کلنگ زنی شد. (خبر در سایت وزارت بهداشت [6])

Kolang Behdasht [7]

اعتراض در نماز جمعه لار

رقابت‌های جنوب فارس باعث شده بود که مردم لارستان، گراش و خنج منتظر باشند که ببینند وزیر بهداشت به آنها قول چه چیزی می‌دهد. در گراش وزیر وعده‌ای نداد [8] و راهی لار شد. لار هم وضع همین بود، مساله‌ای که ناراحتی خیرین لار را که در حال ساخت دانشگاه علوم پزشکی هستند در پی‌ داشت.

صحبت در خبری از نماز جمعه ۱۱ [9] اردیبهشت لار  انتقادهای مسعود راستی از خیرین سلامت لارستان را متوجه نماینده مجلس دانست. صحبت نوشت: «به گزارش صحبت، ماجرا از لحظه‌ای شروع شد که امام جمعه لار در انتهای خطبه نماز جمعه اظهار امیدواری کرد سفر هیئت دولت به استان فارس برای مردم لارستان هم خیر و برکت داشته باشد.

در این زمان یکی از خیرین سلامت که در انتهای سالن برگزاری نماز حضور داشت گفت: هیچی به لارستان نداده‌اند حاج آقا، و ما نباید به مردم دروغ بگوییم. در این لحظه یکی از نمازگزاران از شخص معترض خواست تا در پشت تریبون قرار بگیرد و واقعیت ها را به مردم بگوید.

بین دو نماز این خیر حوزه سلامت پشت تریبون قرار گرفت تا با مردم سخن بگوید ولی میکروفن کار نمی‌کرد! پس از دقایقی تلاش برای راه اندازی سیستم صوتی، امام جمعه خواندن نماز عصر را آغاز کرد در حالی که مردم منتظر سخنرانی بودند و بسیاری از آنها متوجه شروع نماز نشدند. به هر ترتیب نماز عصر برگزار شد و امام جمعه مسجد جامع را ترک کرد.
سپس یکی از خیرین سلامت با قرار گرفتن در پشت تریبون به انتقاد از عملکرد نماینده مجلس در مورد دانشکده علوم پزشکی لارستان پرداخت. وی گفت: نماینده لارستان خنج و گراش ۸ ماه است که به خاطر اختلافات شخصی با رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان به دنبال عزل رئیس دانشکده علوم پزشکی است در حالی که می‌توانست در این مدت پیگیر مصوبه ای برای دانشکده باشد. نماینده باید بیاید و جوابگوی مردم باشد.
وی از نامناسب بودن وضعیت بیمارستان امام رضا (ع) در هنگام بازدید وزیر و جملات تند وزیر بهداشت خطاب به مسئولان لارستان پرده برداشت و این امر را حاصل اختلافات نماینده و رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان دانست.
 این خیر حوزه سلامت با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان برای ساخت دانشکده علوم پزشکی لارستان هزینه کرده ایم، گفت: بعد از آمدن وزیر به لارستان و مبهم بودن وضعیت دانشکده علوم پزشکی، کار ساخت و ساز دانشکده علوم پزشکی را تعطیل کرده‌ایم  و تا وضعیت مشخص نشود کار ساخت و ساز را از سر نمی‌گیریم. وی در انتها یادآور شد که امام جمعه می توانست برای شروع نماز عصر کمی صبر کند و سخنان مردم را بشنود.
لازم به ذکر است که پس از سخنان این خیر حوزه سلامت، نمازگزاران نیز خواستار پاسخگویی نماینده مجلس و روشن شدن حاصل سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به لارستان شدند.»
Namaz Lar [10]

دلخوری امام جمعه ارد

امام جمعه ارد نیز دیگر ناراضی سفر مقامات دولتی بود. حجت الاسلام شاهچراغ در نمازجمعه ۱۱ اردیبهشت بخش ارد به این موضوع اشاره کرد. در سخنرانی یونسی فرصتی برای سخنرانی در اختیار امام جمعه گذاشته نشد. در جلسه با وزیر بهداشت نیز جایگاه مناسبی برای امام جمعه و بخشدار ارد پیش‌بینی نشده بود که دلخوری آنان را در پی داشت.

به گزارش یونس آفتاب از ستاد نماز جمعه ارد، شاهچراغ گفت: با توجه به سفر اعضای هیأت دولت به شهرستان گراش، مردم بخش ارد انتظار داشتند به صورت جدی مشکلات بخش در حضور آنان مطرح گردد.

توصیه‌ی همیشگی بنده به مسئولین، نگاه عادلانه در تمامی زمینه‌ها بوده است، اما متاسفانه این امر در این سفر نماینده‌ی ویژه‌ی ریاست جمهوری محقق نشد. و البته این انتظار عملی نشد بلکه بالاتر، در جلسه ی وزیر بهداشت اقدام توهین‌آمیز به جایگاه نماز جمعه و امامت جمعه صورت گرفت که بنده به محض مشاهده‌ی این صحنه، جلسه‌ی رسمی را به عنوان اعتراض ترک کردم و توقع این بود که بعضی از مسئولین و دوستان به این عمل توهین آمیز آنان واکنش نشان دهند، اما از طرف آنان نیز اقدامی صورت نگرفت.

مردم ارد انتظار قاطعانه دارند در اسرع وقت مسئولین ضمن ادای توضیحات از این بی حرمتی به جایگاه امامت جمعه ی بخش ارد عذرخواهی نمایند.

Arad Namaz Jomeh [11]