بستن

تکریم معلمان در پیام‌های روز معلم

گریشنا: به مناسبت فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت روز معلم، مسئولان شهرستان جداگانه پیام‌هایی را برای فرهنگیان و معلمان زحمت‌کش ارسال کردند. روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گراش سه پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی امام جمعه گراش، اصغر فرودی فرماندار، و محمدهاشم درویشی مدیر آموزش و پرورش شهرستان را منتشر کرده است.

shora amoziesh v parvaresh2

 

امام جمعه: شمع فانی می‌شود که آیندگان باقی شوند

۱۲ اردیبهشت روز شهادت استاد علامه مطهری (ره) که در این سال مقارن با ولادت معلم بزرگ بشریت،‌ اول حکیم عالَم اسلام، امیرالمؤمنین علی (ع) می‌باشد؛ به همه شما معلمین عزیز تبریک عرض ‌می‌نمایم.

خواهران و برادران گرانقدرم، شما و نسل قبل و آینده به سان شمعی گداخته روشنی‌بخش محفل دانش‌آموختگان می‌باشید. کارشمع سوختن و پراکندن نور به ظلمت‌هاست، فانی می‌شود تا آیندگان باقی شوند و به قول ملای رومی:

گرچه آن وصلت بقاء اندر بقاست

لیک ز اوّل آن بقا اندر فناست

معلمین عزیز …‌ خواهران و برادرانم … روزتان را از امروز تا بلندای همیشه تاریخ تبریک و شادباش می‌گویم.

پیروز و سربلند باشید

برادرتان ـ سید رضا حسینی

 

فرماندار: ستایش معلم، تکریم ارزش‌های انسانی است

تعلیم و تربیت هدیه و ارمغانی الهی است و چقدر زیباست معلم بودن و در محضر خدا به بندگانش علوم الهی را آموختن. بی‌شک ثمره‌ی این روشنگری‌ها رشد اخلاقی، تربیتی و خودباوری جامعه را به همراه خواهد داشت.

آیت ا… مرتضی مطهری (ره) یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام  والای معلم در تفکر دینی اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین در حریم مقدس مدرسه، زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند.

ستایش معلم،‌ تکریم ارزش‌های پایدار و با عظمتی است که انسان و انسانیت بر آن استوار است و نکوداشت مساعی او ،‌حرمت نهادن به علم و حرکت در مسیر تحول و تعالی است؛ لذا برخود لازم می‌دانم به مناسبت دوازدهم اردیبهشت،‌سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) ضمن تبریک روز معلم،‌ از تلاش صادقانه و مؤثر شما معلمین و اساتید عزیز تقدیر و تشکر نمایم.

امید است در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت با تکیه بر الطاف الهی در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) و با اجرای منویات مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار تدبیر و امید آینده‌ای سرشار از سعادت و سلامت پیش رو داشته باشیم.

اصغر فرودی/ فرماندار شهرستان گراش

 

مدیر آموزش و پرورش: نگاه‌ات را به افق‌های دور بدوز

کلام خدای رحمان و سیره دست آموختگان حضرت سبحان سرشار از ستایش و تمجید و کرنش به مقام علم و عالمان و معلمان است …

چه اول معلم خود اوست و برترین شاگردان‌اش نیز ایشان‌اند که او علم آدم الاسماء است و «علم الانسان مالم یعلم» نشان آشکار معلمی اوست. علم نور است و خداوند نیز نور السماوات و الارض، پس عالِم و عالَم از نور او منورند و نورانی …

عالم هستی در محضر او قامت برافراشته و به یمن علم او عَلَم گشته. بر این اساس، ‌معلم روشنگر تاریکی جهل و ظلمت و تباهی است، ‌صبح صادق از تبلور نور اوست، ‌او همواره در حال سوختن و ساختن و پرتو افشانی است. اگر او نسوزد، ‌ساختن رخ ننماید و اگر نباشد،‌ پلکان ترقی و رفعت هویدا نگردد.

تو ای بزرگ! بتاب هر چند کسی ارزش‌ات را نداند و جایگاه‌ات مجهول ماند… تو باران معرفت‌ات را فرو ریز که طراوت عالمیان گواه بارش رحمت توست …

مروارید وجودت را صیادان و غواصان بحر معرفت خوب ‌ می‌شناسند و ارزش آن را خوب می‌دانند و جهت سودای آن ساکنان مدینه فاضله انسانیت صف در صف می‌ایستند و برای تکریم‌ات سر از پا نمی‌شناسند …

مگر نه این است که مولای متقین و امیرمؤمنین فرمود: «قد علمنی حرفاً فقد صیّرنی  عبداً» معبود علی شدن کم جایگاهی نیست  و در خور ستایش او قرار گرفتن،‌ کم منزلتی نیست …

پس نگاهت را به افق های دور بدوز و توان‌ات را جهت پرواز در آسمان‌های معرفت مصروف‌ دار و حسرت دنیا خواهی و دنیا طلبی را به اهلش واگذار، اگر چه شایسته هر اکرامی و در خور هر اقدام …

سپاس ای مظهر خوبیها… ای معلم … روزت گرامی

محمدهاشم درویشی

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. یکی از معلم ها دو پیشنهاد برای ارزش دانستن مقام معلم بیان می کرد؛

    ۱- آقای وزیر آموزش و پرورش در هر سفر استانی خود یک جلسه کامل در کلاسی که ۳۰ دانش آموز داشته باشد بنیشیند و لازم هم نیست تدریس نماید! و فقط نظاره گر باشد. شبیه کاری که آقای وزیر بهداشت در سفرهایی انجام می دهند( ویزیت بیماران وعمل آنها در مناطق محروم)
    ۲- هدیه والدین به معلم فرزندانشان هم یک جلسه حضور در کلاس در فرزندانشان باشد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top