بستن

اتحادیه‌های صنفی آماده انتخابات می‌شوند

گریشنا: اصناف گراش تا پایان اردیبهشت مهلت دارند برای عضویت در هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی ثبت‌نام کنند.

اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان گراش آگهی دعوت از داوطلبین عضویت در هیات مدیره و بازرس اتحادیه را منتشر کرد. انتخابات اتحادیه‌های ده‌گانه از ابتدای خردادماه به صورت هفتگی برگزار می‌شود تا در نهایت در تیرماه انتخابات اتاق اصناف شهرستان بین روسای اتحادیه‌ها برگزار شود.

ده اتحادیه فعال شهرستان عبارت‌اند از: ۱- اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل، موتور سیکلت و لوازم یدکی ۲- اتحادیه خرازان ۳- اتحادیه خواربار فروشان ۴- اتحادیه درودگران و فلز کاران ۵- اتحادیه فروشندگان پوشاک ۶- اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر، عکاس و خدمات رایانه ۷- اتحادیه لوازم الکتریکی، لوله و اتصالات ۸- اتحادیه لوازم خانگی و مبل‌فروشان ۹- اتحادیه مصالح فروشان، لوازم بهداشتی ساختمان و ابزار و یراق ۱۰- اتحادیه نانوایان،چلوکباب و ساندویچ فروشان.

اداره صنعت، معدن و تجارت در اجرای تبصره ۲ ماده ۲۲ و مواد ۲۲مکرر و ۲۳ قانون نظام صنفی، از کلیه اعضاء واجد شرایط که داوطلب عضویت در هیات مدیره و بازرس اتحادیه صنف مربوطه به خود می باشند، دعوت می‌کند، برای ثبت نام و اعلام داوطلبی به مدت ۱۵ روز از تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۹۴ تا پایان وقت اداری ۳۱ اردیبهشت با همراه داشتن مدارک، به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان واقع در خیابان بسیج – کوچه شماره ۱۱ مراجعه کنند. شرایط داوطلبی به شرح زیر است:

۱-تابعیت جمهوری اسلامی ایران ۲- اعتقاد و التزام عملی به جمهوری اسلامی ۳- نداشتن سوء پیشینه کیفری موثر ۴- عدم ممنوعیت تصرف در اموال، مانند حجر ،ورشکستگی و افلاس ۵- عدم اعتیاد به مواد مخدر ۶- عدم اشتهار به فساد ۷- داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم برای افراد فاقد سابقه عضویت در هیات مدیره اتحادیه ۸ – حداکثر سن در زمان ثبت نام هفتاد و پنج سال ۹-داشتن پروانه کسب معتبر دائم ۱۰-وثاقت و امانت ده شرط عضویت در هیات مدیره یک صنف است.

در حال حاضر آهنعلی حسین‌شیری رییس اتاق اصناف شهرستان گراش است. (+)

senf masaleh saktemane

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

18 نظر

  1. آرایشگاههای زنانه در سطح شهر صنف دارن؟ کسی رو کارهاشون نظارت داره؟ اکثر خدمات رو با قیمت تصاعدی ارائه میدن بدوت ذره ای توجه به مسائل بهداشتی !!!! خیلی هاشون از نظر مکانی اصلا جای مناسب و استاندارد ندارن! وسایل و حتی برس و حوله و … رو برای صدها نفر استفاده میکنن. وسایل چند بار مصرف اصلا ضدعفونی نمیشه! حتی دست های خودشون هم بعد از انجام اپیلاسیون و یا آرایش برای مشتری بعدی نمیشورن! خیلی خیلی خیلی کثیف و آلوده ان
    شهرداری، بهداشت محیط، شبکه بهداشت لطفا رسیدگی کنید

  2. نکته ای که اتحادیه های صنفی باید رعایت کنند اینه که کسی ناظرو مسئول اتحادیه باشه که تو اون صنف مهارت وتجربه کافی رو داشته باشه .نه اینکه یکی مثل آهنعلی حسین شیری بشه بازرس ورییس اتحادیه نانوایان زحمتکش که فقط چندسال بقالی کرده و چوب خط زده
    با انتخاب درست و اصلح این کاربی سامان راسروسامان دهیم.بعدهم اینکه کسبه موظف به عضویت در اتحادیه باشن وبین کسبه خوب و بد نشه

  3. ژنرال
    جانا سخن از دل ما می گویی
    تو این مدت دلمون از دست فلانی خون شد. اخه و رو چه به رسیدگی به امور نانوایایان
    تا به حال فکر کردین امثال اینا چرا و چگونه اینجوری میشن

  4. ایکاش اگه یکی تجربه کافی رونداره حداقل دوکلاس سوادداشته باشه که دوسطرنامه ای اداری روبتونه بنویسه.
    یاحداقل اشرافی روی قوانین وحقوق مربوطه داشته باشه.
    ویاسازوکاری که اعضای اصناف بتونن درصورت عدم صلاحیت فردموردنظربتونن ایشون روبه چالش بکشن.
    لطفادرصورت وجودمورداخیراطلاع رسانی کنید.

  5. نام شما جان ، بله . آرایشگاههای زنانه هم صنف دارن . ریس صنف آرایشگاه زنانه هم صاحب آرایشگاه المیرا هستش . هر شکایتی و گله ای دارین به اوشون گزارش کنین .

  6. خدمت شما عرض شود که ارایشگاه های زنانه صنف جدایی ندارن و اگه اشتباه نکنم جزو صنف لوازم خانگی هستن که مسوولش اقای فانی بودن.و این خانم محسنی مسوول ارایشگاه المیرا به طور موقت به امور ارایشگاه های زنانه رسیدگی میکردن بر اساس قول اتحادیه مبنی بر جدا شدن صنف ارایشگاه های زنانه بعد از به حد نساب رسیدن هنوز خبری که حاکی از این مطلب باشه به گوش کسی نرسیده.در حالی که میشه گفت یکی از فعالترین صنف ها همین صنف ارایشگاه های زنانه ست ولی در گریشنا حتی نامی از این صنف برده نشده.البته باید دید که فعال بودن از دید اقایون اتحادیه و بازرگانی در چیه

  7. بر اساس قول اتحادیه مبنی بر جدا شدن صنف ارایشگاه های زنانه بعد از به حد نصاب رسیدن هنوز خبری که حاکی از این مطلب باشه به گوش کسی نرسیده.
    در حالی که میشه گفت یک از فعالترین صنف ها همین صنف ارایشگاه های زنانه هست ولی در گریشنا حتی نامی از این صنف برده نشده.
    البته باید دید که فعال بودن از دید اقایون اتحادیه و بازرگانی در چیه؟

  8. خدمت شما عرض شود که ارایشگاه های زنانه صنف جدایی ندارن و اگه اشتباه نکنم جزو صنف لوازم خانگی هستن که مسولش اقای فانی بودن
    مسول ارایشگاه المیرا به طور موقت به امور ارایشگاه های زنانه رسیدگی میکردن.

  9. لابد فعالیت زیاد این صنف در افزایش تصاعدی نرخ خدماتشون منظورشون هست! چهار تا جلسه کلاس فنی و حرفه ای رفتن و روی هم رفته حدودا دوساعت برای یه عروس وقت میذارن اونوقت میگن ۴۵٠ هزار تومن که با خدمات جانبی دیگه خیلی بیشتز از اینم حساب میکنن! بابا دو ساعت بیل هم میزدی اینهمه نمیشد!!!!! کاش کارشون تمیز بود، کاش به مشتری احترام میذاشتن و مکان مناسب و مواد و وسایل بهداشتی برای مشتری فراهم میکردن.

  10. نمیدونم این ملت چرا زورشون فقط به ضعیفه ها میرسه.یکی نیست بگه که چرا مزون ها لباس عروسو شبی یه میلیون کرایه میدن و واسه کلبه و جایگاه و تزیین ماشین عروس و داماد،خانواده ها بایدچندین میلیون هزینه کنن.مسوولین باید رو همه صنفا نظارت داشته باشن.مطمئنا هر جور حساب کنین نمیتونین ساعت بیل زدن اینا رو مشخص کنین!!!!!

  11. متاسفانه نرخ ارایشگاهها تصاعدی بالا میره،خیلی گرون میگیرن مخصوصا ارایشگاههای زنانه،بنظرم اینا درامدشون ازدکترا بیشتر نباشه کمتر نیست.
    لطفا کسی به کار اینا،هم از لحاظ هزینه هم رعایت بهداشت رسیدگی کنه.

    1. لطفا” درست و عادلانه قضاوت کنید….
      در اینجا چند نکته رو باید عرض کنم:
      ۱): باید یه نفر با تجربه و با سابقه امور صنفی ارایشگاه های زنانه رو در اختیار داشته باشه.(البته باید از خود بانوان محترم باشند)
      ۲): در مورد نرخ های ارایشی هم باید عرض کنم که با توجه به بالا رفتن اجناس لوازم ارایشی و بهداشتی مسلما” نرخ ها هم تغییر میکنه.
      ۳): …
      ۴): تازه این عروس خانم های ناقلا هستن که کلاه سر اقا داماد میزارن …حالا چطوری این کارو میکنن جالبه:
      این عروس های خوشگل و ناقلا اول میان با مسول ارایشگاه صحبت میکنن و میگن نرخ ارایش عوس چنده؟
      اونا هم مثلا “میگن ۳۵۰ تومن … ولی بین خودشون چونه میزنن و به توافق میرسند و ۲۵۰ تومن حساب میکنن ولی عروس خانم میگه که به اقا داماد و خواهر شوهرشون بگن ۳۵۰ تومن بعدش عروس خانم ۳۵۰ تومن از داماد بدبخت وبیچاره میگیره و ۲۵۰ تومن ارایشگاه رو حساب میکنه و ۱۰۰ تومن دیگه رو هم میزاره تو جیب مبارکش….
      این یه روش اختلاس کردنه.
      این کلک رو فاش کردم تا شازده داماد حواسش رو جمع کنه که چه مصیبتی و بلایی رو میاره تو خونه اش.

  12. قابل توجه مسئول اداره صنعت و معدن و تجارت لطفا ضمن تکریم ارباب رجوع محض رضای خدا هم که شده پاسخگو باشید.کمی از روابط عمومی شهرداری محترم یاد بگیرید و پاسخ دهید. وقتی برای عضویت در اتحادیه فقط زورتون به جوانی میرسه که جون و عمرش همون چند میلیون سرمایه که داره هست و پول زور میگیرید حداقل پاسخ گو هم باشید. بین اعضا تفاوت نذارین چون زورتون به گردن کلفت ها و دلال ها نمی رسه دقتون رو سر جوونی که با هزار امید یه کاری رو شروع کرده خالی نکنید .اگر در خودتان این توانایی را نمی بینید کنار بروید

  13. ازقدیم گفتند: کاسب حبیب خداست.
    حال بیاید ببنیم چقدر دوست خداییم و با چه کارهایی:با؛
    ۱.کم فروشی ۲.گران فروشی ۳.غش در معامله ۴.کلاه برداری و کلاه گذاری ۵.ربا ۶.ندادن حق کارگر(حق الناس) ۷. نپرداختن حق خدا(حق الله) ۷. بی توجهی به حق خود و خانواده ۸. پامال بیت المال و…

    همه میدانند مشکلاتی هست:ادارات؛ ۱. مالیات(که باید واقعی شود و بعضی پول دارها با کارهایی! از زیر آن در میروند) ۲. شهرداری(که عوارض آن باید تصحیح شود و بعضی کارمندانش باج نگیرند) ۳. بازرگانی و اتحادیه های صنفی(نظارت دقیقتر،رفع کمبودها، تشکیل صندوق حمایت از اصناف،زمینه سازی جهت رقابتی شدن ارایه خدمات و کالا، ایجاد بازارهای متمرکز و بازارهای روزانه و نمایشگاه) ۴. مدیریت برق(تخفیف یا قسط بندی قبوض و دادن اطلاعات در خصوص مصرف بهینه برق) ۵. شبکه بهداشت و دامپزشکی(نظارت دقیق تر و ارایه راهکار) ۶. سرمایه گذاران،شهرداری،بازرگانی،اصناف و…(ساخت بازارچه های ساده و بدون تجمل! با غرفه های متوسط(از نظر اندازه) و اجاره کم جهت ارزان فروشی و اشتغال جوانان کم درآمد)

    پیشنهاد به بازاریان و کسبه جهت فروش با قیمت مناسب کالا و خدمات؛اول توکل بر خدا و توسل به ائمه معصومین(سلام الله علیهم) و بعد: ۱. اجاره مغازه های با اجاره کم ۲. اجاره مغازه ها در خیابان های فرعی و محلات ۳. ارائه کالا و خدمات با کیفیت(اگر این طور باشد مشتری خودش می آید حتی اگر در محمدآباد مغازه باشد) و با قیمت مناسب(سود کمتر=فروش بیشتر)(عدم گران فروشی) ۴. مغازه بدون تجملات و خرج های اضافه(مثل آذران پلاستیک و…، که بعد پولش را از مردم بگیریم و یا اگر خواستیم پس از یک سال مغازه را تحویل دهیم ضرر بکنیم) ۵. برخورد خوب با مشتری و جذب مشتری از شهرها و روستاهای اطراف ۶. خرید کالا از کارخانه ها و مراکز اصلی تولیدو قطع واسطه گری(البته نه سود دلالی را هم خودمان بخوریم) ۶. کارگروهی(تعاونی، شراکت، عمده فروشی) ۷. عدم طمع به سود زیاد و یک شبه و عدم تجارت به سبک(اون ور آب!!!)

  14. هر شغلی گرفتاریای مختص خودش رو داره, اگه واقعا فکر میکنین اگه درآمد آرایشگری اندازه دکتراس پیشنهاد میدم حتما یه ارایشگاه بزنین تا حساب کار دستون بیاد وقتی مجبوری مدام کلاس بری اونم با هزینه زیاااااااد و خرید چیزای مارک و مالیات و شاگرد و اجاره و سروکله زدن با مشتری و خستگی طاقت فرسا ک هیچ کس نمیتونه درکش کنه و نمیتونی وقت واسه خونه و همسر و بچه و زندگی بزاری نمیتونی مثل بقیه مادری کنی دیگه درک میکنین ک آرایشگری یعنی چه, یه لباس میخرین واسه عروستون میلیون ولی آرایش عروس ک هزار تا دردسر داره ۳۵۰ زورتون میاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 نظر
scroll to top