بستن

جنب و جوش امدادگران در هفته‌ی هلال‌احمر

گریشنا: فرا رسیدن هفته هلال‌احمر، روزهای پرکاری را برای اعضای این جمعیت به وجود آورد. دیدار کارکنان هلال‌احمر با امام جمعه، اجرای طرح کاروان سلامت در روستاهای حسین‌آباد و بشیرآباد، شرکت در نماز جمعه و برپایی نمایشگاه و ایستگاه سلامت در این محل، تیتر خبرهایی است که مشروح آن را در این پست با هم می‌خوانیم.

دیدار کارکنان هلال‌احمر با امام جمعه

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر شهرستان گراش؛ به مناسبت هفته هلال‌احمر، کارکنان و اعضاء این اداره با امام جمعه شهرستان گراش دیدار کردند. در روز پنجشنبه، هفدهم اردیبهشت‌ماه، رئیس و کارکنان جمعیت هلال‌احمر شهرستان گراش به همراه تعدادی از امدادگران، داوطلبان و مربیان سازمان جوانان با حضور در دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی، امام جمعه گراش، با او دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجه‌الاسلام والمسلمین حسینی ضمن تبریک هفته هلال‌احمر، از اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر قدردانی کرد. او از اجرای کاروان سلامت در روستاها و مناطق محروم که با کمک خیرین و داوطلبان صورت می‌گیرد به نیکی یاد کرد و خواستار تداوم این برنامه‌های داوطلبانه در سطح شهرستان شد. حسینی، عضویت خود در جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی را افتخاری برای خود دانست و برای پرسنل و اعضای این جمعیت آرزوی صحت و توفیق بیشتر کرد.
محسنی، رئیس جمعیت هلال‌احمر، در این دیدار به تشریح عملکرد یک ساله جمعیت هلال‌احمر پرداخت و از حمایت‌های امام جمعه به عنوان عضوی از خانواده بزرگ جمعیت هلال‌احمر تقدیر و تشکر کرد.
حجه‌الاسلام و المسلمین حسینی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان گراش، در سال ۱۳۹۳ به عضویت افتخاری سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران درآمد.
didaar000
اجرای طرح کاروان سلامت در روستاهای حسین‌آباد و بشیرآباد 
واحد داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان گراش با همکاری خانه‌های داوطلب شهری و روستایی و هماهنگی بخشداری مرکزی، شبکه بهداشت و درمان، شورا و دهیاری روستاهای حسین‌آباد و بشیرآباد اقدام به اجرای طرح ویزیت و داروی رایگان کرد.
کاروان سلامت جمعیت هلال‌احمر گراش متشکل از یک نفر پزشک عمومی، یک نفر کارشناس دارویی و شش نفر داوطلب،با همراه داشتن دارو که توسط خیرین تهیه شده بود، با دو خودرو به روستاهای مذکور در ۱۱۰ کیلومتری مرکز شهرستان رفتند.
محسنی، رئیس جمعیت هلال‌احمر گراش، هدف از برگزاری کاروان سلامت را ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به روستاهایی اعلام کرد که از مراکز درمانی دور هستند و یا امکان دسترسی به پزشک را ندارند.
محسنی در ادامه گفت: «در این طرح ویزیت رایگان، ارائه دارو و خدمات مشاوره‌ای به صورت رایگان به بیش از صد نفر از اهالی این دو روستا ارائه شد.»
kaarvanesalamat00
 برپایی نمایشگاه و ایستگاه سلامت در محل برگزاری نماز جمعه گراش
روز جمعه، هجدهم اردیبهشت‌ماه و در اولین روز از هفته هلال‌احمر، واحد امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گراش اقدام به برپایی نمایشگاه عکس و ایستگاه سلامت (انجام فشار خون، تست خون و وزن) در محل برگزاری نماز جمعه کرد.
در این نمایشگاه تصاویری از عملیات‌های امدادی و پروژه‌های داوطلبی انجام شده از قبیل ویزیت و داروی رایگان در روستاها، طرح همای رحمت، طرح فرشتگان رحمت، تهیه جهیزیه، اهداء خون و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در حوادث مختلف و … به نمایش گذاشته شد که با استقبال زیادی از نمازگزاران روبه‌رو شد.
 helaleahmar000
حضور اعضاء جمعیت هلال احمر در نماز جمعه و شرکت در راهپیمایی در حمایت از مردم یمن
کارکنان، امدادگران و داوطلبان این جمعیت در جمع نمازگزاران روز جمعه حضور یافتند و به خطبه‌های نماز جمعه به امامت حجهالاسلام والمسلمین حسینی گوش فرا دادند. حسینی در خطبه دوم نماز با تأکید بر اهمیت آموزش همگانی امداد و نجات از مردم دعوت کرد در کلاس‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه شرکت کنند. خطیب نماز جمعه در ادامه از فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر تقدیر و تشکر کرد.
در پایان نماز جمعه‌ی این هفته، امدادگران و اعضاء جمعیت هلال‌احمر به همراه سایر اقشار مردم با شرکت در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم یمن، خشم و انزجار خود را از کشتار مردم بی‌گناه یمن توسط رژیم آل سعود اعلام کردند.
 yaman1

0 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top