بستن

فرمانداری گزارش می‌دهد: آنچه در سال ۹۳ انجام شد

گریشنا: به مناسبت هفته‌ی روابط عمومی، فرمانداری شهرستان گراش، گزارش عملکرد فرمانداری و دیگر ادارات و ارگان‌های دولتی شهرستان را در سال ۹۳ منتشر کرد. البته بخشی از این فعالیت‌ها پیش از این در خبرهای دیگر گریشنا منتشر شده است و این گزارش جمع‌بندی فعالیت‌ها سرمایه‌گذاری بخش دولتی و خصوصی در سال گذشته است.

افزایش ۴۳ درصدی بودجه

در این لیست مجموعه فعالیت‌هایی که در سال ۹۳ در این شهرستان انجام شد را با هم مرور می‌کنیم، بودجه شهرستان مهمترین بخش این گزارش افزایش ۴۲ درصدی جذب بودجه شهرستان نسبت به سال گذشته است.

فعالیت‌های فرمانداری

افتتاح اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی،پیگیری استقرار اداره تعاون روستایی،ترغیب سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری و اشتغال و صدور قریب چهل مورد موافقت اصولی و جواز تاسیس در شهرک صنعتی، فعال شدن پروژه‌های راکد شهرستان از جمله جاده چک‌چک، محور ارد- مز، محور زینل‌آباد، محورآغصه، بهسازی محور فداغ، محور فداغ خلیلی، تسطیح معابر خلیلی، پروژه‌های آب‌رسانی بخش ارد و دهستان‌های فداغ و خلیلی، اجرای طرح بهسازی زینل‌آباد از جمله فعالیت‌های اصلی است که در سال ۹۳ زیر نظر فرمانداری انجام شده است.

فعالیت‌های بخش خصوصی

اداره صنعت و معدن و تجارت در بخش خصوصی در سال پیش، چندین پروژه را به مرحله‌ی کلنگ‌زنی رساند. کلنگ‌زنی مصنوعات چوبی رحمت‌اله آتش‌فشان، مجموعه کامل کابینت فلزی کشاورزی، مصنوعات چوبی تاج‌بخش، کلنگ‌زنی در و پنجره فولادی و مجموعه کامل کابینت فلزی آذرمینا از این جمله هستند. این اداره همچنین واحد صنعتی فسیل عباسی را با هزینه‌ی ۷ میلیارد تومان افتتاح کرد.

amalkard3

بهداشت و درمان

افتتاح ساختمان مرکز MRI به مبلغ ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات مردمی از مهم‌ترین اقدامات بیمارستان امیر‌المومنین علی(ع) در سال گذشته بود و دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش نیزکلنگ‌زنی احداث خانه بهداشت در روستای آغصه، بهره‌برداری از دستگاه MRI،کلنگ‌زنی احداث خانه بهداشت در روستای خلیلی به مبلغ ۸۰ میلیون تومان با همکاری کمیته‌ی امداد را در گزارش عملکرد خود داشت.

فعالیت‌های عمرانی ادارات

اما از جمله مهمترین بخش‌های عملکرد‌ ادارت و نهادها در این شهرستان می‌توان به این موارد اشاره کرد:

افتتاح اتوبان امام علی(ع)- محور گراش- لار به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان از جمله کارهایی است که اداره راه و شهرسازی با همکاری شهرداری آن را به سرانجام رساند، افتتاح ساختمان اداری راه و شهرسازی کلنگ‌زنی محور گراش- اوز و بهره‌برداری از روکش آسفالت گردنه بالنگستان از دیگر فعالیت‌های این اداره در سال ۹۳ بود.

مدیریت توزیع برق شهرستان؛ از طرح‌های افت ولتاژ ومدیریت توزیع برق و شهرداری بهره‌برداری کرد و روشنایی بلوار شیدای گراشی و همچنین روشنایی بلوار الزهرا و پیامبر اعظم را نیز به مرحله‌ی افتتاح رساند.

مهمترین طرح‌های روستایی

افتتاح گلزار شهدای فداغ و خلیلی را بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان و افتتاح خانه عالم و مهمانسرای روستای کنار زیارت به مبلغ ۲۵ میلیون تومان نیز شورای اسلامی شهر در سال گذشته در کارنامه خود دارند.

در بخش دهیاری‌ها؛ دهیار ارد، افتتاح فاز اول بوستان روستایی، دهیاری محمد زینا؛ کلنگ‌زنی دهیاری محمد زینا، دهیاری زینل‌آباد؛ افتتاح ساختمان دهیاری زینل‌آباد و دهیاری خلیلی نیز افتتاح ساختمان دهیاری خلیلی را در لیست عملکرد خود داشتند.

کلنگ‌زنی دبستان محمد زینا: به مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان از اعتبارات دولتی و ۲۵۰۰۰۰۰۰۰ تومان از اعتبارات مردمی نیز در برنامه‌ی سال گذشته‌ی اداره‌ی آموزش و پرورش بود.

در امور آبفا روستایی؛ کلنگ‌زنی عملیات حفر کانال و لوله‌گذاری آبرسانی مجتمع فداغ به چشم می‌خورد.
کلنگ‌زنی مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی ارد به مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰۰ و کلنگ‌زنی تسطیح لیزری اراضی کشاورزی شهرستان و بخش ارد از جمله عملکرد جهاد کشاورزی در سال گذشته است.

amalkard2

amalkard1

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. با سلام خدمت فرماندار محترم با وجود تمام تلاش ها برای رفاه مردم باید بگم که ایا تلاشی برای مشخص کردن محدوده هم انجام گرفته یا نه ؟با سپاس فراوان

  2. سلام
    بی شک حل کردن مشکلات محدوده یکی از خواسته های مردم است و مسئولین نیز تلاش می کنند هر کس به نحوی این جریان را بررسی و حل نمایند. ولی این در مورد این مساله نمیشود در فضای مجازی و حتی تریبون های رسمی صحبت کرد. شورای شهر در این زمینه با کمک دیگر مسئولین شهرستان منجمله فرمانداری پیگیری های داشتند که هر وقت صلاح باشد اطلاعات رو در اختیار مردم قرار خواهند داد.
    البته این مساله اونقدر ها هم سخت نیست که نشود ان را حل کرد ولی سازو کار های خودش ام دارد که در این زمان نیازمند همدلی و حوصله بیشتر است.
    ما امیدواریم که این مساله هرچه زوتر پیگیری بیشتر و حل شود. و فرماندار محترم و اعضای محترم شورای اسلامی شهر می دانند که حل این مساله حساس امروز مهمترین مشکل مردم گراش است

  3. نه بابا مسولین شهرستان مجاور کارخودشان رامیکنند وما فقط درخوابیم هنوزپلیس راه تابلولارفیروزاباد داره نیروگاه هم هنوزتابلویی به نام گراش نداره تا این بحث محدوده میشه میگن اختلاف انگیزه نباید بهش دامن زد درحالیکه درسایت افتاب لارستان به یک تابلو اداره راه وشهرسازی که نوشته احداث بزرگراه گراش-اوز وپاینش نوشته اداره راه وشهرسازی شهرستان گراش میگن چرا نوشته شده گراش باید بنویسند اداره کل راه وشهرسازی لارستان اینها اختلاف انگیز نیست

  4. *******اداره صنعت و معدن و تجارت در بخش خصوصی در سال پیش، چندین پروژه را به مرحله‌ی کلنگ‌زنی رساند. کلنگ‌زنی مصنوعات چوبی رحمت‌اله آتش‌فشان، مجموعه کامل کابینت فلزی کشاورزی، مصنوعات چوبی تاج‌بخش، کلنگ‌زنی در و پنجره فولادی و مجموعه کامل کابینت فلزی آذرمینا از این جمله هستند. این اداره همچنین واحد صنعتی فسیل عباسی را با هزینه‌ی ۷ میلیارد تومان افتتاح کرد.********

    رفتی کانگش زدی و بس دیگه شده جزء فعالیت هاتون ؟؟؟؟
    اون هم با سرمایه های شخصی راه اندازی شده اون وقت فرماندار چه کاره بدون؟؟؟
    /
    خودم به شخصه می دونم فقط کلنگش زدن و زمین و برداشتن و بس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top