بستن

هیچ اداره و یا مسجدی در دهه مهدویت نباید بی‌برنامه باشد

گریشنا: جلسه‌ای برای اعیاد شعبانیه در حسینیه حضرت ولی‌عصر(عج) برگزار شد و طی آن مسئولین ادارات و مساجد شهرستان گراش برنامه‌های خود را برای دهه مهدویت اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار گریشنا _ فاطمه شادی؛ عصر روز دوشنبه، بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه، در محل حسینیه ولی‌عصر(عج) گراش جلسه‌ای برای هماهنگی برنامه‌های دهه‌ی مهدویت گرفته شد.

در این جلسه که با حضور امام جمعه شهرستان، فرماندار، بخشدار مرکزی، مسئولین ادارات، فعالین مساجد و روحانیون برگزار شد، هر مسئول از فعالیت‌های خود برای دهه‌ی مهدویت و اعیاد شعبانیه گفت.

جمع‌آوری صدقه در مساجد برای نیازمندان نخستین پیشنهادی بود که به مسئولین داده شد تا اطلاع‌رسانی کنند. این پیشنهاد، نظرات متعددی را به دنبال داشت که تصمیم‌گیری نهایی، به روز اعلام مراسم‌ها موکول شد.

امام جمعه شهرستان در رابطه با جشن نیمه شعبان گفت: «این جشن باید معنویت خود را حفظ کند و بجای بحث‌های کلیشه‌ای، اطلاعاتی درباره امام زمان(عج) و حکومت او برای جوانان گفته شود.»

فرودی، فرماندار گراش، در مورد اجرای برنامه‌ها می‌گوید: «درست است که این برنامه‌ها مردمی است، ولی ادارات نیز باید همکاری لازم را داشته باشند.»

او در ادامه گفت: «انعکاس فعالیت‌ها در این دهه خیلی مهم است. با اطلاع‌رسانی‌های سریع و انتشار اخبار در این مورد، بین مراسم‌های اجرایی در سطح شهر هماهنگی ایجاد می‌شود. همچنین نباید اجازه دهیم که از این مراسم‌ها بهره‌برداری‌های جناحی، حزبی و… شود. چون این برنامه‌ها متعلق به همه است و دشمن از این برنامه‌ها سوء استفاده می‌کند تا بین مردم تنش ایجاد کند.»

حضور نیروهای امنیتی پلیس و بسیج در هنگام برگزاری این مراسم‌ها، از پیشنهادهای فرودی بود.

برنامه‌ی قرآن و عترت توسط مجمع‌القرآن، برنامه شورای ادارات با موضوع مهدویت در فرمانداری، راه‌اندازی کاروان سلامت در مناطق محروم توسط جمعیت هلال‌احمر، نمایش فیلم‌های مرتبط با این دهه، مسابقات نقاشی کودکان، همایش دوچرخه‌سواری و… از برنامه‌های پیشنهادی ادارات بود.

در این جلسه اعلام شد که در دهه مهدویت هیچ مسجد و اداره‌ای نباید بدون برنامه باشد. برنامه‌ها تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

DSC07038

عکس از آرشیو

 

2 نظر

  1. سلام
    از طرف مسجد محله ما تو این جلسه نبودن و طبق روال پارسال هم میخوایم مراسم و جشن داشته باشیم چیکار باید کرد؟
    منظور از خارج از برنامه چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top