بستن

جان نوجوان ۱۴ساله از استخر پر کشید

Hadeseh گریشنا: علیرضا پزشک، خادم الشهدای نوجوان گراشی، در اثر غرق شدن در استخر، ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه امروز در بیمارستان امیرالمونین (ع) جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. علیرضا فرزند غلامرضا، و یکی از اعضای گروه خادم الشهدای مسجد امام سجاد (ع) بود. این گروه امروز برای تفریح به باغ قهرمانی رفته بودند، و حادثه حدود ساعت ۱۰ رخ داد.

به گزارش جلال ایزدی، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان گراش، و به نقل از شاهدان عینی، علیرضا با بستن بطری آب معدنی به دور کمرش به داخل استخر می‌رود، اما بطری‌ از کمرش باز می‌شود و او در آب غوطه‌ور می‌شود. فرد دیگری که شاهد صحنه بوده، به بقیه خبر می‌دهد، و او را قبل از رسیدن نیروهای امدادی از آب بیرون می‌کشند، در حالی که به علت کمبود اکسیژن و رفتن آب در ریه، دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود. در نهایت، مراقبت‌های درمانی و انتقال او به بیمارستان گراش هم نتوانست جلوی پر کشیدن روح این نوجوان را بگیرد.

تکمیل خبر:

سایت گراش‌نما دو روایت از شاهدان این حادثه را منتشر کرده است: حاج محمد عالی‌زاده، عضو هیات امنای مسجد امام سجاد (ع) که گروه خادم الشهدا نیز در این مسجد مستقر می‌باشد، حادثه را اینگونه شرح می‌دهد: «۶ نفر از بچه های خادم الشهدا از روز قبل با هم قرار می گذارند که روز جمعه برای تفریح به باغ قهرمانی بروند آنها خودشان سرویس را تهیه می کنند و به باغ می روند حدود ساعت ۹:۳۰ دو نفر از بچه‌ها که جا مانده بودند به من مراجعه و می‌خواهند که با ماشین آنها را به باغ قهرمانی برسانم وقتی وارد باغ شدیم دیدم که بچه ها در استخر شنا می‌کنند پس از دقایقی بچه ها از استخر بیرون  آمدند اما چند دقیقه‌ای نگذشته بود که یک نفر فریاد زد علیرضا بطری آب به خود بست و وارد استخر شد ولی اثری از او نیست بلافاصله خود را به استخر رساندیم که متوجه شدیم علیرضا غرق شده، در آن لحظه  سخت و دلهره آور همه فریاد کمک خواهی سر می دادند حسن قهرمانی و برادرش که در فاصله زیادی از ما قرار داشتند به سرعت خود را به استخر رساندند. حسن سریعا وارد استخر شد و با تلاش فراوان علیرضا را از آب بیرون کشید پس از دقایقی نیز عوامل اورژانس به سر صحنه رسیدند و عملیات احیا را آغاز و او را به بیمارستان منتقل کردند.»

انتشار این خبر در فضای شبکه‌های اجتماعی نیز واکنش‌هایی را در پی داشت. دکتر سید جواد محقق، قائم مقام بیمارستان گراش، در توضیح خدمات پزشکی پس از انتقال به بیمارستان در واتساپ نوشت: «بیمار ساعت ۱۰:۳۰ به اوٰرژانس بیمارستان منتقل شد. پزشک اورژانس سریعا بر بالین بیمار حاضر شده است. بیمار فاقد علایم حیاتی بوده است. عملیات احیاء شروع می‌شود. بعد از حدود ۶ دقیقه دکتر دلاوری متخصص اطفال بر بالین بیمار حاضر می‌شود. پزشک متخصص بیهوشی هم می‌رسد و دستورات لازم داده می‌شود. ولی با توجه به کلینیک و پاراکلینیک، وضعیت بیمار وخیم اعلام شده و هماهنگی جهت اعزام انجام شد. ساعت دو و نیم بیمار جهت اعزام از فضای اورژانس خارج شد ولی به محض ورود به آمبولانس دچار ایست قلبی شد که به اورژانس برگردانده شده و با حضور پزشک اورژانس و دکتر دلاوری احیا می‌شود. بعد از حدود ۴۵ دقیقه، ساعت ۱۵:۱۵ متاسفانه با وجود تلاش تیم پزشکی بیمار فوت شد.»
دکتر محقق در انتها تاکید می‌کند: «سه پزشک شامل پزشک اورژانس، متخصص کودکان و متخصص بیهوشی امور درمان بیمار را پیگیری می‌نمودند و عدم وجود پزشک تکذیب می‌شود.»

 

13 نظر

  1. خدا بهمون رحم کنه امروز ۳ نفر به رحمت خدا رفتن

    با وجود ۳ماه از گذشتن از سال جدید ۹۴ ولی خانواده های زیادی داغدار شدن

  2. خدا رحمتش کنه. اما فکر کنم لازمه مسئولین اورژانس قبل از رسیدن امبولانس وتیم امدادی اگه اموزشی میتوان از طریق تلفن به فرد تماس گیرنده داد، این کارو انجام دهند تا کمکی باشه برای مصدوم، مثل سی پی ار و …

    1. اره اینم حرف خوبیه ولی در صورتی که رف با لای سر مصدوم قرار داره اطلاعات کافی داشته باشه و درست انجام بده در غیر این صورت موجب مرگ سریع تر مصدوم اونم از نوع غرق شده داره

  3. از همه همشهریان عزیزم تقاضا دارم دوره های امداد و کمک های اولیه که در هلال احمر برگزار میشه و بصورت رایگان است شرکت کنن تا کمتر با همچین اتفاقات ناگواری روبرو شویم.
    چه بسا که اگر یک نفر از این دوستان آموزش دیده بودن به راحتی این عزیز از دست رفته را نجات میدادن.

    1. سلام بانظر شما موافقم … هرکسی با هر سنی میتونن بیان هلال احمر و کلاس های امداد وکمک های اولیه ثبت نام کنن این شعار ماست..هرخانواده یک امدادگر
      (تبلیغ نیست یک واقعیت است)

  4. بهتره بنویسیم نوجوان ۱۴ ساله پس از نجات از استخر وانتقال به بیمارستان گراش با نبود امکانات لازم در امبولانس تمام کرد
    مسئولین بدانند علاوه بر دستگاه mri دستگاه بهتری هم بیاورند تا نیاز نباشه به شیراز منتقل شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 نظر
scroll to top