بستن

بخشدار مرکزی گراش: با تصرف غیر قانونی زمین بدون اغماض برخورد می‌شود

گریشنا: بخشدار مرکزی شهرستان برای جلوگیری از تصرف غیر قانونی اراضی در فداغ، کارشناسان را وارد عمل کرد.
به گزارش فداغ آنلاین؛ صبح پنج شنبه؛ سی و یکم اردیبهشت ماه، بخشدار مرکزی با دعوت از مدیران منابع طبیعی، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و کارشناسان این ادارات برای بازدید از زمین‌هایی که طبق گزارشات؛ مورد تصرف غیرقانونی واقع شده بود، به فداغ آمدند و با بازدید از زمین‌های مذکور و ثبت موارد تخلف و مالکین متصرف در مورد راه‌های جلوگیری از تصرفات غیر قانونی و معرفی متخلفین به مراجع قضایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در حاشیه این بازدید، فضلی بخشدار مرکزی ضمن اشاره به عزم جدی بخشداری مرکزی برای مقابله با زمین‌خواری گفت: « بحث تصرف غیر‌قانونی اراضی یکی از موارد تخلفات مشهودی است که از هیچ کس پذیرفتنی نیست و با همه متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.»وی ضمن ابزار تاسف از وجود موارد تصرف غیرقانونی اراضی کشاورزی و ملی در فداغ گفت:«این موارد تصرفات غیرقانونی در فداغ هر چند معدود است اما همین اندازه نیز برای روستای فداغ که مردمش به رعایت قانون و کسب روزی حلال معروف هستند؛ پذیرفتنی نیست.»
بخشدار مرکزی در ادامه با اشاره به دستور و تاکید ویژه مقام معظم رهبری برای مبارزه با زمین خواری و عزم جدی فرمانداری، بخشداری و کمیته صیانت از اراضی برای برخورد جدی و قانونی با متخلفین ضمن تشکر از ادارات ذیربط بابت زحماتی که در برخورد با متصرفان غیرقانونی کشیده‌اند، به کسانی که قصد ساخت و ساز دارند، پیشنهاد داد که قبل از ایجاد هرگونه ساخت و ساز در اراضی؛ از ادارات مربوط، دهیاری و بخشداری جهت اطلاع از قانونی بودن عمل خود استعلام بگیرند. در غیر این صورت ضررهای احتمالی حاصل از تخریب ساخت و ساز و جرایم؛ متوجه خود آن‌ها خواهد بود.
در پایان این بازدید، کمیته صیانت از اراضی ملی طی جلسه‌ای در محل دفتر شورا و دهیاری فداغ، مصوباتی نیز در این زمینه داشتند که در آینده‌ای نزدیک به اطلاع مردم خواهد رسید.
1

6 نظر

  1. سوالی که پیش میاد اینه
    چرا با زمین خوارهای گراش برخورد نمیکنند این همه زمین غیر قانونی وگذار شده تخریب شده تغیر کاربری داده شده چرا یکی حاظر باز پس گیری نیستن
    وقتی میگن یک بام دو هوا به این میگن
    وقتی میگن پول قدرت میاورد به همین میگن
    زمینهای گراش همه غیر قانونی تغیر کاربری داده شده همه به باغ شهری تبدیل شده مصرف اب گراش رو برده بالا چرا برخورد نمیکنید
    چرا؟

  2. جناب فضلی سلام
    لطفا چندتا سئوال دارم واضح وروشن پاسخ گو باشید.
    ۱:ایا برخورد با زمین خواران فقط شامل مردم میشود نه دانه درشت ها و برخی مسئولین که آمار متصرفات طبق شنیده ها در یک مورد یکی از مسئولین با دو روایت صد ویا چهل هکتار هست. ایازورتان به این افراد هم می رسد یا فقط به کسانی که سرمایه سالهاتحمل سختی و مرارت کار در حاشیه خلیج فارس دویاسه یا چند هزار مترزمین بایر را با خون دل ابادکرده اندمیرسد
    ۲:ایابه سالیان پشت سر که سیاست مسئولان شهرتان همجوار قطعه قطعه کردن گراش و واگذاری بی رویه زمینهای اطراف گراش مخصوصا دو طرف جاده منتهی به شهرستان گراش بود اندیشیده اید و توان برخورد با این خاطیان نیز وجود دارد یا خیر.
    کلام آخراینکه بعنوان یک برادرکوچک شما برخورد موردی فایده ای ندارد ولی اگر در یک جمع بندی کلی بدون در نظر گرفتن موقعیت اشخاص با همه به یک چشم برخور شود کارخداپسندانه ای هست ولی در صورت وجود سیاست یک بام ودو هوا سرمنزل کلام شما به بیراهه هست.امیدوارم ضمن نقدپذیری لطف نموده وپاسخ دهید.
    ۳:نود در صد زمینهای مورد اختلاف یک دلیل واحد دارند که اجداد ما زمان خرید و فروش این زمینها در اسناد دست نویس قید می کردند که مثلا این قطعه زمین با این حدود اربعه به همراه ( پیزآب )ممر ومجاری ورود اب به این زمین که در اکثر موارد متراژ زمینی که اب از ان به زمین مورد معامله وارد می شدبیشتر ویا چند برابر هست .که این امر در جنوب فارس تحقیقا رایج و مرسوم بوده علیهذا به سبب این امر کسانی که طبق سند نسبت به تصرف زمینهایی که شرعا خریداری نموده اند دچار مشکل میشوند.
    کاش مسئولین محترم بجای برخورد سعی در حل این قضیه با کدخدامنشی می کردند وبا حضور معتمدین محلی و مسئولین و احیانا امام جمعه محترم اقدام به ارائه راهکار این معضل می نمودند. به امید ترنم تدبیر و امید در شهر گراش

  3. بنام خدا و با تبریک سالروز میلاد امام حسین علیه السلام و روز پاسدار
    به پیام آیتالله سید محمود علوی بدین مناسبت توجه بفرمایید
    اقتدار ایران اسلامی را در صلابت نگاهتان به تماشا می ایستیم
    وزیر اطلاعات در پیام تبریک به فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: اقتدار ایران اسلامی را با اتکا به سر چشمه لایزال الهی و تحت اوامر رهبری آگاه و بصیر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله تعالی) در صلابت نگاهتان به تماشا می ایستیم
    وزیر اطلاعات در پیام تبریک به فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: اقتدار ایران اسلامی را با اتکا به سر چشمه لایزال الهی و تحت اوامر رهبری آگاه و بصیر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (حفظه الله تعالی) در صلابت نگاهتان به تماشا می ایستیم.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در پیام تبریک خود به سردار سرلشگر عزیز جعفری، افزود: مفتخریم که آسمان، زمین و دریای ایران در دست های قدرتمند شماست.
    وی اضافه کرد: سلام و درود بی پایان به شما پاسدارانی که همواره مدافع بی قید و شرط این نظام بوده اید.
    وزیر اطلاعات ادامه داد: شما را همین بس که امام عزیزمان (ره) در شأنتان فرمود «ای کاش من هم یک پاسدار بودم» و به راستی، اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
    علوی با بیان این که چه نیکو، روز تولد حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السّلام) روز پاسدار نامگذاری شده است، تصریح کرد: روزی بهتر از این نمی شد که به نامتان ثبت شود، روزی که پاسدارترین وجود بشری حضرت ابا عبداللّه الحسین (علیه السّلام) پا به عرصه خاک گذاشت و یکی از مبارک ترین وناب ترین لحظات خلقت را رقم زد.
    وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: افتخار این روز برایتان بر جبهه تاریخ همیشه بلند و جاودانه خواهد ماند، اینجانب و تمامی سربازان گمنام امام زمان (عج) دست هایتان را به برادری می فشاریم و با صمیمانه ترین شکوفه تبریک، گل بارانتان می کنیم.
    علوی در پایان این پیام افزوده است: روز پاسدار بر جنابعالی و پاسداران ایران عزیز اسلامی مبارک باد.
    در تقویم جمهوری اسلامی ایران، سوم شعبان خجسته سالروز میلاد سومین امام شیعیان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، روز پاسدار نام گذاری شده است
    سایه مفام معظم رهبری مستدام باد ( الهی آمین )

  4. طبق شنیده ها ۱۲۰ تا ۱۵۰ پرونده آماده اجراست که ادارات ذیربط هیچ کدام اقدامی نمی کنند.
    برادر جعفری(ایابه سالیان پشت سر که سیاست مسئولان شهرتان همجوار قطعه قطعه کردن گراش و واگذاری بی رویه زمینهای اطراف گراش مخصوصا دو طرف جاده منتهی به شهرستان گراش بود اندیشیده اید و توان برخورد با این خاطیان نیز وجود دارد یا خیر.) آفرین
    کیست که با خاطیان از مسوولین برخورد کند؟؟؟؟
    اللهم عجل لولیک الفرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top