بستن

فراخوان عضویت و انتخابات در انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان

گریشنا: دومین مرحله انتخابات انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان شهرستان گراش پانزدهم تیر ماه برگزار می‌شود.

mm_work_hemayatبه گزارش روابط عمومی اداره‌ی صنعت و معدن و تجارت؛انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان شهرستان گراش با هدف حمایت از مصرف کننده در خرداد ماه ۱۳۹۱ تشکیل شد و با توجه به نزدیک شدن به دومین مرحله انتخابات هیات مدیره انجمن شهرستان، هماهنگ با سایر شهرستان‌های استان فارس، اقدام به عضوگیری از کلیه افراد واجد شرایط می‌کند.
داوطلبان عضویت در هیات مدیره،از تاریخ پنجم تا سیزدهم خرداد ماه فرصت دارند تا برای ثبت‌نام در این انتخابات مدارک خود را به دفتر انجمن در اداره‌ی صنعت و معدن و تجارت واقع در خیابان بسیج، کوچه‌ی شماره‌س ۱۱، تحویل دهند.

افراد قبل از عضویت در هیات مدیره می‌بایست عضو انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان باشند. از جمله مدارک لازم برای عضویت در انجمن حمایت، داشتن حداقل ۱۸ سال سن، کپی شناسنامه و کارت ملی،۳ قطعه عکس ۴*۳، تکمیل فرم ثبت نام و کپی کارت پایان خدمت یا معافیت است. و مدارک مورد نیاز جهت عضویت در هیات مدیره می‌توان به عضویت در انجمن، داشتن مدرک لیسانس، تکمیل فرم‌های مربوطه، کپی شناسنامه و کارت ملی، کپی کارت پایان خدمت یا معافیت و ۳ قطعه عکس ۴*۳ اشاره کرد.

اساسنامه‌ی انجمن شهرستانی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را از این‌جا دریافت کنید. بر اساس این اساسنامه، جلوگیری از تبانی و ایجاد مراکز انحصاری که منجر به افزایش قیمت و یا تضییع حقوق مصرفکنندگان می‌شود، انتقال و پیگیری موارد مرتبط با حقوق مصرف‌کنندگان به انجمن استانی و ملی و سازمان‌های دولتی ذیربط، انتشار اطلاعات مورد نیاز مصرف کنندگان برای تهیه کالا و خدمات مورد نیاز، مشاوره و ارایه راهنمایی‌های لازم به مصرف‌کنندگان،دریافت، ارجاع، پیگیری دعاوی و شکایات مصرف‌کنندگان به مراجع مربوط و آموزش مصرف‌کنندگان با تمرکز بر تبیین حقوق مصرف‌کنندگان،استاندارد و کیفیت محصول از طریـق رسـانه‌هـای‌گروهی، انتشار در نشریه و… از جمله وظابف و اختیارات این انجمن محسوب می‌شود.

و هدف انجمن، ساماندهی مشارکت مردمی در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است و انجمن نیز تنها در محدوده جغرافیایی شهرستان اجازه‌ی فعالیت دارد و کلیه فعالیت‌های انجمن غیرسیاسی، غیرانتفاعی، غیرتجاری و غیردولتی بوده که پس از ثبت در وزارت صنعت، معـدن و تجارت (سازمان صنعت، معدن و تجارت استان) رسمیت می‌یابد و بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و مفـاد این اساسنامه فعالیت می‌کند.

در دوره‌ی اول مهدی فتحی به عنوان رئیس، ناصر دلخوش، جعفر اژدری، سمیه پورشمسی و خیر‌النسا آذرمینا اعضای هیات مدیره‌ی انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان شهرستان را تشکیل می‌دادند و در حال حاضر برای شرکت در انتخابات مرحله‌ی دوم مهدی زارع، محمد عالمی، حسین فقیهی و مهدی عباسی اعلام آمادگی کرده‌اند.

اسماعیل بلبلی از اداره‌ی صنعت و معدن و تجارت عقیده دارد؛«در دوره‌ی قبل، انجمن حمایت از مصرف‌کنندگان فعالیت به خصوصی نداشته است و امیدواریم در دوره‌ی آینده میزان فعالیت‌ و نظارت‌ها بیشتر شود که اگر این انجمن و محدوده‌ی اهداف و وظایف آن در بین شهروندان شناخته شود می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات مصرف‌کنندگان در زمینه‌های عوارض شهرداری، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت و … باشد.»

افراد جهت گرفتن اطلاعات بیشتر می‌توانند با این شماره ۰۷۱۵۲۴۵۱۰۶۱ تماس بگیرند.

 

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top